daddy_cool Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hei! Vurderer å kjøpe ny PC til sommeren, men fikk nylig et tilbud jeg tror er ganske bra, så vurderer nå dette. Men det er lenge siden jeg var oppdatert på PC fronten, så jeg skulle gjerne hatt noen meninger av folk som kan litt om dette. Men jeg må bestemme meg innen i kveld, onsdag! Tilbudet er Dell d631 (som d630, bare med AMD Turion PCU) med følgende specs: Prosessor :AMD Turion 64 X2 Mobile TL-60 2,0ghz Skjerm: 14.1 WXGA 1280 x 800 (matt) Minne: 2048mb (2 x 1024) Harddisk: 120gb (5400 RPM) CD/DVD: 8x DVD+/- RW Batteri: 6-cell 56W/HR Trådløs: Dell Wireless 1490 (802.11 a/g) Operativsystem: Vista Business 32-bit (Xp downgrade mulig). Service: 3 års Neste arbeidsdagsservice (3Y NBD) Pris 4'300 kr. Utsende og kvalitet er jeg fornøyd med, etter å ha lest tester. DVD brenner har jeg ikke bruk for, heller ikke OSet (Linux her :-). Tror ikke "Neste arbeidsdagsservice" er noe spes. utenom vanlig reklamasjonsrett. Største spørsmålet stiller jeg til prosessoren. Jeg vil ikke ha en strøm/vifte-krevende prosessor, og kommer ikke til å spille på PCen. Er det noe bra? Mvh Patrick Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Det er en utgått modell. Kjøper du brukt? NBD-service betyr at de kommer hjem til deg og bytter hardware om noe er galt. Jeg ville ikke betalt så mye for den. Lenke til kommentar
daddy_cool Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg vet det er en utgått modell, men prisen er jo også ganske lav. Det er ikke brukt. Jeg regner med at Dell vil "tømme lageret" eller noe... Det er spesielt prosessoren jeg skulle visst mer om...kommer den til å skape varme og viftestøy? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Turion har ikke noe høyere TDP enn Intel sin serie, men kjøleløsningene er ofte en del dårligere, noe som fører til støy og varme. I tillegg yter de ikke så altfor godt og har heller labre strømsparingsfunksjoner. Prisen er ikke spesielt lav for de spesifikasjonene. D630 er et bedre valg om du har muligheten. Lenke til kommentar
daddy_cool Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Takk for svarene Goophy! Jeg tror da jeg velger å avstå fra tilbudet, også får jeg se om det kommer noe bra til sommeren! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå