JimL Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Får man i det hele tatt kjøpt noen plater av noe slag som er større enn 4,7Gb? (ensidige) Lenke til kommentar
Kel Sha'in Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hvis du mener plater til å stappe i DVD-brenneren din; nei, ikke pr i dag. Så en tråd her der de snakket om brennere med blå laser (husker ikke hva de heter), som gjør at man kan lagre betraktelig mer enn på dagens plater, men jeg har ikke sett noe sånt i Norge, og som alt annet nytt koster det flesk, bacon, koteletter og litt til... Så du må nok holde ut med 4,7 GB en stund til. Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Det heter ikke noe mer spennende enn Blue Ray, logisk nok :wink: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 <ta på pirkehatten> BluRay eller Blu-Ray (selskapene er en smule inkonsistente med bindestreken), tenker jeg vi sier. http://www.blu-ray.com/ Dyrt, men veldig bra. 23GB på en plate. Opptagbare plater med dobbelt lag får du nok aldri kjøpt, virker det som. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Går BluRay under DVD-kategorien? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Tja, den er digital, den er allsidig og den har vel omtrent samme fysiske format som en dvdplate. Jeg vet ikke hva BluRay-folkene kaller det, men det passer godt under akronymet DVD. Sannsynligvis vil markedsføringen være svært klar på at disse platene ikke kan avspilles i eksisterende dvdspillere, så egentlig er vel svaret nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå