Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst]Den menneskeskapte drivhuseffekten

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg lurer på hva er forskjellen mellom den naturlige drivhuseffekten og den menneskeskapte drivhuseffekten.

Den naturlige drivhuseffekten:

Den er vel slik at, Sola sender ned kort bølgende varmestårling til Jorda for å varme opp jorda. Når den har varmet jorda, så mister bølgene energien slik at de blir langbølgende. Dermed klarer drivhusgassene å reflektere bølgene tilbake til jorda, men noen av langbølgende klarer å komme seg fordi drivhusgassene. De langbølgende som blir reflektert tilbake til jorda, gjør at Jorda blir enda varmere. (Er det noe feil eller noe jeg mangler. Så setter jeg stor pris på, hvis du retter det :)

Den menneskeskapte er at det blir mer og mer Co2 i atmosfæren, dermed blir atmosfæren større. (Alt jeg vet!)

Hva er den menneskapte drivhuseffekten?

Takk for svar :D

Endret av Abroay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som forurenser...CO2 utslipp etc...:p

Er det menneskapte, lixsom?

Naturen produserer også en del slike gasser, men det kan ikke regnes som naturlig lenger siden industrien har økt mye de siste årene, og bil-parken verden om har økt utrolig mye...det er dette som er menneskeskapt drivhuseffekt...;)

Lenke til kommentar

Den er vel slik at, Sola sender ned kort bølgende varmestårling til Jorda for å varme opp jorda. Når den har varmet jorda, så mister bølgene energien slik at de blir langbølgende. Dermed klarer drivhusgassene å reflektere bølgene tilbake til jorda, men noen av langbølgende klarer å komme seg fordi drivhusgassene. De langbølgende som blir reflektert tilbake til jorda, gjør at Jorda blir enda varmere. (Er det noe feil eller noe jeg mangler. Så setter jeg stor pris på, hvis du retter det

Er dette en riktig beskrivelse om den naturlige drivhuseffekten?

Lenke til kommentar

Den er vel slik at, Sola sender ned kort bølgende varmestårling til Jorda for å varme opp jorda. Når den har varmet jorda, så mister bølgene energien slik at de blir langbølgende. Dermed klarer drivhusgassene å reflektere bølgene tilbake til jorda, men noen av langbølgende klarer å komme seg fordi drivhusgassene. De langbølgende som blir reflektert tilbake til jorda, gjør at Jorda blir enda varmere. (Er det noe feil eller noe jeg mangler. Så setter jeg stor pris på, hvis du retter det

Er dette en riktig beskrivelse om den naturlige drivhuseffekten?

Generelt så er dette riktig i forhold til det jeg har lært og hørt om...;)

Det er bare at den naturlige drivhuseffekten kan ikke sammenlignes med den menneskelige drivhus effekten...her er virkningen veldig mye større og mindre bølger slipper ut igjen fra atmosfæren...

Lenke til kommentar

Slik som den ifølge noen er:

Økte drivhusgasser fører til et tykkere lag i atmosfæren slik at mer reflekteres tilbake og jorden blir dermed varmere.

Men nå er alt dette egentlig bare tull da ;) .

Jau, det er ein konspirasjon.

Lenke til kommentar

Som jeg sier "Den Globale Oppvarming er medieskapt, ikke menneskeskapt". Jeg mener ikke på noen måte at dette kan være sant. Det er mer motbevis enn bevis. Det kan være sykluser naturen går i, som er helt naturlig gjennom mange tusen år.

Visste du at det var en vulkan i Sør-Amerika rundt 1970 som slapp ut mer CO2 enn menneskene har klart frem til nå?

Lenke til kommentar
Hei, Jeg lurer på hva er forskjellen mellom den naturlige drivhuseffekten og den menneskeskapte drivhuseffekten.

Den er vel slik at, Sola sender ned kort bølgende varmestårling til Jorda for å varme opp jorda. Når den har varmet jorda, så mister bølgene energien slik at de blir langbølgende. Dermed klarer drivhusgassene å reflektere bølgene tilbake til jorda, men noen av langbølgende klarer å komme seg fordi drivhusgassene. De langbølgende som blir reflektert tilbake til jorda, gjør at Jorda blir enda varmere. (Er det noe feil eller noe jeg mangler. Så setter jeg stor pris på, hvis du retter det :)

Den menneskeskapte er at det blir mer og mer Co2 i atmosfæren, dermed blir atmosfæren større. (Alt jeg vet!)

Takk for svar :D

En av måtene menneskene øker effekten på er at vi hogger ned regnskogen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...