HansHG Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hei Skal kjøpe nytt Hk og CPU og kanskje ram.... Tenkte at jeg skulle kjøpe Barton 2800 333fsb og Abit KD7-G Og Geil ram. Men så kom jeg inn på tanken: Pentium 4 ! Tenkte da på overklokkingspotensialet, har vannkjøling og greier her.... Hvilken P4 burde jeg kjøpe ? tenkte på denne : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=10&s=pl Så skal jeg ha HK, har radeon 9700 pro og vil ha et HK med 8x agp. Ser at de eneste Hk med 8x agp er de med SIS chipset. Er SIS no brukbart til overklokking ? En ting til, har 3x 256mb DDR 2100... lønner det seg å bytte den ut ? Med hva i såfall ? Håper på mange synspunkter og annbefalinger fra folk med litt ergaring :wink: Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 hvor mye har du tenkt å bruke uasnett bytt rammen din til 3200/ 3500/ 3700 du Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Hadde ikke tenkt å bruke så alt for mye på HK rundt 12/1300kr og rundt 800kr for Geil pc3200 512mb Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Skal du overklokke så må du ihvertfall ikke gå for SIS, det topper vanligvis ut på 150fsb... Har selv Abit BH7 og er veldig fornøyd, konge overklokkingsmuligheter. 8x AGP, er det noe vits da? Mener å ha lest noe om at det er lite eller ingen ytelsesøkning... 1-2% ellerno... Da tror jeg du tjener mer på å kjøpe overklokkingsvennlig hk. Men egentlig ville jeg nok kanskje heller gått for AMD. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Skal du ha hk til p4 kjøp et PE kort, er klar over at det ikke har 8x men det er neten ikke forskjell på 4x og 8x, PE kortet er imidlertid utmerket til klokking og dønn stabilt. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Gå heller for denne du. Med vannkjøling har denne større potensiale enn 2.53: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=10&s=pl Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Gå heller for denne du. Med vannkjøling har denne større potensiale enn 2.53:http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=26490&t=1401&l=2&AvdID=1&CatID=4&GrpID=10&s=pl enig i det, og vist du i tillegg kjøper den hos psdata er de ca 100.- billigere enn komplett Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Gå heller for denne du. Med vannkjøling har denne større potensiale enn 2.53:http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=26490&t=1401&l=2&AvdID=1&CatID=4&GrpID=10&s=pl enig i det, og vist du i tillegg kjøper den hos psdata er de ca 100.- billigere enn komplett Ok.... da blir det den istede for 2,53 Men trenger forsatt HK... ? Helst 8x... men noen som har noen annbefalinger... ? Se på dette her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl Noen som har noen innvendinger ? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg er i utgangspunktet positiv til produkter det står Asus på...men jeg er litt usikker på oc egenskapene til dette kortet. Det har doble minnekanaler, men tester har vist at det ikke akkurat er så mye å hente på dette. Faktisk tror jeg AMD-baserte løsninger med dualddr har litt større gevinst av dual, men også her er det lite. Tror nok du vil bli fornøyd med et PE-kort, 8xagp er mer en hype enn praktisk nytteverdi. Husk at fra 1x til 2x agp er det stor forskjell, men fra 2 til 4 er det lite. Fra 4 til 8x er det minimalt! Jeg greier f.eks 9500 3dmarks med et 2xagp hk med 1568mhz Tua-celly og sdram+et overklokket ti4400. Hvis det er prisforskjell på kortene tror jeg du får mer for pengene med PE-kortet, og husk at det får superkritikk over alt. Du kan jo også stikke innom www.overklokking.no og lese testen av BH7, ser ut til å være et supert OC kort selv om det ikke står Asus på det... Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Overklokkingskort idag = Abit BH7. Det kan ikke gå galt Lenke til kommentar
formann Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Vil bare minne om at OC potensialet i Barton CPU´ene har vist seg å være meget bra... Har ennå ikke hørt om noen som ikke har klart 2,3-2,4Ghz med XP2500+´n sin Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 hmmm..... er ennå ikke kommet noe lenger i bestemmelsen min. Skal foresten ikke kjøre Dual DDR, eneste grunne til jeg så på det HK't var at det var uten SIS og med 8x agp.... Synes det er utrolig svakt av Intel å ikke stille med HK med 8x agp... Men ikke noe å få gjordt med det. Tar imot flere tips med glede Lenke til kommentar
formann Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Siden du i tgangspunktet hade tenk til å kjøpe et AMD sysytem foreslår jeg en Barton XP2500+ (eller 2800+) og et Abit NF7 v2.0 (nForce2) Da vil du uten mods kunne kjøre rundt 230+ Mhz FSB, og du vil ha en meget overklokkings vennlig cpu.. På NF7 kortet så vil du også få utnyttet din ram maksimalt om du kjøper PC3500 eller PC3700 Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Nå har faktisk 8x AGP eksistert lenge på VIA og nForce hovedkort....så vet du det......Skal du ha AMD, så gå for dette(min mening): MICROSTAR Mainboard Socket-A nForce2-18G ATX Audio VGA LAN Firewire SATA RAID TVout Har dette hovedkortet selv med en Barton 2500 på. Lykke til! Lenke til kommentar
formann Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Så skal jeg ha HK, har radeon 9700 pro og vil ha et HK med 8x agp. Ser at de eneste Hk med 8x agp er de med SIS chipset.Er SIS no brukbart til overklokking ? En ting til, har 3x 256mb DDR 2100... lønner det seg å bytte den ut ? Med hva i såfall ? Nå har faktisk 8x AGP eksistert lenge på VIA og nForce hovedkort....så vet du det......Skal du ha AMD, så gå for dette: MICROSTAR Mainboard Socket-A nForce2-18G ATX Audio VGA LAN Firewire SATA RAID TVout Overklokkern's Chipset (nForce) Har dette hovedkortet selv med en Barton 2500 på. Lykke til! Ikke for å kverulere, men MSI er vel det nForce2 kortet som er MINST bra til overklokking. Man kan ikke gi CPU mer enn 1,8v.. og så har det ikke tre-fas strømforsyning til CPU, kun to-fas. Lenke til kommentar
stranden Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 NEEI!! ikke kjøp MSI.. ikke god kvalitet.. Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Skal vel være ening med deg at Abit kanskje er bedre til å overklokke, men for en som ikke er så dreven innenfor overklokking syntes jeg dette er et greit kort, jeg har kjørt opp Bartonen min til ca 2,180 Mhz uten problem, og det kun med en IGLO SILENT BREEZE vifte. Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 NEEI!! ikke kjøp MSI.. ikke god kvalitet.. Har du noen gang prøvd det før????(tydeligvis ikke så mye) Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 NEEI!! ikke kjøp MSI.. ikke god kvalitet.. Har du noen gang prøvd det før????(tydeligvis ikke så mye) Eller vi har vel hver vår smak Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Jaha fin diskusjon dere har... Har hatt 2 MSI kort, og skal ikke ha det igjenn, ikke godt nok til overklokking for min del.... Abit, Asus eller Soltek funker for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå