sinnaelgen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 er det noen som har en ide hvordan dette løses : jeg har 2 komponenter. updownbutton og edit som er koblet (assicoate) sammen . verdien i updownbutton går i utgangspunktet fra 0 og oppover og den vises i edit feltet . når verdien kommer under 0 ( -1) så ønsker jeg at det skal stå en tekst i edit feltet i stedet. jeg regner med at man da ikke kan koble sammen disse to komponenten for å få det til. i tillegg så må jeg legge inn handling både får når uppdown buttom spinner opp og når den spinner ned - en handling som opdaterer edit feltet og så må edit feltet ha sin handling som opdatere updown knappen når jeg skriver noen der . er det riktig måte ? det burde jo også la seg gjøre med de andre spinn komponentene Lenke til kommentar
tasle Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Prøv noe sånt som dette i UpDown sin OnClick: Procedure TForm1.UpDown1Click (Sender: TObject; Button: TUDBtnType); Begin If Edit1.Text = '-1' Then Edit1.Text:= 'Ugyldig'; End; Eller hvis alle negative tall skal ha den samme tekst, kan du bruke TryStrToInt (Edit1.Text, Tall); if Tall < 0 then Edit1.Text:= 'Ikke negative tall'; osv. UpDown sin minimumsverdi kan jo også settes to 0 (null). Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 minimumsverdien på spinn knappen må være -1. det har en spesiell funksjon . det jeg bruker det til er å plasere en tekst på et generert bitmap bilde. verdien i denne spinnknappen brukes til å plassere tekst horisontalt og vertikalt ( jeg bruker 2 sbinnknapper ). når verdien -1 bruks så beregnes senter av bilde og senter av teksten . det brueks til å plassere teksten i senter av bildet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå