Gå til innhold

Formatere vista uten CD


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har kommet i en litt kinkig situasjon og trenger litt hjelp (Om noen har noen mulige løsninger, så vennligst ta det i den tråden). Jeg har dessverre ingen CD, pluss at jeg ikke får brukt pc-mus eller tastatur da det er defekt(se tråden jeg linket til).. Jeg får brukt tastaturet osv før den kommer inn til login-screen, så jeg får trykt på forskjellige knapper på boot-up. Er det en eller annen knapp jeg kan trykke for at formateringen skal starte (på start-up)?

 

Om det er noen datakyndige der ute som kunne hjulpet meg, så ville jeg satt stor pris på det!

Endret av Tvitsj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er nok mange som kan hjelpe deg med din kinkige situasjon ;) Men er ikke det slik at de har sluttet å levere cd`er med nye pc`r ? Og det er vel før login-screen`en du skal trykke på en av F-tastene for å komme deg inn dit du skal.... nå er ikke jeg en data ekspert, men samboeren min gjorde nettopp dette med min maskin for litt siden. Jeg kan ikke i de sene (eller tidlige) nattetimene si hvilken tast han brukte, men kan finne dette ut når jeg kommer hvem fra jobb. Men da tenker jeg det er maaange som har svart deg allerede ;)

Lenke til kommentar

Hvis du bare kopler tastatur og ikke pc-mus ?Ellers nevner du at du kan taste noe taster slik at du kan velge safe-mode osv. Er det da ENTER tasten som fungerer ikke?

Så lenge du ikke vet hva er det som feiler her, så vil det være ikke så optimalt å prøve å recover noe som helst, siden du vil komme opp i situasjoner for å velge noe, og dermed sitter fast.

Ikke bruk noe usb dongle.

Test først med å entre biosen. Fungerer alle taster inn der eller?

Lenke til kommentar
Hvis du bare kopler tastatur og ikke pc-mus ?Ellers nevner du at du kan taste noe taster slik at du kan velge safe-mode osv. Er det da ENTER tasten som fungerer ikke?

Så lenge du ikke vet hva er det som feiler her, så vil det være ikke så optimalt å prøve å recover noe som helst, siden du vil komme opp i situasjoner for å velge noe, og dermed sitter fast.

Ikke bruk noe usb dongle.

Test først med å entre biosen. Fungerer alle taster inn der eller?

 

Problemet er ikke at jeg ikke kommer inn i selve Safe-mode, men at tastatur og pc-mus fryser der og.. Tror nesten den pcen kunne trengt en formatering, men hadde vært litt deilig og ta backup av ting:) Kan nevne at når den går gjennom alle driverne (når jeg starter safe-mode), så stopper den opp på et punkt, og det tar noen sekunder før den går videre.

 

-----

 

Ser ut som jeg fikk det til nå! Jeg trykte desperat på F8, og fikk opp en del flere alternativer enn jeg hadde tidligere:) Ser ut som det er fikset! Om problemet kommer tilbake oppdaterer jeg bare. Tusen takk til alle som har kommet med fine forslag!:)

Endret av Tvitsj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...