Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Svendsen Eksos - vil ikke skifte eksosanlegg

Anbefalte innlegg

Har en Jeep som trenger nytt eksosanlegg og jeg tok da kontakt med Svendsen Eksos i Tønsberg.

Har for en stund tilbake bestilt hele eksosanlegget (headers og helt bak) fra usa og trenger et eksosverksted til å ta jobben pga noe sveising.

Men Svendsen Eksos vil ikke skifte pga jeg ikke kjøper et eksosanlegg fra de... de får jo betalt for arbeidstimer så dette skjønner jeg lite av..

Er det noen som kan anbefale et eksosverksted i Vestfold - som er performance minded! Setter stor pris på forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok samme grunn til at en elektriker ikke vil legge varmekabler du har kjøpt en annen plass. Store deler av det de tjener er på salg av deler og jeg regner med at de på en måte går god for produktet du har kjøpt hvis de monterer det. Og siden de da står ansvarlige er de nok lite lystne på å gjøre den jobben.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en rørlegger til å installere et toalett for 2 uker siden. Dassen var kjøpt på coop. Billig selvfølgelig, men rørleggeren monterte det uten å syte....

Så dette har jeg ikke vært borti før at et verksted ikke monterer en del som ikke er kjøpt hos de. M e r k e l i g.

Lenke til kommentar
Det er nok samme grunn til at en elektriker ikke vil legge varmekabler du har kjøpt en annen plass. Store deler av det de tjener er på salg av deler...
Det er nok det som er grunnen. Det er ikke verre en å si "Det blandebatteriet der kan være noe skrap, og om det slutter å virke, får du ta det ned selv og ta det med tilbake til Ikea. Men jeg kan installere det for 750kr/t." "Ærlige" håndverkere som sier hva de tar i timen, og så gjør det du ber dem om, ser ut til å være langt sjeldnere i byer enn litt lenger utpå landet.
Lenke til kommentar

Hørres merkelig ut. Har alltid fått sveist eksosanleggene mine hos Svendsen her i Stavanger, men har sørget for å skaffe delene selv. De tar seg godt betalt for jobben, men har aldri vært noe problem å få det gjort.

Det finnes ikke andre som kan sveise i området du bor da? Ville ikke brukt pengene mine på en tullebedrift som ikke vil utføre et arbeid bare fordi du ikke har kjøpt delene der. God kundebehandling fører til fornøyde kunder som kommer igjen og igjen, det skaper sikre inntekter!

Lenke til kommentar
Hørres merkelig ut. Har alltid fått sveist eksosanleggene mine hos Svendsen her i Stavanger, men har sørget for å skaffe delene selv. De tar seg godt betalt for jobben, men har aldri vært noe problem å få det gjort.

Det finnes ikke andre som kan sveise i området du bor da? Ville ikke brukt pengene mine på en tullebedrift som ikke vil utføre et arbeid bare fordi du ikke har kjøpt delene der. God kundebehandling fører til fornøyde kunder som kommer igjen og igjen, det skaper sikre inntekter!

:thumbup:

Noen som har skjønt det i alle fall...

Svendsen Frieksos har mistet en kunde i dag..

Lenke til kommentar

Det verste er jo reklamene de har på radio. Der de påstår at du kan rekke å bytte eksos hos dem i pausen på jobben.

Da jeg ringte for ikke så lenge siden, var det 3 mnd ventetid, og den vanlige "sett fra deg bilen før kl. 8 og hent den etter 4"

Da kjører jeg heller med rusten gammal eksos.

Lenke til kommentar

Står i en forskrift, mener det er Kjøretøyforskiftene, at et verksted er ikke pålagt å ta en jobb hvis kunden har med deler selv. Skal se om jeg finner det ;)

Edit:

Dette er tatt fra "Forretningsvilkår ved bilreparasjoner".

8.1 Medbragte deler

Hvor kunden selv medbringer eller skaffer deler (herunder

også materialer, utstyr, tilbehør), gjelder, hvor annet ikke

er avtalt, følgende:

• Verkstedet kan avslå og utføre oppdraget.

• Påtar verkstedet seg oppdraget, har det ikke ansvar for

feil/kvalitetssvikt/slitasje som knytter seg til de deler

kunden har medbragt eller skaffet.

• Verkstedet plikter å varsle kunden på forhånd, dersom

det har til hensikt å beregne seg avanse på deler kunden

medbringer.

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...