Gå til innhold

Koble Xbox 360 til PC via router

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så forbanna at jeg burde strengt tatt roe meg litt ned før jeg skriver et innlegg, men la gå:

Jeg har både Xbox 360 og PC koblet til internett via en router. Spiller live på Xbox'en.

Saken er at når jeg skal streame filmer osv fra PC til Xbox, må jeg gjøre noe nettverksinnstillinger(tillate å koble til Xbox til PC eller noe) før jeg kan aktivere streamingen i Windows Media Player.

Noen som har en idè til hva jeg kan gjøre? Har nå tuklet med alle typer nettverkstilkoblinger på PC'en i flere timer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bruker samme innstillinger som når du skal koble pc og xbox til internett men kan hende at du må åpne for trafikk mellom wlan og lan hvist du kobler til trådløst med en enhet og med kabel i den andre.

Kan vise hvordan jeg har det satt opp:

Pc med windows xp sp2 - Satt opp til hjemme nettverket "workgroup" standard hjemme nettverket i vista.Pc'n mottar ip-innstillinger automatisk fra ruteren. Bruker siste version av wmp til og dele ut musikk,bilder og video til xboxen. når jeg satte opp "workgroup" hjemmenettverket så aktiverte jeg også "fil og skriverdeling".

pc'n kobler seg til xboxen via en dell ruter som deler ut ip-innstillinger automatisk.

Xboxen er satt opp til og motta ip-innstillingene automatisk fra ruteren.

Var bare og søke opp pc'n på xboxen etter at dette var gjort. hvist ikke dette funker burde du se nærmere på ruteren din og se om den blokkerer deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...