Gå til innhold

Stipend på Høgskole

oma123

Anbefalte innlegg

Er førstegangssøker, så lurer litt på en del ting.

Hvor mye er det mulig å få i stipend fra lånekassa på Høgskoler? Ser lånekassa kun på min inntekt når de legger stipendgrunnlaget?

Prøvde å regne ut på hjemmesidene til lånekassa, men den støttekalkulatoren regna seg fram til at jeg ikke får stipend. Jeg fylte ikke ut hvor mye jeg tjente, ei heller hva foreldrene mine har og rutte med. Blir borteboer, så huka av for det og. No' muffins her gitt. o: ( http://app.lanekassen.no/stottekalk/ )

Hvor mye penger må jeg regne med å bruke på 1 skoleår? Sett at jeg stiller med 40000 i egenkapital, og casher ut boligen (hvorav internett og strøm er inkludert), samt første semesteravgift. Har ikke så forbanna lyst til å ta opp studielån med det første..

Hilsen, Høgskole- og lånekasse-nooben.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det veit jeg.

Så hva lurer du på? Det er derfor du "ikke får noe". Du får 85 000 i lån, hvorav 40 % er stipend om du står alle fag. Før stipendet blir redusert kan du tjene godt over 100 000 i et år du får støtte for begge semestre, og over 300 000 i et år du bare får støtte for ett semester.

Semesteravgift, papirpenger og slikt er 600-1200 kr på et år, bøker og annet materiell alt fra 2000 til 15 000, avhengig av hvilket studie, om du kjøper alle bøkene, om du kjøper brukt osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...