alexpea22 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Etter mye om og men, og en god del hjelp fra dette forumet, har jeg kommet fram til dette oppsettet for ny stasjonær PC: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=94723 Kabinett m/500w:----Antec Sonata III------------------------------999,- Hovedkort:------------Asus P5Q P45 S-775-------------------------815,- Prosessor:------------Intel Core 2 Quad Q9400------------------1988,- DVD-Rom:--------------LiteOn iHAS422-------------------------------264,- Harddisk:--------------Seagate Barracuda 7200.11 500 GB------510,- Rimeligste totalsum----------------------------------------------------4576,- Grafikk-kort har jeg. nVidia 8800gts. Vil dette passe til hovedkortet? Tastatur har jeg, mus har jeg, nettverkskort har jeg, skjerm kjøper jeg utenom, eksternt lydkort har jeg. Mangler jeg noe da? Endret 18. mars 2009 av alexpea22 Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Du mangler minne... Skjermkortet vil passe fint. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Du mangler minne. Finn deg noe greit og rimelig DDR2 minne - helst 4gb. Både lydkort og nettverkskort kommer integrert på hovedkortet, så det behøver du strengt tatt ikke å tenke på. Skjermkortet ditt vil passe fint. Lenke til kommentar
alexpea22 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Takk for svar Glemte å si at jeg har 2gb minne liggende fra corsair - uåpnet. Hadde vært greit å kjøpt 2gb til da Er 667mhz, så er ikke spesielt kjapt... Lenke til kommentar
mortdal Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Ville bare si fra at det virker ikke som det billigste alternativet som kommer opp hos amentio på HK er P5Q, men en litt lettere versjon (P5Q SE 2).. Det har ikke RAID støtte som P5Q skal ha.. Bare sånn hvis det var P5Q du var ute etter:-) (da er forresten steget veldig lite opp til P5Q Pro, med to PCIe x16 porter) Lenke til kommentar
alexpea22 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Ville bare si fra at det virker ikke som det billigste alternativet som kommer opp hos amentio på HK er P5Q, men en litt lettere versjon (P5Q SE 2).. Det har ikke RAID støtte som P5Q skal ha.. Bare sånn hvis det var P5Q du var ute etter:-) (da er forresten steget veldig lite opp til P5Q Pro, med to PCIe x16 porter) Jeg valgte det kortet, fordi det var et av få som ble igjen på listen etter å ha brukt prisguiden her til å finne hovedkort til under en viss sum, med over 6 usb porter bak og en firewire 1394a. I tillegg krysset jeg ut at kortet ikke måtte ha innebygd skjermkort, da jeg allerede har dette fra før. Er ikke helt sikker på hva RAID er, men tror det har noe med å speile ting til to lagrings-steder, slik at man ikke mister data. Og noe om at det kan øke ytelsen noe enormt. Men vil jeg ha nytte av dette, og hvordan? Må jeg stille inn på noe vha software? Eller trenger jeg rett og slett flere harddisker for å kunne dra nytte av det? NB! Etter å ha sjekket P5Q en gang til, så ser jeg jo at det ikke er kryss i boksen hvor det står om den støtter dual core/quad. Hva?? Kan dette stemme? Må jeg altså finne meg et annet kort? Endret 18. mars 2009 av alexpea22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå