Gå til innhold

Kjøp av bærbar til tøff gutt

Anbefalte innlegg

God dag, kjære medmennesker!

TUCF vurderer å kjøpe seg en ny laptop. Det stemmer!

Jeg har ikke så mange krav, egentlig. Usikker på hva som er det hete på markedet for trendy ungdom for tiden, men den må være ganske kraftig. Jeg spiller bare Championship Manager(00/01 og 01/02) og FM06. Disse kjører selvsagt greit på den jeg har nå, men jeg skal prøve meg på FM09, og da må jeg ha en PC som kjører det spillet helt knirkefritt. Og vel så det!

Ellers må jeg selvsagt ha DVD-spiller og -brenner og alle slike ting som er standard.

Jeg vil helst ikke bruke så mange lapper på dette, men jeg aner ikke hva man må ut med for en god maskin nå for tiden. Topp om det finnes noe til omtrent 6 000, men om det ikke finnes gode alternativ i den prisklassen kan jeg fint gå til omtrent det dobbelte.

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke fulgt med så altfor mye i det siste, men jeg ville tatt en kikk på multicom.no. Har selv bare gode erfaringer med egenkonfigurerte bærbare pc'er derfra, og det å få mye for så lite som mulig. Tror du uten problemer kan finne en pc der til +/- 7000,- som kjører FM09 knirkefritt.

Lenke til kommentar

Her er et forslag. FM-serien (vel CM også) ja det er min hjemmebane siden 1993. Det jeg har registrert de siste årene er at FM er relativt CPU-krevende og RAM-krevende. Har du en treg prosessor og lite ram, synes ihvertfall jeg at spilet går veldig tregt. Jeg oppgraderte fra AMD 5200 med 2GB ram og integrert skjremkort, til det du ser nå i profilen under. det var natt og dag. jeg orker ikke å vente lenge mellom hvert skjermbilde. Nok om det.

Den Acer'en er utstyrt med den siste Dual Pentiumen på 2 Ghz og 4 GB ram. Den har også et brukbart skjermkort for bærbart. Synes det virker som et ok produkt. L2 Cache på 1mb kan hemme noe, men det er ikke så mye annet å spore opp heller. Nå virker det også som FM09 flyter bedre enn tidligere versjoner selv med 3D.

Her er et annet forslag som jeg fant i går. Bedre prosessor, brukbart skjermkort ja kanskje litt bedre enn det over - kanskje den i steden. Nå har du ihvertfall to alternativer.

Mulig at noen andre kan kommentere hvem av disse de synes er best. Sannsynligvis yter ASUS noe bedre pga prosessoren.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...