Hotel Papa Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Heisann En venn spurte om jeg kunne undersøke litt omkring fiberlinje til personlig bruk. Er visst TV, internett og telefon i en pakke. Det er visst Viken Fiber som kunne levere linje hjem til han, men så var han kommet i et lite dilemma om det skulle være 10mbit eller 30mbit. Prisforskjellen blir da 150kr/mnd eller 3k/året. Skal bruke nettet til lett nedlastning og gaming. Er det vits i å gå for 30mbit når man ikke skal bruke nettet til særlig mer enn det? Og hvordan er ryktet til Viken Fiber, dårlig eller bra? Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Har veldig god erfaring med Viken Fiber (10mbit) Linja er stabil og har ikke opplevd ofte at den er nede. Til gaming er den særdeles bra, får gjerne 5-10ms ping på servere der de fleste ligger på 20-50+ 10mbit vil nok holde lenge for bruket du beskriver Endret 17. mars 2009 av rulleguru Lenke til kommentar
nilsnilspils Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hvordan fungerer dette? Kan hvermansen få fiber hvis man ønsker, eller må det være lagt opp? Fant ingen steder jeg kunne sjekke om bostedet mitt var "ok". Lenke til kommentar
Makky Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hvordan fungerer dette? Kan hvermansen få fiber hvis man ønsker, eller må det være lagt opp? Fant ingen steder jeg kunne sjekke om bostedet mitt var "ok". Ambefaler deg å ringe f.eks "Viken fiber" og spørre om de driver med utbygging i området eventuelt om de har det i planen Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hvordan fungerer dette? Kan hvermansen få fiber hvis man ønsker, eller må det være lagt opp? Fant ingen steder jeg kunne sjekke om bostedet mitt var "ok". Hvis ett område er under utbygging ville du se det, gravemaskiner, oransje trekkerør og skap overallt. Du bør registrere din interesse hos de, de bygger ut områder hvor interessen er stor nok. Bor du alene langt ute i skogen så kan du vel igrunn bare glemme det. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg har veldig god erfaring med vikenfiber. Kan ikke huske å ha hatt noe nedetid så lenge jeg har hatt det, i ca. 2,5 år. Alltid full hastighet og ping på 1 ms til hw.no. Hvis du skal laste ned store filer fra steder som har god upload kan du ha bruk for 30 Mbit, hvis ikke er det nok nok med 10 Mbit. Hvis du bestiller alt, altså TV, telefon og internett, får du 30 Mbit selv om du kjøper den billigste. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Viken Fiber skal iht. ryktene være veldig bra. Super hastighet både opp og ned, og meget bra oppetid. "Problemet" er at ikke alle kan få det. De er ganske kravstore når de bygger ut et felt, og man må ha med seg mange naboer for at de skal gidde å strekke fiberkabel til huset ditt. Men hvis de er der, er det bare å hoppe på. Jeg skal ha dem så fort de kommer til mitt nabolag. I mellomtiden får jeg kose meg med NGT Fri Fart, som overraskende nok surrer på nesten 20mbit (1,8MB/sek). Dessverre bare 1mbit ut da... Det stinker. 20/1 er en meget feil fordeling. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hvordan i alle dager får du 150,- i måneden til å bli 3000,- på et år? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Sorry, skriveleif. Skal stå 250kr 449,- for 10mbit og 699,- for 30mbit. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Ok. Mine foreldre har Viken fibernett telefon, internett og tv. Internett er dønn stabilt og veldig kjapt både i hastighet og respons. Telefonen fungerer stabilt meg bekjent, men er på generell basis skeptisk til IP-telefoni. Naboer har hatt noe nedetid på telefon og internett, men ikke tv. Tv-linjen fungerer greit. Boksen er ikke så kjapp, og i blant kommer det stygge ulyder ved kanalbytte. Tipper den er sånn midt på treet sammenlignet med Get og Canal Digital. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Har selv Viken Fiber, og er kjempefornøyd. Hatt det i snart 2 år, og aldri hatt nedetid. Ikke så mye som et minutt. TV'en har vi dog hatt noen småproblemer med, men ikke som ikke har latt seg løse med en telefon til dem. Farta er også akkurat som den skal, jeg har 10 Mbit, som tidligere var 10/4Mbit om jeg ikke husker feil, men ble oppgradert i slutten av forrige år, veldig gledelig Sitter nå med over 10 Mbit ut til tider, også veldig gledelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå