caturbo Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Har en partisjon (18GB) på en 20GB hd, denne inneholder win xp, disken holder på og takke for seg, dvs den står og sier "klikk,klakk,klikk,klakkk......."maskinen rebooter og finner ikke disken. Når jeg skrur strømmen av og på starter den normalt. Går ut ifra at det er hd som er moden for utskifting. Så spørsmålet mitt er: hvordan kopiere hele disken over på en ny disk, slik at det er mulig å starte pcen direkte fra ny disk? (Med mindre noen har en løsning på problemet med hd.) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Norton Ghost klarer dette helt fint. Har ikke testet det så jeg vet ikke _hvordan_ det funker, men jeg vet _at_ det funker Lenke til kommentar
caturbo Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Har desverre ikke ghost noen andre programmer som gjør samme nytte?(shareware,freeware) Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Om du klarer å finne deg ein ghost diskett skal det gå heilt fint å velge disk to disk. Er ikkje sikker på kva program som gjer samme funksjonen.. Har brukt ghost på dette nokre gongar og har gode erfaringar med det. Husk berre å velg rett source disk og destination :wink: Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Søkte på ghost på downloads.com: Symantec Ghost (Corporate Edition) 7.5 pop Back up, clone, and deploy PC images and application packages remotely. OS: Windows 98/NT/2000 File Size: 38.08MB License: Free to try Har ikkje prøvd det noko meir.. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Drive2drive gjør nytten. Finnes på www.download.com . Vet ikke om det funker på XP om du har det, må du nesten sjekke. Er mye enklere å bruke enn Ghost da det kjører under Win9x og ikke Dåss. Lenke til kommentar
caturbo Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Takk for all hjelp skal gi en tilbakemelding om hvordan resultatet blir. Lenke til kommentar
caturbo Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Brukte Casper xp 1.0, utrolig genialt program, kan kopiere, disker og partisjoner+ resize de slik at de passer til den nye disken... Anbefales! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå