Miraii Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 hei folk av hardware.no Klokket nylig opp prosessoren min fra 2.83 til 3.1 med stock vifte ved å øke FSB. Med de få ekstra ghz-ene kom det også litt ekstra varme. Så jeg lurer på hvor mye varme tåler en quad prosessor? og hvor mye er anbefalt? Selv virker det som den ligger rundt 40 på idle og oppimot 60 på load. Ikke at dette virker skadelig med tanke på at laptopen min ligger på 70 ved lette oppgaver som film og browsing. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 60C under last er ikke så kritisk. Men skal du klokke mer, så bør jo sikkert bedre kjøling til. Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Ligger denne tråden i mine innlegg jeg. Siden jeg har samme CPU og lurer på det også. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 71.4 er vel smertegrensen. Husk at en laptop ofte er beregnet på høyere temperaturer. Min Amd-baserte ligger oppimot 95 grader under load Lenke til kommentar
Solomon Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Ville holdt meg under 70 grader load.. Her er en vifte jeg vil anbefale på det varmeste.. Har du stort nok karbinett, så ville jeg gått for denne... Kjører min q9650 i 4 ghz.. Går aldri over 60 grader. Men jeg kjører 2 stk 12 cm. Følger kun en stk 12 cm vifte med. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343837 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå