Hannahx3 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hei, jeg lurte på om noen her hadde noen tips til hvordan jeg kunne begynne en "short story" i engelsken. Den skal handle om noen som drar til USA pga The American Dream. Dessverre er jeg blitt helt blank og etter 2-3 timer sitter jeg her forsatt med blanke ark! All hjelp mottas med STOR takk! Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 jeg er så lat at jeg skriver litt på norsk hva er den amerikanske drømmen? en gang skrev Thomas Jefferson i uavhengighetserklæringen; vi mener det er en selvinnlysende sannhet at alle mennesker er født like, at de alle har fått visse umistelige rettigheter av sin skaper, og at retten til liv, frihet og streben etter lykke er blant disse Jefferson legger sterk vekt på en svært viktig punkt som gjelder alle; retten til å strebe etter lykke. mange forbinder dette med den amerikanske drømmen som har vist seg å være så attraktiv. det frie individet som selv skaper sin fremtid er og har den dagen i dag inspirert Amerika som "the land of opportunity" Lenke til kommentar
Hannahx3 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 jeg er så lat at jeg skriver litt på norsk hva er den amerikanske drømmen? en gang skrev Thomas Jefferson i uavhengighetserklæringen; vi mener det er en selvinnlysende sannhet at alle mennesker er født like, at de alle har fått visse umistelige rettigheter av sin skaper, og at retten til liv, frihet og streben etter lykke er blant disse Jefferson legger sterk vekt på en svært viktig punkt som gjelder alle; retten til å strebe etter lykke. mange forbinder dette med den amerikanske drømmen som har vist seg å være så attraktiv. det frie individet som selv skaper sin fremtid er og har den dagen i dag inspirert Amerika som "the land of opportunity" Hehe, takk..men vi skal dessverre skrive mer i retningen av: Per var 25 år, og endelig skulle han til America og bli popstjerne! Problemet er bare at jeg ikke kommer på noe som jeg kan skrive en fortelling av videre etter det.. Hadde vært mye lettere å skrive en tekst slik du gjorde Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 unnskyld kan legge ut noe senere i kveld, må ut å gå en tur Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Den amerikanske drømmen i kortform er at hardt arbeid og pågangsmot bringer deg til topps. Kanskje vanskelig å sannsynliggjøre dette opp mot en popstjernekarriere, det er liksom litt andre omstendigheter som må være på plass i tillegg. Lenke til kommentar
Hannahx3 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Den amerikanske drømmen i kortform er at hardt arbeid og pågangsmot bringer deg til topps. Kanskje vanskelig å sannsynliggjøre dette opp mot en popstjernekarriere, det er liksom litt andre omstendigheter som må være på plass i tillegg. Var ikke helt seriøst ment, var bare mer for å illustrere at jeg mente fiksjon og ikke fakta. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Skriv heller om at Per er ferdig med NHH-utdannelsen og skal flytte til USA for å jobbe seg til topps. Lenke til kommentar
Hannahx3 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Skriv heller om at Per er ferdig med NHH-utdannelsen og skal flytte til USA for å jobbe seg til topps. Har tenkt på noe lignende, eneste problemet mitt er at jeg ikke har noen som helst anelse om HVORDAN da Per kan jobbe seg til topps. Hva må til i virkeligheten for å komme seg på toppen på en måte ? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Må han klare det, da? Den amerikanske drømmen er jo en illusjon. Hvor du ender opp beror i høy grad på omstendigheter. La Per gå på en smell og lære dette the hard way. Lenke til kommentar
Hannahx3 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Må han klare det, da? Den amerikanske drømmen er jo en illusjon. Hvor du ender opp beror i høy grad på omstendigheter. La Per gå på en smell og lære dette the hard way. Ingen dårlig ide, takk Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) har laget en liten begynnelse som en eksempel little Zung Lie's childhood was hard at the country side of Burma, she was 19 with blue eyes, long white hair and a smile that could light up the dark. As a child her mother died when she was born, her father was an alcoholic who was always drunk and her brother died under the civil war as a prisoner. It wasn't hard to see that she was suffering of her long gone memories while she was lost in her own thoughts, sitting on a cold rock at the edge at the sea. She could still remember what her uncle learned her on her 8'th birthday, he always says the past is history, the present is a gift and the future is a mystery. But she didn't know what the meaning was, until now. If a picture is worth a thousand words, I'll tell you, the look at her face was worth at least a million words. Her eye's staring at the sea as a Lighthouse in the night could tell you she was thinking, thinking of the meaning of her existence, why she was born and why she never got the chance to meet her mother. She had a dream, a dream to escape this cold wilderness and step inside the door of opportunity's. She was dreaming of the American dream, to succeed, to be someone, to be loved ones more. Endret 17. mars 2009 av ole_marius Lenke til kommentar
Hannahx3 Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Takk for all hjelp, skrev en liten fortelling som på en måte blandet inn litt forskjellige av de forskjellige forslagene Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 får man lese det du skrev, ble litt nysgjerrig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå