mr-grandmother Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Hei Har tenkt å mekke meg en ny PC før TG09 setter inn Kunne trengt litt veiledning på hva jeg burde kjøpe av komponenter til pc, skal mekke en helt ny fra scratch, men har en grei skjerm, mus og tastatur Bruk: - "skolearbeid" - gaming(ikke altfor krevende spill, som WC3) - Gjerne se HD-serier/filmer Tenkte på denne her: https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=95055 Endret 19. mars 2009 av mr-grandmother Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Du har postet feil link... Lenke til kommentar
mr-grandmother Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Beklager http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=95055. Endret 18. mars 2009 av mr-grandmother Lenke til kommentar
mr-grandmother Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Har noen forslag til endringer der, eller ser den ok ut? Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Ser flott ut den, men bare husk at du trenger et 64-bit OS for å kunne utnytte 4gb RAM. Mvh Håkon Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Det skjermkortet får bra i alle tester. DDR3 minnet finnes i prinsippet tilgjengelig til 500,-. Hva skal du med den disken på 160GB til? Det finnes nyere PSUer, den du har valgt er ihvertfall 3 år gammel - god men kanskje vurdere en nyere type? Skal du putte mer i PCen synes jeg Komplett har et relativt billig skjermkort eller det her. Det er ikke sikkert du trenger så bra, men etterhvert trenger du mer minne på kortet. Nvidia er oftest litt mer stille enn ATI sine, men selvsagt er de med passiv kjøling mest stille. Endret 18. mars 2009 av jornboss Lenke til kommentar
mr-grandmother Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Disken på 160 er til OS Føler ikke jeg trenger nyere PSU, syns egentlig den var grei nok? Skjermkort kan jeg heller oppgradere senere ved behov, et på 512 er vel greit nok med tanke på at jeg ikke skal gjøre så mye grafikk-krevende spill? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Jeg trodde en skulle bruke en moderne disk SSD eller VR til OS, men det er mulig den er det? Jeg ser at den har 78mb/s det er vel det dobbelte av en normal disk i dag, men jeg kan ikke alt og sikkert noe jeg har misset - virker som om du vet like godt. Lykke til:) Endret 18. mars 2009 av jornboss Lenke til kommentar
mr-grandmother Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Får nok til noe uansett med den der, men tusen takk for hjelpen:) er litt greit å få en vurdering utenfra, av en som har litt mer peiling enn meg selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå