Nightwish Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg leier et hus fra 70 tallet og her er det masse lufteventiler, 1 i hvert rom, 2 i stuen. Det jeg lurte på var om disse skal stå åpne eller være lukket? Ser for meg at det kan bli kaldt hvis alle disse blir satt åpne? Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Disse er vel ikke ment for vinterbruk, nei. Men de har som regel en fluenetting, som gjør at de kan brukes når det blir varmere i været. Du har vel vinduer du kan sjokklufte med? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hus fra 70-tallet har som regel ikke mekanisk ventilasjon, og jeg vil anbefale å ha ventilene åpne året rundt. Hvor åpne kan reguleres, men ikke lukk dem helt selv vinterstid, dersom man ikke er flink til å lufte godt ved å åpne vinduene . Særlig dersom man bor på grunn som avgir radon-gass, er det uheldig å lukke dem helt. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 er de over vinduer skal de være åpne, og kommer det kondens på vinduer eller om luften blir fuktig så skal de iallefall være åpne. Du merker fort hva som er behagelig og det er som regel riktig og. Lenke til kommentar
VroD01 Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Ut fra yrke kan eg fortelle at hus generelt har bruk for lufting. Eldre hus for å forhindre at lufta går gjennom vegger, nyere hus fordi dei er bygde alt for tette. Sørg spesielt for at loft har god lufting. Også kaldloft. Men ikkje overdriv. "Digresjon" I tillegg kan det og nevnest at det er ein uting å prøve å lufte om sommeren for å "tørke" huset. Huset vil da berre bli fuktigere. Det er om vinteren man lufter for å få bort fuktighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå