JensIvar Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg bestilte en vare fra multicom for en stund siden. Jeg har ikke hentet varen på posten, heller ikke gjort noe med et angrefristskjema. Hva skjer om jeg ikke gjør det. Vil posten bare sende varen tilbake, eller får jeg purringer eller noe sånt? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Skal du angre må du hente ut varen på vanlig måte først. Lenke til kommentar
JensIvar Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Sett at jeg ikke angrer, da. Hva vil skje med varen som jeg bestilte? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Posten sender den tilbake til selger, som sannsynligvis vil ta kontakt. Så må du ut med frakten en gang til. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hvis du ikke henter pakken og de sender den tilbake til selgeren så kan de fakturere deg for frakt x 2 og et gebyr for uavhentet vare Lenke til kommentar
Loko Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Siden du ikke har angret på kjøpet ved å bruke angrerettskjemaet kan selger i teorien kreve at kjøpet blir fullført. Altså at du må ut med frakt fram og tilbake og fram igjen i tillegg til prisen av varen. Lenke til kommentar
JensIvar Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Det høres ikke bra ut. Har uansett fått levert varen hos posten, og jeg fikk beskjed om du de skulle fikse resten. Får håpe saken er ute av verden. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Du trenger ikke hente ut varen så vidt jeg vet, men du må gi selger beskjed v.h.a angrefristskjema innen fristen på vanlig måte. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Egentlig må du hente den og følge vanlig rutine, men det er jo ikke umulig at selger er litt ekstra grei hvis du sier ifra. Å bare gi faen i å hente er ikke bra nok. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 ..du må gi selger beskjed v.h.a angrefristskjema innen fristen på vanlig måte. Nei, det er ikke krav om bruk av noe skjema, det holder å gi beskjed, skriftelig er å anbefale. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Du trenger ikke hente ut varen så vidt jeg vet, men du må gi selger beskjed v.h.a angrefristskjema innen fristen på vanlig måte. Du MÅ hente den ut for så selv å dekke returporto. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Du trenger ikke hente ut varen så vidt jeg vet, men du må gi selger beskjed v.h.a angrefristskjema innen fristen på vanlig måte. Du MÅ hente den ut for så selv å dekke returporto. Eh, nei? Hadde jo vært en fordel at man foretok et minimum av undersøkelse før man kommer med slike bastante påstander. Når du angrer ved fjernsalg , behøver du ikke å løse ut varen fra postkontoret. Det er nok at du sender angreskjema eller et brev til selgeren om at du angrer, og sender varen i retur. Husk: Unnlatelse av å hente varen anses ikke som tilstrekkelig melding til selger om at du angrer. For å avbryte angrefristen må du i tillegg gi beskjed til selger! http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...54/1024140584.0 Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hvordan kan du sende varen i retur hvis du ikke løser ut varen fra postkontoret? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Du må vel gå til posten og si at du ikke tar imot pakken og at de skal sende den i retur. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Du trenger som sagt ikke hente ut pakken, men du må betale for returfrakten. Det enkleste er da å hente ut pakken for så å sende den inn igjen med det samme. Endret 19. mars 2009 av Nuffern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå