Theludders Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hei! Driver et lite firma som jeg nå skal ansette to nye til å ta seg av en del telefon "salg/service". Jeg trenger to stykker som kontinuelig ringer ut til kunder. Hvordan kommer jeg best ut av dette, og hva er det små call sentre bruker av software og teknologi i dag? Gjerne et program som kan ringe fra pc'n, da det er greit å taste tlf nummere og man kan sitte med et godt headset. Det trenger ikke være noe fancy greier, men det skal gå an og ringe ut til en rimelig pris. Dette gjelder da stort sett fast telefon og kanskje noe mobil, norske nummere selvfølgelig. Jeg har sjekket litt ut skypeOut, men da hører jeg at man kun får et svensk eller dansk nummer. Det er jeg ikke interresert i. Noen som har litt peil på området? Vet liksom ikke helt hvor jeg skal forhøre meg. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Er du ute etter et program å ringe i? Er uhyre trøtt nå, men XLite gjennom en semi-automatisk dialer er det vi bruker på jobben hvertfall. Du kan også såklart ringe manuelt med XLite. Headset blir vel opp til deg. Det kjøper du bare på Clas Ohlson etc. og kobler inn i USB-en. Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Ok, ja jeg hang med halvveis ;O) Høres bra ut, men hva er en semi-automatisk dialer? Er vel mest ute etter et software som gjør at jeg kan ha et norskt nummer samtidig med at jeg kan ringe mye uten at det koster flesk edit; Er dette et dyrt program å skaffe seg og hvordan er prisene på å ringe ut i norge? Fant ikke hjemmesiden :| Endret 18. mars 2009 av Theludders Lenke til kommentar
Rujahu Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Nå har jeg desverre ikke så veldig dype kunnskaper innenfor det, men på jobben bruker vi Xlite som telefon, og Altitude Uagent som ringesystemet. Altså Xlite er en virtuell telefon, mens Altitude styrer samtaler, adresselister og slikt. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 De fleste ISP'ene tilbyr vel IP-Telefoniløsninger, men vet ikke hvor bra "softphone" løsning de har. Selv bruker jeg Nextit (www.nextit.no) som har en veldig bra frittstående softphone løsning ++ fra Swyx. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Nå har jeg desverre ikke så veldig dype kunnskaper innenfor det, men på jobben bruker vi Xlite som telefon, og Altitude Uagent som ringesystemet. Altså Xlite er en virtuell telefon, mens Altitude styrer samtaler, adresselister og slikt. Samme som Snikende Sofa. Prøvde å komme på ringesystemet også, men glemte det i natt. Jeg har gode erfaringer med det hvertfall. Semi-automatisk skrev jeg. Mente bare at det går i automatikk gjennom Altitude, men du kan også ringe manuelt om du pauser den. Lenke til kommentar
Franken Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Ville tatt i bruk Asterisk med Cisco telefoner. Da har du også mulighet til å bestemme hva som skal skje når noen ringer opp igjen (feks om det skal ringe direkte på telefonen, eller få beskjed om at vedkommende vil bli ringt opp igjen senere, etc.). Skikkelig headset er verdt å investere i. Clas har etter min mening bare drit... Asterisk kan også integreres mot Outlook slik at man kan ringe raskt og enkelt til kontaktene sine. Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Takker for mange svar her, det er veldig bra.. Jeg må bare innrømme med en gang at jeg ikke har helt peiling på dette området, med softphones/og telefonsystemer.. Franken, du virket veldig sikker på hvordan du ville løse dette, men jeg forstår ikke helt hva du skrev. Asterisk og cisco har jeg ikke hørt om før og vet ikke helt hva dette går ut på. Er dette programmer som er enkle og tilpasset for kun to personer? Er det lett og implementere disse systemene? Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Gir denne en liten bump siden jeg snart må bestemme hvilken tele teknologi jeg skal bruke.. Noen andre som har noen gode forslag? Eller som kan utdype litt hvordan jeg kan løse dette problemet? på forhånd takk Lenke til kommentar
Franken Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Asterisk er en IP telefonisentral som kjører på en server. Cisco er verdens største leverandør av nettverksutstyr og ip telefoni løsninger. Cisco er da altså selve telefonen man benytter. Jeg ville kanskje tatt kontakt med Telsys (telsys.no) og hørt med de. Der kan du også se Cisco telefonene jeg snakker om. Er relativt lett å implementere, men vil anbefale deg å ta kontakt med noen som har greie på det. Evt. leie inn noen for oppsett. Les mer om både Cisco telefoner og Asterisk ved hjelp av Google. Lykke til! Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg tror jeg forstår litt hva du mener.. Men jeg vet ikke helt om dette rett å slett blir en overkill for bedriften. Det jeg mener er at i bunn og grunn kunne jeg bestilt to bedrift abbn fra Telenor e.l. og brukt det sammen med et bluetooth headset. Men jeg kunne gjerne tenkt meg at hver av "selgerne/kundebehandlerne" har hver sin maskin med en form for softphone hvor de kan sitte med et headset og bruke tastaturet og maskinen til å ringe med. Så jeg tror spørsmålet heller ligger mer på billig operatører og løsninger sånn sett. Håper du forstår hva jeg mener.. Jeg tror nemlig at de server systemene du prater om blir litt overdose med tanke på hva jeg egentlig trenger. I tillegg så høres det ut som en litt dyr løsning, hvis ikke det er jeg som misforstår her da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå