Kimlorentz Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 jeg har skaffet meg Mediawiki selv for en stund siden men sliter med Maler. eksempel på maler er CornerBox Du finner mange fine maler på diskusjon.no sitt forum om ønsker å ha dette i min MediaWiki. Noen som kan hjelpe meg ? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Hei! Først og fremst trenger du Extension:ParserFunctions dersom du ønsker å bruke malen som den er på Disksjon.nos wiki. I koden for malen så er det setninger som ser slik ut: {{#if:{{{posisjon|}}}}} Disse vil ikke fungere uten ParserFunctions. Alternativet er å slette disse if-setningene fra malen, man da kan du ikke bestemme selv plassering, høyde, bredde, osv. for boksene. Den andre delen av problemet ligger i CSSen. Om du titter i malen for CornerBox, så henvises det til diverse klasser i CSSen til wikien, eksempelvis class="cornerBoxHeader". I disse klassene er det definert hvordan ulike DIV-objekter skal se ut, slik som bakgrunnsfarger, kantlinjer, men også bilder som brukes til å oppnå effekten med runde hjørner. Bildene som vi bruker finner du her: Kategori:Bilder - Klikk deretter på lenken til "Diskusjon.no-skin (Wiki)". Jeg klarer ikke å lage en direktelink til akkurat den kateogorien av en eller annen merkelig grunn. CSSen finner du her: MediaWiki:Common.css der de relevante klassene ligger rett under "Klasser for generelle objekter". Dersom du aldri har vært borti HTML og CSS2 før, anbefaler jeg deg å Google opp introduksjoner til temaet først. Slik som f.eks denne introduksjonen på norsk. Endret 17. mars 2009 av Skagen Lenke til kommentar
Kimlorentz Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Takk for hjelpen. sitter fortsatt med et problem og det er Extension:ParserFunctions Den vil bare ikke fungere, er det noen ekstra extensions som trengs? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med installering av extentions siden jeg aldri har gjort dette selv. Men her finner du en generell guide til installering og sjekking av extentions: www.mediawiki.org/wiki/Manual:Extensions#Installing_an_extension Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå