Haansi Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg har googlet masse nå, og sliter med å finne et enkelt og konkret svar på dette. Dere har sikkert blitt spurt 100 ganger, men håper jeg kan få et skikkelig svar. Altså, hvis jeg har følgende oppsett: 32bits OS 4GB ram skjermkort med eget 512MB minne Stemmer det da at jeg får utnyttet 4GB ram MINUS minnet jeg har på skjermkortet? Eller gjelder dette kun hvis jeg har intigrert skjermkort som låner minne av RAMen? hvis jeg har følgende oppsett da? 64bit OS 4GB ram skjermkort med eget 512MB minne Får jeg da 4GB RAM? Og skjermkortet bruker fremdeles 512MB som det har innebygget? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 32bits = korrekt, du vil bare kunne utnytte 3,5 GB eller så (ofte litt mindre) 64bit = korrekt Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg har en PC stående her på verkstedet hvor det står 4GB RAM i info, samt 32bits vista. Så selv om det står 4GB, vil OSet ikke kunne bruke det? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Så selv om det står 4GB, vil OSet ikke kunne bruke det? Den vil kunne bruke det som er tilovers etter at det minnet annen ahrdware i maskinen bruker (skjermkort + annet). 32-bits OS kan makas adressere 4 GB forutsatt at det er ledig. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Skjønner Tusen takk for oppklarende svar! Var akkurat dette jeg lurte på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå