foenix Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Jeg ringte til Bilhuset Kråkenes for å spørre om mål på noen registerreimer jeg skulle ha på bilen. Dette for å sjekke om jeg kunne bruke noen jeg hadde fra før. Jeg fikk da opplyst om at de kun hadde delenummeret, men de hadde delene så jeg kunne bare komme opp og få kjøpt dem der. Da jeg spurte om de kunne gi meg delenummeret ble jeg møtt med et rungende NEI! Jeg har tidligere også ringt dem for å spørre om plasseringen til en del el-kontakter men har da fått beskjed om å komme opp med bilen slik at de kan fikse det for meg (mot betaling selvfølgelig). Med andre ord en elendig kundeservice... Er dette unikt for Mitsubishi eller finnes det flere av denslags her til lands? Endret 18. mars 2009 av dagfinn99 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Dette er vel et problem med kundeservicen til det verkstedet du ringer, ikke med Mitsubishi. Tittel på denne diskusjonen er missvisende og bør endres. Eg tviler sterkt på at Mitsubishi har gitt beskjed til dette ene verkstedet om å behandle kundene sine slik. Dette har de nok funnet på selv. Men samtidig, er det rettferdig å ringe til en bedrift og få de til å bruke tid på noe både du og de vet at de ikke tjener penger på? Med bakgrunn i de spørsmålene du kommer med(til verkstedet) så virker det som om du gjør de meste av arbeid selv og da er det jo ingen business for verkstedet å hente hos deg uansett. Hadde du derimot vært en fast kunde som kom og kjøpte en del deler og kanskje leverte inn bilen i ny og ne hadde det kanskje vært litt mer å hente på å gi deg service. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Dette er vel et problem med kundeservicen til det verkstedet du ringer, ikke med Mitsubishi. Tittel på denne diskusjonen er missvisende og bør endres. Eg tviler sterkt på at Mitsubishi har gitt beskjed til dette ene verkstedet om å behandle kundene sine slik. Dette har de nok funnet på selv. Jepp, dette har nok ikke noe med Mitsibishi å gjøre. I motsetning til deg har er vi kjempefornøyd med kundebehandlingen vi har fått fra Mitsubishiforhandleren i Hønefoss, både når det gjelder salg/kjøp og verksted. Men samtidig, er det rettferdig å ringe til en bedrift og få de til å bruke tid på noe både du og de vet at de ikke tjener penger på? Med bakgrunn i de spørsmålene du kommer med(til verkstedet) så virker det som om du gjør de meste av arbeid selv og da er det jo ingen business for verkstedet å hente hos deg uansett. Hadde du derimot vært en fast kunde som kom og kjøpte en del deler og kanskje leverte inn bilen i ny og ne hadde det kanskje vært litt mer å hente på å gi deg service. Tja, hvorfor ikke yte god kundebehandling? Ingen tjener på å være vrange, spesielt ikke forhandleren av et merke. Her har Bilia vært veldig hyggelige for min del. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg har tidligere hatt Toyota og der kunne jeg ringe når jeg trengte hjelp til noe. Når man kjøper en bil til flere hundre tusen så er man ikke forpliktet til å overlate all service til merkeverkstedet. De fleste andre forhandlere, bl.a. de som selger datautstyr, gir gladelig kundeservice til kundene sine. De forlanger ikke at man skal komme inn med PCén for at de skal gjøre jobben for deg... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Du er ikke kunde før du kjøper noe. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Du er ikke kunde før du kjøper noe. KJÆRE VENE!!!!! Jeg har jo allerede kjøpt en bil... Fikk du ikke det med deg???? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Kjære vene!!! Nei, du har ikke nevnt at du har kjøpt bilen der. Jeeeeezz... Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Du er ikke kunde før du kjøper noe. Så man skal bare yte service til de som allerede er kunder ifra før? Personlig ville jeg kjøpt bil et annet sted enn hos en forhandler med en slik holdning. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Så man skal bare yte service til de som allerede er kunder ifra før? I utgangspunktet bør man vel ikke forvente all verden av service hvis man sier ifra på forhånd at man ikke har tenkt å kjøpe noe. Det blir jo som å stikke inn i en fotobutikk og be om å få prøve et kamera, fordi man har sett det billig på nettet. Men det er jo klart at det ikke er noen god søknad om å få vedkommende som kunde i fremtidn. Endret 21. mars 2009 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Så man skal bare yte service til de som allerede er kunder ifra før? I utgangspunktet bør man vel ikke forvente all verden av service hvis man sier ifra på forhånd at man ikke har tenkt å kjøpe noe. Det blir jo som å stikke inn i en fotobutikk og be om å få prøve et kamera, fordi man har sett det billig på nettet. Men det er jo klart at det ikke er noen god søknad om å få vedkommende som kunde i fremtidn. Dette var et sett på to reimer og jeg fortalte at jeg trengte en reim, muligens to, men jeg ønsket å vite målet på reimene slik at jeg kunne bestemme om jeg trengte å kjøpe en eller to reimer. Men jeg møtte som sagt veggen. Man kan derfor trekke den slutning at dersom man kjøper bil hos Bilhuset så er man ikke garantert noen form for "brukerstøtte" etter at man har betalt for bilen.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hvor vanlig er det egentlig at de som sitter på delelageret har målene til reimene sånn helt tilgjengelig? Butikker jobber med delenummer og databaser som forteller hvilke deler som passer til hvilke biler, ikke målene. Jeg skjønner egentlig ikke problemet. Du forsøker å få en butikk til å gjøre en jobb for deg som de garantert ikke får penger for gratis? De har tilbudt seg å selge deg delene, og det er vel egnetlig det som skal holde for en butikk. Når man snakker om "brukerstøtte" for en kjøpt bil, så bør man vel forvente at det regnes hva du trenger å faktisk bruke bilen, ikke hva du trenger av teknisk informasjon for å "konkurrere" mot deres egne tjenester. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Hvor vanlig er det egentlig at de som sitter på delelageret har målene til reimene sånn helt tilgjengelig? Butikker jobber med delenummer og databaser som forteller hvilke deler som passer til hvilke biler, ikke målene. Jeg skjønner egentlig ikke problemet. Du forsøker å få en butikk til å gjøre en jobb for deg som de garantert ikke får penger for gratis? De har tilbudt seg å selge deg delene, og det er vel egnetlig det som skal holde for en butikk. Når man snakker om "brukerstøtte" for en kjøpt bil, så bør man vel forvente at det regnes hva du trenger å faktisk bruke bilen, ikke hva du trenger av teknisk informasjon for å "konkurrere" mot deres egne tjenester. Jeg spurte etter delenummeret for å prøve å finne ut av de selv, men fikk et kontant NEI! Ikke akkurat god service. Jeg måtte kjøpe begge reimene eller "Ryke og reise".... Endret 24. mars 2009 av dagfinn99 Lenke til kommentar
gxi Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 At en butikk forsøker å selge varene er altså dårlig service nå? Jeg skjønner ikke problemet ditt fortsatt. Du forsøker å melke ut informasjon fra en butikk slik at du skal slippe å kjøpe varene deres og forventer at det er helt greit? Og, forresten, om du søker opp delen i "webshoppen" til MECA får du ofte frem originalt delenummer. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 At en butikk forsøker å selge varene er altså dårlig service nå? Jeg skjønner ikke problemet ditt fortsatt. Du forsøker å melke ut informasjon fra en butikk slik at du skal slippe å kjøpe varene deres og forventer at det er helt greit? Og, forresten, om du søker opp delen i "webshoppen" til MECA får du ofte frem originalt delenummer. Tragisk at du ikke orker å sette deg skikkelig inn i det jeg skriver. Jeg gir opp! Lenke til kommentar
crea Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Tragisk at du ikke orker å sette deg skikkelig inn i det jeg skriver. Jeg gir opp! Jeg skjønner hva du mener.. Og jeg mener du har fått forferdelig kundeservice. Opplevd noe av det samme på Honda i Hønefoss. Men på Hamax (VW Audi), har det til og med kommet folk ut og tittet og sagt meg hva jeg skal gjøre, så jeg kunne gjøre det selv. Og hos BMW har jeg ringt og snakket med verkstedet flere ganger når jeg har lurt på hvordan jeg skulle gjøre en eller annen ting, og det har aldri vært noe problem. Når jeg skal kjøpe deler har de jo tilogmed råda meg til å sjekke på høggern først om det er veldig dyrt. Av disse tre kan dere jo gjette hvor jeg aldri vil sette min fot igjen. BMW og VW/Audi har tjent mye mer på meg fordi de har vært hjelpsomme. Kan ikke skjønne at å bare få et delenummer skal være så jævlig stort problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå