Gå til innhold

hvilken P4 eller hvilken AMD ?

HansHG

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe nytt Hk og CPU og kanskje ram....

Tenkte at jeg skulle kjøpe Barton 2800 333fsb og Abit KD7-G Og Geil ram.

Men så kom jeg inn på tanken: Pentium 4 !

Tenkte da på overklokkingspotensialet, har vannkjøling og greier her....

Hvilken P4 burde jeg kjøpe ? tenkte på denne : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=10&s=pl

Så skal jeg ha HK, har radeon 9700 pro og vil ha et HK med 8x agp. Ser at de eneste Hk med 8x agp er de med SIS chipset.

Er SIS no brukbart til overklokking ?

En ting til, har 3x 256mb DDR 2100... lønner det seg å bytte den ut ?

Med hva i såfall ?

Håper på mange synspunkter og annbefalinger fra folk med litt ergaring :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du overklokke så må du ihvertfall ikke gå for SIS, det topper vanligvis ut på 150fsb... Har selv Abit BH7 og er veldig fornøyd, konge overklokkingsmuligheter. 8x AGP, er det noe vits da? Mener å ha lest noe om at det er lite eller ingen ytelsesøkning... 1-2% ellerno... Da tror jeg du tjener mer på å kjøpe overklokkingsvennlig hk. Men egentlig ville jeg nok kanskje heller gått for AMD.

Lenke til kommentar
Gå heller for denne du. Med vannkjøling har denne større potensiale enn 2.53:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=26490&t=1401&l=2&AvdID=1&CatID=4&GrpID=10&s=pl

enig i det, og vist du i tillegg kjøper den hos psdata er de ca 100.- billigere enn komplett

Ok.... da blir det den istede for 2,53

Men trenger forsatt HK... ?

Helst 8x... men noen som har noen annbefalinger... ?

Se på dette her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl

Noen som har noen innvendinger ?

Lenke til kommentar

Jeg er i utgangspunktet positiv til produkter det står Asus på...men jeg er litt usikker på oc egenskapene til dette kortet. Det har doble minnekanaler, men tester har vist at det ikke akkurat er så mye å hente på dette. Faktisk tror jeg AMD-baserte løsninger med dualddr har litt større gevinst av dual, men også her er det lite.

Tror nok du vil bli fornøyd med et PE-kort, 8xagp er mer en hype enn praktisk nytteverdi. Husk at fra 1x til 2x agp er det stor forskjell, men fra 2 til 4 er det lite. Fra 4 til 8x er det minimalt! Jeg greier f.eks 9500 3dmarks med et 2xagp hk med 1568mhz Tua-celly og sdram+et overklokket ti4400.

Hvis det er prisforskjell på kortene tror jeg du får mer for pengene med PE-kortet, og husk at det får superkritikk over alt.

Du kan jo også stikke innom www.overklokking.no og lese testen av BH7, ser ut til å være et supert OC kort selv om det ikke står Asus på det...

Lenke til kommentar

hmmm..... er ennå ikke kommet noe lenger i bestemmelsen min.

Skal foresten ikke kjøre Dual DDR, eneste grunne til jeg så på det HK't var at det var uten SIS og med 8x agp....

Synes det er utrolig svakt av Intel å ikke stille med HK med 8x agp... Men ikke noe å få gjordt med det.

Tar imot flere tips med glede :D

Lenke til kommentar

Siden du i tgangspunktet hade tenk til å kjøpe et AMD sysytem foreslår jeg en Barton XP2500+ (eller 2800+) og et Abit NF7 v2.0 (nForce2)

Da vil du uten mods kunne kjøre rundt 230+ Mhz FSB, og du vil ha en meget overklokkings vennlig cpu..

På NF7 kortet så vil du også få utnyttet din ram maksimalt om du kjøper PC3500 eller PC3700

Lenke til kommentar

Nå har faktisk 8x AGP eksistert lenge på VIA og nForce hovedkort....så vet du det......Skal du ha AMD, så gå for dette(min mening): MICROSTAR Mainboard Socket-A nForce2-18G ATX Audio VGA LAN Firewire SATA RAID TVout

Har dette hovedkortet selv med en Barton 2500 på. :woot:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Så skal jeg ha HK, har radeon 9700 pro og vil ha et HK med 8x agp. Ser at de eneste Hk med 8x agp er de med SIS chipset.

Er SIS no brukbart til overklokking ?

En ting til, har 3x 256mb DDR 2100... lønner det seg å bytte den ut ?

Med hva i såfall ?

Nå har faktisk 8x AGP eksistert lenge på VIA og nForce hovedkort....så vet du det......Skal du ha AMD, så gå for dette: MICROSTAR Mainboard Socket-A nForce2-18G ATX Audio VGA LAN Firewire SATA RAID TVout

Overklokkern's Chipset (nForce)

Har dette hovedkortet selv med en Barton 2500 på. :woot:  

Lykke til!

Ikke for å kverulere, men MSI er vel det nForce2 kortet som er MINST bra til overklokking. Man kan ikke gi CPU mer enn 1,8v.. og så har det ikke tre-fas strømforsyning til CPU, kun to-fas.

Lenke til kommentar

Skal vel være ening med deg at Abit kanskje er bedre til å overklokke, men for en som ikke er så dreven innenfor overklokking syntes jeg dette er et greit kort, jeg har kjørt opp Bartonen min til ca 2,180 Mhz uten problem, og det kun med en IGLO SILENT BREEZE vifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...