Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Starte opp en gammel pc. Får feilmelding NTLDR MISSING

Anbefalte innlegg

Pc'en har to disker som står i raid 0.

Jeg er ute etter noe gamle bilder, filmer som ligger på disse diskene.

Hvis jeg setter disse diskene inn i en annen pc, enten en og en, eller begge samtidig, vil de da kunne startes opp?

Jeg husker ikke helt hvordan dette fungerte, men hovedkortet burde vel også være konfigurert for raid0 for at de skal funke?

Jeg regner med at det kan bli vanskelig å få fatt i disse filene siden diskene sto i raid.

Noen som har vært borti noe lignende og kan gi et tips til meg.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ikke starte med å flytte diskene dine.Først skal du se på HK manualen, slik at du oppfrisker det rund med å entre Biosen, for å kontrollere at det er ikke noe tilbakestilling i config for kontrolleren (raid eller ikke. Ikke å forandre på noe før du bekrefter noe ganger, gjerne notere ned, ta foto fra innstillinger.

Hvis alt i orden der, så skal du entre kontrollerens Raid bios, mulig det står på skjermen at du må taste shift+noe annet.

Kontrollere at diskene dine er der, og at ingen annen feilmeldning er å finne.

Hvis alt i orden, så lager du en XP plate med Nlite, med Raid drivere, eller laste du inn via floppy, men du starter fra XP plate og velger Recovery consol.

Du forstår at du kommer kanskje langt med det der.

For at hvis Raid din er i orden, så kan du  prøve å få ut filene du vil ha, før du prøver noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...