Himalde Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg har adsl fra nextgentel (ngt), og en speedtouch 546v6 router. ngt bruker PPPoE for å opprette forbindelsen. Den routeren her jeg fått nokk av. Jeg kjøpte meg derfor en ny selv (linksys wrt610n). Problemet oppstår når jeg skal bruke denne. Hvis jeg har forstått problemet rett så kan jeg ikke bare plugge denne routeren inn i kontakta og logge meg på i gjennom PPPoE, fordi det ikke er et modem i nettverket (det var integrert i speedtouch routeren). Jeg har følgende valg: 1 jeg skaffer meg ny router(modem) fra ngt, og bruker WRT610n som access point. 2 jeg skaffer meg ny router(modem) fra ngt, og bruker denne som bridge. 3 ngt sender meg et adsl modem. 4 jeg skaffer meg et adsl modem et annet sted. 5 jeg finner meg en annen isp. Spørsmål: Stemmer beskrivelsen m.h.t. krav om modem? Er valg 1-5, a) mulige og b) realiskiske Har jeg flere valg enn de som ble nevnt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Det stemmer at du må at et modem eller bridgemodem før routeren for å gjøre om tonesignalene som ADSL bruker til en datastrøm med 1 og 0 som routeren forstår. Jeg ville satt ST546i i bridgemodus og logget på med PPPoE brukernavn og passord i routeren etter. Tror de nye firmwarene til NGT 546i støtter bridgemodus men er ikke 100% sikker. Disse routermodemene pleier å være stabile i bridgemodus. Vær sikker på at du har brukernavn og passord riktig før du prøver. 1 jeg skaffer meg ny router(modem) fra ngt, og bruker WRT610n som access point. OK 2 jeg skaffer meg ny router(modem) fra ngt, og bruker denne som bridge. OK 3 ngt sender meg et adsl modem. De har ikke 4 jeg skaffer meg et adsl modem et annet sted. OK 5 jeg finner meg en annen isp. OK Endret 17. mars 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå