Newsbee Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Har Canon 450D med Sigma 18-200mm og batterigrep. Står en del på ski, og lurer på om det finnes f.eks. "hard-box" til kamera. Altså veske/boks til kun kamera og linse som tåler en trøkk, men som gjerne kan ligge i en vanlig sekk. (Det er for ordens skyld ikke slik at kameraet skal være med på de verste prøvelsene, men noen forhåndsregler er ok å ta) Et alternativ kunne også vært en godt polstret sekk (har en "vanlig" som ikke er egnet til ski). Har kikket litt rundt på diverse nettsider, men føler det er utrolig mye å velge mellom, og er lite orientert om gode og dårlige merker. Lenke til kommentar
trillebår Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Jeg har en egen foto sekk, men den bruker jeg ALDRI! Når jeg står på ski syns jeg det er mye mer praktisk å ha kameraet i en veske som er akkurat stor nok til kamera med objektiv, som jeg legger oppi sekken. Denne bruker jeg oppi sekken. Jeg vet ikke hvor ekstreme tryn du har tenkt å utsette kameraet ditt for, men den holdt hvertfall kameraet mitt tørt og trygt under en langhelg med frikjøring i Engelberg for noen uker siden. Den er litt for liten når jeg skrur på 70-300mm objektiv thou. Endret 17. mars 2009 av super_kalle2 Lenke til kommentar
Newsbee Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg har en egen foto sekk, men den bruker jeg ALDRI! Når jeg står på ski syns jeg det er mye mer praktisk å ha kameraet i en veske som er akkurat stor nok til kamera med objektiv, som jeg legger oppi sekken. Denne bruker jeg oppi sekken. Jeg vet ikke hvor ekstreme tryn du har tenkt å utsette kameraet ditt for, men den holdt hvertfall kameraet mitt tørt og trygt under en langhelg med frikjøring i Engelberg for noen uker siden. Den er litt for liten når jeg skrur på 70-300mm objektiv thou. Har ikke p l a n e r om ekstreme tryn, men better safe then sorry. Ser bra ut den der, og du har gode erfaringer med slik veske og stappe den i en vanlig liten sekk med litt div klær o.l. rundt da? Lenke til kommentar
trillebår Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Better safe than sorry- sant det... Altså, hvis du først faller på ryggen og lander på en stein, så hjelper sikkert ikke den veska så mye, men jeg føler meg trygg nok med den. Noe jeg har sett mange har, som i hvertfall ikke er tryggere, men som er veldig mye mer praktisk, er en liknende veske som kan festes foran på kroppen. Jeg kunne ønske meg det i tilfeller hvor jeg er i bakken hovedsaklig for å ta bilder, for det blir stress å ta av seg sekken og grave frem kamera hver gang man ser et fint objektiv. Derfor blir jeg noen ganger kjørende med kameraet hengende innenfor skalljakka uten noe beskyttelse, men da kjører jeg så forsiktig at det ikke er noe gøy... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå