Zonda Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg har nettopp formatert og installert Windows på nytt på gamlemaskinen her i huset. 200 Mhz og 32 MB ram så dere kan sikkert se for dere resten. Jeg installerte først win95 og oppgraderte deretter til win98. Og så er det ønskelig å komme på Internett, som tidligere har vært gjort. Ingenting er endret i maskinen siden før formatering, men nå finner ikke maskinen nettverkskortet. Jeg har prøvd å søke etter nye enheter, ta ut og sette inn igjen nettverkskortet. Men uten positivt resultat. Er løsningen å formatere igjen? Håper noen vet en litt mer lettvint løsning. Takk for svar! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg installerte først win95 og oppgraderte deretter til win98. Og så er det ønskelig å komme på Internett, som tidligere har vært gjort. Ingenting er endret i maskinen siden før formatering, men nå finner ikke maskinen nettverkskortet. Jeg har prøvd å søke etter nye enheter, ta ut og sette inn igjen nettverkskortet. Men uten positivt resultat. Du kan da hvertfall droppe og innstallere win95 først Hva slags kort er det? ISA eller PCI? Prøv og plukk det ut restart og sett det inn igjen. Lenke til kommentar
Zonda Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Du kan da hvertfall droppe og innstallere win95 først Det er akkurat det jeg ikke kan, fordi jeg kun har oppgraderingsutgaven av win98. Og den går jo ikke an å installere "on scratch"? Hva slags kort er det? ISA eller PCI? Det er et SMC pci kort. Det funket helt fint før det ble nødvendig å formatere. Prøv og plukk det ut restart og sett det inn igjen. Det er jo akkurat det jeg har prøvd på, med negativt resultat Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Det er akkurat det jeg ikke kan, fordi jeg kun har oppgraderingsutgaven av win98. Og den går jo ikke an å installere "on scratch"? Du trenger bare CD-en til win95, innstallasjonen vil klage og så ber du den søke på CD-en og da er den fornøyd når den finner win95 der. Prøv og skru av og på PNP i BIOS som et forsøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå