Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Gjenopprette laptop fra windows home server

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjenopprette min acer laptop til slik den var da den var ny. Jeg satte inn en cd-plate som ble laget etter at maskinen var satt opp første gang, men under installeringen fikk jeg feilmelding og programmet ble avbrutt.

Siden jeg har windows home server som er satt opp til å ta backup av maskinene, så har jeg ikke mistet alt, MEN;

Når jeg kjører Restore-platen som fulgte med serveren, går alt greit i starten. Jeg finner den backupen jeg skal bruke, men maskinen finner ikke harddisken på laptopen. Jeg vet at den fungerer, så det skal ikke være noe problemer med hardwaren.

Er det noen som har en løsning på hvordan WHS skal finne harddisken på min acer?

Hilsen

Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom du får feilmeldinger både med Recovery CD og WHS Restore CD, kan det tenkes at det er en hardwarefeil på laptop'en din? Harddisken, f.eks.?

Hvis din WHS er oppdatert, så skal du vel finne en Restore CD (ISO-fil) under \\WHS\Software et sted, om jeg ikke husker feil. Jeg tror at både Restore CD imagefilen og WHS Connector blir oppdatert som en del av WHS-systemet.

Ellers ringer det noen gamle bjeller her som har med manglende støtte for SATA-disker under installasjon å gjøre ...

Har du prøvd å boote fra en CD med en eller annen Partition Manager for å se om disken dukker opp der? The Ultimate Boot CD er et alternativ. Den inneholder litt av hvert, også en Partition Manager eller to.

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned Ultimate Boot Cd, og formaterte harddisken via denne. Etter dette installerte jeg vista på nytt, for så å bruke home serveren til å sette opp laptopen til gammelt oppsett.

Jeg vet ikke hvorfor serveren ikke kunne finne harddisken, men etter jeg formaterte disken og installerte vista på nytt, hadde jeg ingen problemer.

- Kenneth

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...