Jada-jada Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) for guds skyld ikke kjøp gjennom samsung norge distributører.. gråimport ftw!! Sparte 8000kroner på min samsung når den var ny i forhold til prisen på expert.. de ekstra filletingene er ikke verdt 8000kroner i det hele tatt.. Tror du hadde skrevet noe annet hvis skjermen din F.eks kom med pixelfeil men det er sjansen man må ta. Det blir forøvrig bare 2000,- forskjell det samme det vil koste å sende skjermen i retur på angrefrist evt ved valget av den gråimport skjermen... 866 har også Mpeg turner godkjent for rikstv. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=39108...BE-D2583A1CB52E (nordisk) http://www.netonnet.no/?iid=no117560 (gråimport) Endret 20. mars 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 for guds skyld ikke kjøp gjennom samsung norge distributører.. gråimport ftw!! Sparte 8000kroner på min samsung når den var ny i forhold til prisen på expert.. de ekstra filletingene er ikke verdt 8000kroner i det hele tatt.. Tror du hadde skrevet noe annet hvis skjermen din F.eks kom med pixelfeil men det er sjansen man må ta. Det blir forøvrig bare 2000,- forskjell det samme det vil koste å sende skjermen i retur på angrefrist evt ved valget av den gråimport skjermen... 866 har også Mpeg turner godkjent for rikstv. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=39108...BE-D2583A1CB52E (nordisk) http://www.netonnet.no/?iid=no117560 (gråimport) Det er helt klart verd å putte 2000 på bordet slik at man får skikkelig Norsk garanti. Hvis du forsikrer tv-en din så kommer de vel også å henter skjermen om det skulle være noe galt med den. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Tror du hadde skrevet noe annet hvis skjermen din F.eks kom med pixelfeil men det er sjansen man må ta. Det blir forøvrig bare 2000,- forskjell det samme det vil koste å sende skjermen i retur på angrefrist evt ved valget av den gråimport skjermen... 866 har også Mpeg turner godkjent for rikstv. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=39108...BE-D2583A1CB52E (nordisk) http://www.netonnet.no/?iid=no117560 (gråimport) Dersom skjermen hadde hatt pixelfeil hadde det vært kjipt.. men sjansen for dette er jo jævli liten på nye skjermer. Sannsynligvis sparer du MER enn 2000kroner, men i værste fall må du sende den i retur og da sparer du BARE 2000kroner...selvsagt kjøper du gråimport-skjermen. Det er ikke det at jeg er gniten, det er bare så latterlig stor prisforskjell at det blir for dumt å betale så mye ekstra når sjansen for feil er minimal. I mitt tilfelle sparte jeg jo som sagt 8000kroner (betalte 18k isteden for 26k), dersom jeg måtte sendt skjermen i retur hadde det kostet meg 1100kroner i porto.. altså fortsatt spart 6900kroner, ja det hadde vært stress å sende den i retur, men for 6900kroner er jeg villig til å ta en ekstra tur ned til linjegods eller bort på posten altså.. Endret 20. mars 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Man sparer ikke mer en 2000,- dette ser man vel klart på linkene ovenfor... Ja kjipt med pixelfeil og dette skjer. Henteservicen er vel like bra som pixelgaranti eller... Jeg hadde satt pris på dette i allefall samt de andre tingene som følger en nordisk model. Jeg skriver "bare" 2000,- grunnet trådstarter vurderer klart dyrere skjermer også så det virker ikke som økonomi er problemt i denne saken. Jeg personlig hadde klart kostet på meg den nordiske modellen og kjøpt den fra Komplett som også er Norges største og tryggeste nettbutikk men dette får trådstarter selv bestemme om han setter pris på fordelene med nordisk kontra gråimport.. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Dere kan da ærlig talt ikke mene at den aktuelle Philipsen er en konkurrent mot Samsungs 7-serie LED om en ser bor i fra pris? Samsungs 7-serie er for tiden rimeligste vei inn i high-end! Testen det linkes til fra lyd og bilde er heller ikke relevant. Den aktuelle Samsung modellen der blir 8-serien, som er ganske mye dyrere. Å si at jeg favoriserer en eldre 6-serie blir også feil. Om dere ser på siste test fra bladet Lyd & Bilde er det faktisk Samsung 6-serie som er årats (2008) LCD-TV. Men dette velger dere tyelig vis å ignorere? Jeg vil heller ikke si LED er for tidlig på banen når Samsung har et år lenger fartstid enn konkurrentene. Om en ser på neste års modeller blir LED et steg tilbake da det stort sett kommer til å basere seg på edge-lit. Lokalt dimmende LEDs blir altså yttesst premium. Å kjøpe Samsung uten pixelgaranti er ikke verre enn å kjøpe TV fra en hvilken som helst annen produsent. De fleste produsenter har nemlig ikke pixelgaranti. Jada-jada kan kanskje utdype hvorfor man må deaktivere LEDs for å se en fotballkamp? Det er nemlig en vesentlig forskjell på input-lag og responstid. LED-TVene får ikke noe trekk for responstid. Tverdt i mot er 7-serien en av de få TVene på markedet som kan vise perfekt 1080p motion resolution (med en ligen tweak). Siden begrepene tydelig blandes vil jeg få frem at di ikke har noe med hverandre å gjøre. Input-lag er tiden fra TVen mottar signal til det vises på skjermen. Med ekstra prossesering for å tilpasse LEDs til skjermen må det beregnes noe lengre tid. Det har altså ingenting med bildekvalitet å gjøre. At det tar tid fra en trykker på en spillkontrollen til ting skjer på skjermen blir derimot mer vesentlig i intensive spill. Men, som sakt fikses dette enkelt ved å deaktivere LEDs, og kvaliteten er da ikke dårligere enn vanlige CCFL baserte LCDT-Ver Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Jeg personlig hadde klart kostet på meg den nordiske modellen og kjøpt den fra Komplett som også er Norges største og tryggeste nettbutikk men dette får trådstarter selv bestemme om han setter pris på fordelene med nordisk kontra gråimport.. enig i at en må kjøpe fra en skikkelig butikk. Jeg kjøpte min tv fra komplett, men den var grå-import. Hadde ALDRI i verden kjøpt en grå-import tv fra pixelmania feks.. Er du sikker på at Komplett har sluttet med grå-import? Jeg ser ingenting om hentegaranti eller pixelgarati.. og tvene deres er fortsatt MYE billigere enn expert EDIT: jeg sjekket Samsung Norge, som jeg trodde er ikke Komplett leverandør av samsung-tver gjennom dem Så om du tror du får de "nordiske garantiene" dine gjennom komplett har du misforstått Endret 21. mars 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) LED muliggjør ekte sort på en LCD skjerm og det er et stort sprang fra de vanlig baklyste skjermene for selv om disse begynner å bli rimelig mørke så mister man en del detaljer i det sorte. LED skaper ikke bare dypere sort, men større dynamikk i de sort scenene. Det kanskje største problemet ved siden av økt input lag ved spilling er at man kan se litt ”halo” effekt hvis man sitter litt ut til siden av skjermen. Utover det er bildet på 7 serien sykt bra og det er et viktig poeng at den faktisk har 1080P motion resolution og det er ikke mange LCD tv-er som har det. Samsung har vært smarte nok til å legge til en funksjon som gjør at man kan skru av LED. Noe de nok har gjort siden det i noen sammenhenger ikke funker helt som det skal. Trolig skulle ikke dette ha noe med fotballkamper å gjøre for hvis den ikke henger med der så er det trolig 100hz systemet som ikke funker helt som det skal. Da kan det være greit å nevne Sony’s Z4500 serie som har 200hz, altså et interpoleringssystem som øker framraten til 200fps mot 50fps(forutsatt 24P input) som er vanlig med 100hz. 200hz systemet forutser bevegelse i alle retninger og har også 1080P motion resolution og et meget bra sortnivå uten LED. Sony passer også godt som alternativ til Samsung siden de to produsentene jobber med to forskjellige prinsipper. Samsung jobber med et ganske sprakende fargesystem og Sony leter etter et mer naturtro bilde. Her kan man rett og slett finne den stilen man liker best. At Philips hører hjemme i en diskusjon som dette forstår jeg ikke helt problemet med da dette også er en av de bedre skjermene på markedet akkurat nå, men den har ikke det beste sortnivået og hvis det er dette man søker så er Samsung 7 -8 eller Sony det helt klart beste valget. Til syvende og sist er det opp til den som skal kjøpe tv-en å avgjøre hvilken som gjør den beste jobben og i så måte må da så mange alternativer som mulig være bra, selv om det kan skape litt mer hodebry:)… Endret 21. mars 2009 av Bava Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Jeg personlig hadde klart kostet på meg den nordiske modellen og kjøpt den fra Komplett som også er Norges største og tryggeste nettbutikk men dette får trådstarter selv bestemme om han setter pris på fordelene med nordisk kontra gråimport.. enig i at en må kjøpe fra en skikkelig butikk. Jeg kjøpte min tv fra komplett, men den var grå-import. Hadde ALDRI i verden kjøpt en grå-import tv fra pixelmania feks.. Er du sikker på at Komplett har sluttet med grå-import? Jeg ser ingenting om hentegaranti eller pixelgarati.. og tvene deres er fortsatt MYE billigere enn expert EDIT: jeg sjekket Samsung Norge, som jeg trodde er ikke Komplett leverandør av samsung-tver gjennom dem Så om du tror du får de "nordiske garantiene" dine gjennom komplett har du misforstått Det er da nordisk model den kommer jo også med turner godkjent for rikstv? A866 er nordisk har jeg blitt fortalt og A856 er gråimportert. Når det gjelder garantien så følger dette skjermen og ikke utsalgsted så da vil garantien være lik som om du handler på Elkjøp. Mulig jeg tar feil her men skal i såfall sjekke dette opp om Mandagen da jeg ikke vil gi feilinfo selvsagt Edit- Hvordan fikk du sjekket med Samsung Norge i dag (det er stengt) Endret 21. mars 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) du kan nok ha rett i at modellen det er snakk om med rikstv-tuner er importert via Samsung Norge, jeg vet ikke, høres logisk ut Men jeg tror ikke en får "nordiske garantier"; pixelgaranti, hent på døren osv på de fleste samsung tver fra komplett..jeg fikk hvertfall ikke det, og det står heller ikke noe om det på modellene de selger.. Jeg ringte ikke samsung-norge, jeg bare sjekket listen på nettsiden deres, mulig den er dårlig vedlikeholdt... ser egentlig sånn ut.. Endret 21. mars 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
jarikarl Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Er 8 serien et godt alternativ til 7 serien, eller gir du bort masse kvalitet for å få en slankere skjerm? Lenke til kommentar
jarikarl Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Noen siste spørsmål: Jeg har bestemt meg for en Samsung i 7, 8 eller 9 serien. Jeg vil ha LED teknologi Jeg vil ha Nordisk pixelgaranti Jeg vil ha minst 46", men gjerne 50"+ Hvis det går ann å fixe at TV kommer inn i trådløst nett er det helt topp (ser 2009 mod. har noe sånt) Jeg kan betale det det koster, men har ikke ubegrenset med penger Jeg har fått et tilbud fra min lokale Euronics på Kr. 22500,- for 46A966D (ikke utstilt, så ?????) Noen som har en siste kommentar og en link til annbefalte butikker? På forhånd takk Jan Arild Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 for guds skyld ikke kjøp gjennom samsung norge distributører.. gråimport ftw!! Sparte 8000kroner på min samsung når den var ny i forhold til prisen på expert.. de ekstra filletingene er ikke verdt 8000kroner i det hele tatt.. Tror du hadde skrevet noe annet hvis skjermen din F.eks kom med pixelfeil men det er sjansen man må ta. Det blir forøvrig bare 2000,- forskjell det samme det vil koste å sende skjermen i retur på angrefrist evt ved valget av den gråimport skjermen... 866 har også Mpeg turner godkjent for rikstv. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=39108...BE-D2583A1CB52E (nordisk) http://www.netonnet.no/?iid=no117560 (gråimport) Det er helt klart verd å putte 2000 på bordet slik at man får skikkelig Norsk garanti. Hvis du forsikrer tv-en din så kommer de vel også å henter skjermen om det skulle være noe galt med den. Tja,hva er norsk garanti ? Jeg kjøpte en såkalt gråimportert samsung fra Netshop, på det sparte jeg 4990 kr i forhold til å kjøpe den hos Expert, det var feil på tvn, Netshop sendte en ny samt hentelapp på den første og Tollpost hentet den på døra. Det hører også med til historien at feilen gikk ut på at tvn restartet av og til og jeg fikk beholde tvn til den nye annkom Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hvis du skal ha nordisk garanti så burde du gå til en av de store kjedene. Elkjøp er kanskje det greieste siden du der har 30 dagers returrett. Da har du en sjanse til å bytte tv-en din om det skulle vise seg at den ikke faller helt i smak. Personlig liker jeg å handle på Expert siden de alltid har gitt meg god service, men dette kan sikkert variere litt fra sted til sted. Lenke til kommentar
jarikarl Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Har lest noen plasser at LEDen gjør at det blir for mye forsinkelser til gaming, og at hvis TVen settes i gamingmode får man et dårlig bilde pga. alle innstillingsmuligheter forsvinner. Er dette problemet reelt? Har det kommet firmware som muliggjør innstillinger i gamingmode? VH Jan Arild Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Har lest noen plasser at LEDen gjør at det blir for mye forsinkelser til gaming, og at hvis TVen settes i gamingmode får man et dårlig bilde pga. alle innstillingsmuligheter forsvinner. Er dette problemet reelt? Har det kommet firmware som muliggjør innstillinger i gamingmode? VH Jan Arild Hele poenget med "game mode" er at tv-en skrur av så mange billedbehandlingsfunksjoner som mulig. Dette skal minke "input lag" slik at du for eksempel kan spille Guitarhero uten å bomme på alle notene, dessverre er det ikke alltid nok med game mode. Man kan skru av LED lyset hvis dette skaper problemer for gamingen. Samsung sine nye tv-er vil fremdeles ha et godt sortnivå selv om systemet er skrudd av. Bildet blir ikke dårlig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå