Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

P-piller og humør

Gjest slitenkar25

Anbefalte innlegg

Gjest slitenkar25

Har en kjæreste som har gått på p-pillen yasminelle i litt over 2 mnd.

Den siste mnd har mildt sagt vært et helvete. Hun har hatt humørsvingninger som et slengtau, og jeg klarer desverre ikke hoppe fort nok. Det kan nesten virke som om alt er galt, og da spesiellt de tingene jeg gjør. Vi har ikke vært sammen lengere enn siden jul, og forholdet har vært ganske intenst som det jo vanligvis er i starten.

I det siste har stemningen vært ganske anderledes og spesiell. til tider virker det ikke som hun er forelska eller glad i meg i det hele tatt, og jeg føler meg ofte som en komplett idiot i hennes øyne. I tillegg klager hun mye over stiv nakke, kløe, tørr hud, mageknip og hodepine. Etter å ha snakket med min søster og trålet nettet litt, har jeg skjønt at disse p-pillene kan ha kraftig innvirkning på både kropp å sjel, og etter å ha smuglest vedlegget til pillene treffer jeg så og så bullseye på alle symptomene. Jeg har snakket med henne om det at dt sannsnyligvs er pillene, men i og med at hun er helt på offensiven virker det ikke helt som hun forstår alvoret. hun har nettopp startet på nytt brett og sier hun vil gå dette ut før hun slutter. Jeg ser helst at hun spyler de ned i dass med en gang.

Er det noen som kjenner seg igjen?

eller har noen tips på hvordan jeg kan drive ut denne "demonen"?

Hilsen

sliten mann 25

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha bedt henne om å droppe pillene en stund, for å se om humørsvingningene gir seg! Har selv en venninde som ble veldig up N`down av p-pillene hun brukte, og sluttet på de, da kom det seg. Det finst da andre prevensjonsmidler på markedet ;) Og et alternativ er jo også å skifte til et annet merke p-piller.

Det første jeg tenker på er hvor gammel hun er? En jente på p-piller bør vite om bivirkningene hun kan få av å gå på pillene. Og viss hun ikke er villig til å slutte for å se om humørsv. forsvinner, forstår hun kanskje ikke hva det innebærer? Det er og slik at jenter/damer på p-piller er utsatt for mer blodpropp enn de som ikke går på p-piller, selv i ung alder. Jeg selv sluttet med p-piller for ikke så lenge siden, vil ikke bli rammet av blodpropp i en alder av 30 år ;)

Og så bør hun uansett vere villig til å i det minste prøve uten en stund for din del, og forholdet sin del :thumbup:

Fortell henne at etter hun begynte på pillen har hun blitt et frobanna rævhøl og at du krever at hun kutter pillen umiddelbart. Enten går pillen ellers så går du! Rapporter tilbake resultatet senere for videre tips.

Jeg må si du lever opp til nicket ditt, brutal_mann :!:

Lenke til kommentar
Gjest Big_bang
P-pillene gjorde det samme med meg.

Du får kjøpe en sånn fancy maskin til henne, så slipper hun å bruke hormonprevensjon.

Ladycomp heter den, koster 3-4000 kroner. Jeg kommer iallefall aldri til å gå tilbake til hormonprevansjon igjen !

Ja bare vent litt så skal jeg sette meg ned å presse ut en 3-4000Tusen...

Det er jo en heilt sinnsyk pris.

og tror nok ikke alle kan se seg råd til noe slikt.

Lenke til kommentar

Ja for all del, det er vi damene som skal betale for prevensjonen slik at man kan ha felles sengehygge :whistle:

Prevensjon er ikke såååå dyrt, men si at ei jente er sammen med en gutt i 7 år og går på p-piller hele tiden. Det blir 8400 kroner i p-piller det. En ladycomp blir dermed billigere.

Men hvis man bare har planer om å ligge med dama i et par mnd, lønner det seg jo ikke ;)

Lenke til kommentar

Dette er ladycomp

160x200instr_160x200instr30.jpg

En kul liten teknisk duppeditt. Du putter "pennen" i munnen i noen få sekunder før du står opp om morgenen. Er du fruktbar denne dagen lyser det rødt. (dvs, ikke ha sex denne dagen med mindre du vil bli gravid). Lyser den grønnt er det bare å kjøre på.

Lenke til kommentar

99,3% sikker. Det tør jeg å sette min lit til .

De dagene det lyser rødt kan man bruke kondom. Med denne vil det lyse rødt i 6-8 dager i måneden dersom jenta har stabil syklus. Vi er egentlig bare fruktbare i 1-2 dager i mnd, men siden sæd kan overleve i skjeden i et par dager er det f.eks ikke sikkert å ha ubeskyttet sex dagen før man er fruktbar. Derfor legger ladycompen til et par dager ekstra i sikkerhetsmargin.

Endret av Linn_Christin
Lenke til kommentar
Ja for all del, det er vi damene som skal betale for prevensjonen slik at man kan ha felles sengehygge :whistle:

Prevensjon er ikke såååå dyrt, men si at ei jente er sammen med en gutt i 7 år og går på p-piller hele tiden. Det blir 8400 kroner i p-piller det. En ladycomp blir dermed billigere.

Men hvis man bare har planer om å ligge med dama i et par mnd, lønner det seg jo ikke ;)

Jepp, damene skal betale for det. Jeg ser ingen annen grunn. Det er jo dem som skal bruke det. Akuratt som gutta kjøper kondomene.

Men såklart, hvis man gifter seg / er i et seriøst samboerskap over en lenger tid så kan det jo tilføres som en fellesutgift.

Her har fyren vært sammen med en dame i 3 måneder ca, da er det nok ikke rettferdig at han kjøper ladycompen.

Lenke til kommentar

Allikevel så er det hennes feil at hun bruker piller som gjør henne til en ustabil humørbombe.

TS kan da ikke noe for at pillene gir damen hans bivirkninger som han blir utsatt for.

Dermed må damen selv ta et oppgjør med seg selv om hva som er best. De må først og fremst snakke sammen og damen må selv forstå hvordan hun blir. Såpass enkelt er det.

Lenke til kommentar

Prevansjon er vel noe man som par burde ha felles interesse i, og dermed burde dele kostnaden på - enten det er den ene eller den andre typen man bruker.

Hvis typen min hadde den holdningen der, hadde jeg glatt sluttet på p-piller, og sagt at han fikk skaffe kondomer istedet. De er det jo han som må bruke, og da slipper jeg kostnaden med p-piller..

Lenke til kommentar

Nuvel, men det er deg. Det er ikke snakk om at jeg ville brukt såpass mye penger på en sak som damen skal bruke etter bare 3 måneder i forhold.

Og de fleste deler allerede på det.

Gutta kjøper seg kondomer om det trengs og damen kjøper piller.

Det vil si at de kjøper det som skal brukes av dem selv.

Letteste løsning er at de spleiser..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...