Gå til innhold

Hva bør man spise før trening eller kamp?


Anbefalte innlegg

Dagene jeg har trening eller kamp pleier kostholdet mitt å se slikt ut:

 

Frokost i 08.00-tia: God Morgen Yoghurt

 

Lunsj i 11.30-tia: 2 brødskiver med div. pålegg.

 

Etter skolen i 15.00 tia: Salat, frokostblanding eller noen brødskiver med div. pålegg

 

Halvtime før trening: Banan

 

Rett etter trening: 2 Banan og 2 appelsiner

 

Noe dere mener jeg bør endre på??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hårreisende kosthold, 0g protein

 

Det er umulig å svare på før du poster hvilken type trening, vekt , høyde , kjønn og alder.

Målsetting osv.

 

En ting som er sikkert uansett målsetting er at alle måltidene og treningen burde ha en dose protein i seg ( Les: kjøtt, fisk,melk,proteinpulver ol.)

Endret av War
Lenke til kommentar

Takk!

 

Jeg er 16 år, trener ganske hard fotballtrening 4 ganger i uken, mens jeg har 2 "lette" fotballøkter i uken også. Trener litt på treningsstudio også, men det er ikke så mye. og det er mye løping på disse treningene. Er 1.80 og veier rundt 80 kg og er gutt. Målsettingen er å bli proff! :D

 

Pleier forøvrig å drikke melk til hvert brødmåltid. Middagen hjemme her varierer.

Endret av strevens
Lenke til kommentar

Med en sånn type trening så er vel ikke masse ditt mål men utholdenhet.

Her hadde du kommet langt ved å kjøpe et proteintilskudd og tatt en shake med 25g til alle måltidene og ved trening.

Det vil være den billige løsningen, ellers kan det jo erstattres med mat men det tar ofte lengre tid og vil koste mer.

 

Ville vel ha blitt 120g dagen her så en 4kg bøtte i mnd.

4kg koster ca 400-1000 kr så ca 15-30kr dagen.

Endret av War
Lenke til kommentar

du kan legge litt press på hjemme da, resten av familien har sikkert ikke vondt av å spise sunt de heller ;)

 

stikkord for sunt kosthold: grovt brød, melk, fisk, rent kjøtt (svin, kylling, biff), egg, mye fiber (brun ris, fullkorn pasta, bønner osv) og ikke minst grønnsaker...MASSE grønnsaker :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456

Havregrøt, finnes ikke bedre enn det om du orker lage det til, kutter du opp en banan i små biter og strør over har du nok søtning, melk på er heller ikke å forakte.

Lenke til kommentar
Havregrøt ja! Det er utrolig godt! Det skal si ifra til muttern, slik at henne lager det framover! :) Hvor ofte bør jeg spise det?

 

PS: Det er ikke noe steder som selger proteintilskudd og shaker som jeg kan dra innom? Liker ikke å kjøpe over nettet! :)

 

jo...men da betaler du blodpris. hva er problemet med å handle på nett? større utvalg og bedre kvalitet er stikkordene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...