Spartan Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Som fortjent muligens, men jeg skal ikke dømme noen. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2982628.ece Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Annet enn den sensasjonalistiske journalistikken ser jeg ingenting å reagere på. Endret 17. mars 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Annet enn den sensasjonalistiske journalistikken ser jeg ingenting å reagere på. Jeg vet ikke hvordan det er med din medfølelse for dyr, setninger som "Han hadde slått katten ihjel og svidd av pelsen." høres for meg ut ganske brutal. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Jeg vet ikke hvordan det er med din medfølelse for dyr, setninger som "Han hadde slått katten ihjel og svidd av pelsen." høres for meg ut ganske brutal. Hvorfor det? Han slo den jo ihjel først. Katter er små dyr. Selv en puslete liten asiat kan enkelt slå ihjel en katt uten å påføre den noen lidelse. Det er en vanlig måte å avlive katter på her i Norge, faktisk. Det er på ingen måte noe verre enn hvordan griser, kyr og kyllinger blir behandlet her til lands. Det som er avskyelig her er hvordan du ser ned på mennesker med en annen kultur bare fordi de spiser dyr du synes er søte. Endret 17. mars 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Katten var jo død og kan umulig ha hatt noe i mot å bli svidd litt. "Slå i hjel" kan like gjerne være en dårlig oversettelse som at drapet faktisk var så brutalt (og det går jo an å slå noe i hjel kjapt, effektivt og greit også), på mange språk sier man nettopp "slå i hjel" om å drepe uansett hvordan det skjer (og på engelsk heter mord "manslaughter" uten at man bør oversette det til "manneslakt"). At rabies smitter på denne måten er imidlertid interessant nok. Og fy flate for en kjip måte å dø på den sykdommen må være. Endret 17. mars 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg vet ikke hvordan det er med din medfølelse for dyr, setninger som "Han hadde slått katten ihjel og svidd av pelsen." høres for meg ut ganske brutal. Det som er avskyelig her er hvordan du ser ned på mennesker med en annen kultur bare fordi de spiser dyr du synes er søte. Foreslår at du reiser litt mer ut i verden og ser hvordan ting foregår på "gata" uten et barnefilter på tv'en. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) I Ecuador er marsvin nasjonalrett. De holder dem i bur inne på kjøkkenet og dreper og steker dem og eter til middag eller festmåltider. Tror ikke du kan komme dit bort og gnåle om dyremishandling. Så det i et matprogram på Travel Channel. Megan var ikke særlig imponert over det grilla marsvinet hun fikk på tallerkenen. Tenner og hele pakka. Endret 17. mars 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Foreslår at du reiser litt mer ut i verden og ser hvordan ting foregår på "gata" uten et barnefilter på tv'en. Du nevnte helt spesifikt at du syntes det var ille at katten ble slått ihjel. Hva er galt med det? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Hunden var allerede død og katten var syk, kan virkelig ikke se at de fortjente å dø. Hvis noe så burde vi takke personen som drepte/avlivet katten. Endret 17. mars 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det er en vanlig måte å avlive katter på her i Norge, faktisk. Det er ikkje lov å slå i hel kattar som er eldre enn 8 dagar her i landet, so vanleg er det neppe. So lenge dyret døyr momentant ser eg ikkje problem at dei et desse dyra. På same måte som at vi et kyr og sauer her, et dei hundar og kattar der borte. Hadde ikkje vi teke til oss hundar og kattar som kjæledyr, hadde vi nok ete dei vi òg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå