pax1 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hei, Kikket i dual/trippel guiden, og fant ikke umiddelbart noe svar på dette, så derfor spør jeg... på et Dual-head skjermkort som f.eks GTX 295 med dual-screen oppsett.....hvordan velger systemet hvilken skjerm den skal boote fra? I windows er det jo greit å spesifisere hva som er primary monitor, men lurer på hvordan dette velges (og hvordan man styrer dette) mtp "boot-skjermen". Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Skjermkortet har vel en intern logikk for hva som er primær og hva som er sekundær skjermutgang. Står nok i manualen. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Skjermkortet har vel en intern logikk for hva som er primær og hva som er sekundær skjermutgang. Står nok i manualen. Ja.. det gjør kanskje det... mulig at det er et "primary head" av de 2 DVI ut-kontaktene... men det var dessverre en veldig sparsom manual og fant ikke noe på leverandørens side (Gainward GTX 295)... Jaja.. får bare eksperimentere litt. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Den som er innerst mot hovedkortet er såvidt jeg vet alltid primary display. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Ok, takk for svar Fant som sagt ikke noe i dokumentasjon og har ikke funnet noe på nett. Ingenting var markert på selve skjermkortet heller (á la "Primary DVI").. Kanskje det er slik du sier at nærmest HK alltid blir primary fra boot...får eksperimentere litt. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 På ati skjermkort driveren kan man velge hva som skal være primær eller ikke, det er ganske mange forskjellige innstillinger som går på akkurat dette emnet. For kjapp oversikt installer ati tray tools og se under avanserte innstillinger i advanced tweaks tror jeg det var. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå