Aizen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Har nettop bygget ny pc. og skal installere windows xp, men står at det ikke er noe harddisk, men jeg har satt i begge ledningene til harddisken, men finner harddisken heller ikke på BIOSEN, trenge hjelp fort takk. Takk på forhånd: Aizen Lenke til kommentar
Star Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 IDE eller SATA? Aktivert SATA kontrolleren i BIOS og satt til å autosøke etter disk? Lenke til kommentar
Peachy Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Nå vet ikke vi hvordan det ligger ann, om du i det hele tatt har koblet rett. Men det er noe vi aldri vet, og får bare holde oss til at du har koblet rett. Når jeg skulle skifte harddisk på, foreksempel bærbaren min, da fikk jeg harddisken DOA (Dead on arrival), og det er veldig enkelt å ødelegge en harddisk. Får harddisken étt lite kakk, så er det nok til at den blir ødelagt. Og det er ikke mye andre instillinger som kan gjør at maskinen finner harddisken. Så dine valg er: 1: Skjekk instillingene på BIOS, om de står på at den skal kjøre IDE eller SATA. 2: Skjekk at du har koblet rett 3: Hvis harddisken ikke finnes da, prøv den på en anna datamaskin 4: Hvis valg 1-3 failer, send den inn. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Koblet disken til hovedkortets diskkontroller eller til en 3-parts kontroller? På hovedkort pleier det nå å være to ulike steder å koble disken - prøv å koble disken til et annet sted på hovedkortet. Du trenger også muligens å taste F6 ved installasjon av Windows for å legge inn sata-kontrolleren via diskett - litt avhengig av hva slags servicepack du har... Hmmmmm.... her var det mye faguttrykk ser jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå