Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hei folkens Jeg har et problem som jeg håper noen her er kjent med og kanskje vet hvordan det kan løses. Situasjon er slik at jeg legger meg rundt 24.00/24.30 men jeg våkner uansett kl04/04.30 og da er jeg lys våken og får ikke til å sove mer.. Uansett om jeg legger meg kl 23 eller 22.30, så står jeg automatisk opp kl.04/04.30. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å ikke våkne så tidlig, eller isåfall fortsete å sove videre til 07?? Det er jo helt jævlig å stå opp 04 og vær våken hele dagen, da er jeg helt sliten og klarer ikke å fungere normalt.. Takker! Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Prøv med en kopp te og knekkebrød med brunost før du legger deg Lenke til kommentar
2k8 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 høres fint ut, bare pass på att du ikke spiser for mye før du legger deg, dersom din mage vill da jobbe for mye med og løse opp maten slik att den ikke for tid for og hvile. ellers så virker det nesten som om du har automatisert deg till og våkne ved den tiden, så prøv og ligg igen, og ha dataen avslått slik att den ikke forstyrrer deg når du sover. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Nå skriver du ikke så mye om hva du gjør i løpet av dagen, men hvis du hviler middag eller noe slikt, la være. Og tren. Dessuten, hvis du automatisk våkner halv fem uansett når du legger deg, hvorfor ikke bare legge deg så tidlig at du får nok søvn? Så kan du jobbe med oppvåkningstidspunktet etter hvert. Det kan være en ide å snakke med lege. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Nå skriver du ikke så mye om hva du gjør i løpet av dagen, men hvis du hviler middag eller noe slikt, la være. Og tren. Dessuten, hvis du automatisk våkner halv fem uansett når du legger deg, hvorfor ikke bare legge deg så tidlig at du får nok søvn? Så kan du jobbe med oppvåkningstidspunktet etter hvert. Det kan være en ide å snakke med lege. Isbilen: Hvordan kan jeg jobbe med oppvåkningspunktet etterhvert? I løpet av dagen så går jeg på skolen, så trener jeg 3 ganger i uken.. Var hos legen i fjor da jeg fikk samme prob, fikk sovningstabletter.. men det hjalp ikke mye.. det ble bedre utover sommeren men det er rett og slett slitsomt bare.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Det skal jeg ikke si sikkert, men det skader ikke å begynne med å skaffe seg nok søvn. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Nå skriver du ikke så mye om hva du gjør i løpet av dagen, men hvis du hviler middag eller noe slikt, la være. Og tren. Dessuten, hvis du automatisk våkner halv fem uansett når du legger deg, hvorfor ikke bare legge deg så tidlig at du får nok søvn? Så kan du jobbe med oppvåkningstidspunktet etter hvert. Det kan være en ide å snakke med lege. Isbilen: Hvordan kan jeg jobbe med oppvåkningspunktet etterhvert? I løpet av dagen så går jeg på skolen, så trener jeg 3 ganger i uken.. Var hos legen i fjor da jeg fikk samme prob, fikk sovningstabletter.. men det hjalp ikke mye.. det ble bedre utover sommeren men det er rett og slett slitsomt bare.. Trådstarter er igjen.. Og forresten når jeg er ute på byen i helgene, så legger jeg meg rundt 04-05 tidå.. vanligvis burde jeg lett sove til kl13 eller mer.. men nei.. jeg våkner fremdeles 4 timer seinere.. skjønner ike noe..;( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå