Merk. Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Rally-ho ladies and gentlemen! Jeg fant nettopp ut at et av mine favorittbøker har blitt filmatisert, og er for øyeblikket i post-produksjon. Jeg snakker om den postapokalyptiske The Road av Cormac McCarthy. Tanken streifet meg at dette kunne bli en meget bra (ikke minst trist) road-movie, og jeg skalinnrømme jeg ble småglad da jeg fant den på IMDb. Nick Cave og Warren Ellis står forøvrig bak musikken, og for de som ikke visste det sto de også bak det fantastiske soundtracket til The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford. Litt om plottet Forestill deg en verden uten mennesker, et landskap dekket av aske og en himmel der solen aldri skinner. Forestill deg en øde vei som slynger seg bortover. I veikanten ligger det utbrente lik, og alle hus du passerer er enten nedbrent eller plyndret. Det er en slik verden vi møter i Veien. I det øde, livløse landskapet beveger en far og en sønn seg fremover. De kan ikke bli værende på samme sted lenge av gangen, og alle mennesker de møter er potensielle fiender som vil drepe og spise dem hvis de ikke passer seg. Er ikke så begeistret over at Viggo Mortensen er med, men jeg må gi mannen en sjanse annet enn tøysete eventyrfilmer. Han ser faktisk bra ut, eller rettere sagt jævlig ut. Andre kjente fjes som er med er Charlize Theron, Guy Pearce og Robert Duvall Mordor ser ut til å ha vært en cake-walk i forhold Så hva tror dere? Vil filmen levere den kvaliteten boka gjorde. Det er lov å håpe, men vanskelig å tro da regissøren ikke har laget mye. Jeg hadde iallefall ikke hørt om mannen før Noen som vet når filmen kommer? Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Gleder meg til filmen kommer, for boka til McCormack var vanvittig bra. Har desverre ikke troen på at filmen kommer til å matche boken, men den kan være bra, hvis de kjører den like gjennomført håpløs, mørk og trist som boka var. En gjennomført bok, der McCormack beskriver et post-apokalyptisk USA på en ufattelig bra måte. Uansett, jeg gleder meg.... Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det er mye som taler til filmens fordel ihvertfall: - Regissør Hillcoat står bak den aldeles glimrende australske westernfilmen The Proposition. - Viggo er dyktig, spesielt i Cronenbergs siste to filmer. - Forrige filmatisering av McCarthy-materiale, No Country For Old Men, var glitrende saker. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Denne filmen kan bli skitbra faktisk. Post-apokalypse er dritkult, og med musikken fra Jesse James er det enda bedre. Men det største plusset er selvsagt at Robert Duvall er med. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Jeg gleder meg til å se hva mannen bak flotte The Proposition får ut av dette. Ser virkelig lovende ut! Endret 17. mars 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Virker som en herlig film, skal følge med på denne! Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Atmosfæren er noe av det viktigste i boka, og jeg tror den kan bli veldig bra i filmen òg. En gritty look og god, deprimerende musikk lover godt Håper virkelig man får en gut-wrenching og forvirrende følelse etter å ha sett The Road. Boka var nemlig både ubehagelig og vakker på en og samme tid. Fikk lyst til å lese den på nytt nå^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Ut ifra det lille jeg har sett, så har jeg virkelig stor tro på denne filmen. Som nevnt over meg, er jo Viggo en skikkelig god skuespiller som overbeviser meg i alle fall, hver gang. Det at filmen er basert på en bok, tar jeg springfart og skiter en lang marsj i. Bøker er ikke noe jeg leser uansett, med unntak av noen få som jeg finner gull i. Man hører alltid noen gnåle om at boka var mye bedre, så på mange måter vil dette ødelegge filmopplevelsen for mitt vedkommende. Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Boken var skikkelig bra, så forventer mye av filmen. Det er vertfall ikke en av de "umulige" bøkene å filmatisere, vert imot faktsik, så jeg tror det kan bli utrolig bra. Som sagt, med Hillcoat i stolen, bør det bli lovende. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg hadde planer om å lese boken, men jeg venter til etter filmen. Jeg foretrekker en god filmopplevelse framfor en god bokopplevelse. Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Leser bokaa nå, og viste den skulle bli filmatisert. Har tenkt at så lenge de greier å holde tristessen og skjønnheten fra boka (noe som er meget mulig i filmformateet) så burde dette bli sinnsvakt bra! Har faktisk tenkt mens jeg leser boka at det kan funke bra som film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå