Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Celica 1994-96 1.8


Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å kjøpe en Toyota Celica 94eller 96modell, men i og med at jeg har lite eller ingenting peiling på bil så lurte jeg på om noen hadde noe negativt å si om denne bilen? Have in mind at det er min første bil, og jeg har ikke allverden med penger til forsikring osv.

 

Sleng ut både det positive og det negative.

 

 

Tips:

 

Skal være manuell.

Bensin

115 hk

Sylindervolum 1.8

 

Har lagt merke til at de (fleste?) bare har forhjulsdrift, noe jeg ser på som negativt. Noen kommentarer til det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Celica 1.8i er en kjempe bil, forhjulstrekk fungerer helt greit, ingenting negativt med det. Man skal uansett ikke "leke" seg med bilen på veien.

 

nei det er sant, men det er jo bedre å få sleng i en sving, enn å gå rett frem i en sving..

Man får ikke nødvendigvis sleng med en bakhjulsdreven bil heller. Dessuten er framkommeligheten bedrepå en bil med framhjulsdrift.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Celica 1.8i er en kjempe bil, forhjulstrekk fungerer helt greit, ingenting negativt med det. Man skal uansett ikke "leke" seg med bilen på veien.

 

nei det er sant, men det er jo bedre å få sleng i en sving, enn å gå rett frem i en sving..

Man får ikke nødvendigvis sleng med en bakhjulsdreven bil heller. Dessuten er framkommeligheten bedrepå en bil med framhjulsdrift.

nja, er vel en grunn til at man ofte må rygge i bratte bakker på vintern med fwd.

Lenke til kommentar
Celica 1.8i er en kjempe bil, forhjulstrekk fungerer helt greit, ingenting negativt med det. Man skal uansett ikke "leke" seg med bilen på veien.

 

nei det er sant, men det er jo bedre å få sleng i en sving, enn å gå rett frem i en sving..

Man får ikke nødvendigvis sleng med en bakhjulsdreven bil heller. Dessuten er framkommeligheten bedrepå en bil med framhjulsdrift.

nja, er vel en grunn til at man ofte må rygge i bratte bakker på vintern med fwd.

Kommer man for fort inn i en glatt sving med bahjulsdrift dytter bare bakhjula på og framhjula mister festet, dermed går man rett fram. Er man derimot inne i svingen er nok sjansen større for å få sleng ja.

 

Jeg bor på toppen av noen bratte bakker, et sted hvor mange sliter på vinterstid. Naboen har en Polo og en ny 5-serie, og er det vanskelige kjøreforhold tar de Poloen fremfor 5-serien, nettopp på grunn av at framkommeligheten er bedre på framhjulsdrift. Kjørte forresten bak en 5-serie stasjonsvogn for to uker siden. Den slapp med en gang, og når sjåføren prøvde å rygge ned igjen låste framhjula seg så fort man tråkke på bremsen, og bilen havna sidelengs. Ecellent. Biler man framhjulsdrift hadde ingen problemer med å komme opp.

Lenke til kommentar

Feilen med feilhjulstrekk, er at man ikke har noen kraft ut av svingene. Bare spinning. Turn in, og apex i svingen er det ikke så stor forskjell på.

 

Jeg synes denne toyotaen er en av de værste posør bilene av alle som er laget. Den ser etter min mening rimelig tøff ut, men er absolutt ingen sportsbil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...