KenBjork Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Hei. Som emne-tittel sier så trenger jeg hjelp for å kjøpe nytt ADSL-modem så fort som overhodet mulig. Lyn og strømbrudd tok knekken på mitt Speedtouch 546 T2 i natt, og må ha bestille nytt snart som mulig. Når det gjelder internett så har jeg Telenor turbo, med sentralbegrensing til 8mbit. Har brukt mitt Speedtouch 546 T2 som bridge, og router linksys wrt54g tar seg av resten, videre så kjører jeg også wds til en maken wrt54g til naboens hus. Så nytt modem skal også stå i bridge-modus. Mvh Kenneth (Om post ble feilplassert i farten, så gjerne flytt den) Endret 17. mars 2009 av KenBjork Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Normalt er det bredbåndsleverandøren som leverer ADSL modemet. Ring de og de sender nytt straks. Disse er ferdig konfigurert til deres nett. Det er en del forskjell på de forskjellige modemer.. Nytt modem koster som regel fra 400 kr og oppover.. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Normalt er det bredbåndsleverandøren som leverer ADSL modemet. Ring de og de sender nytt straks. Disse er ferdig konfigurert til deres nett. Det er en del forskjell på de forskjellige modemer.. Nytt modem koster som regel fra 400 kr og oppover.. Telenor selger sitt utstyr, enda en melkeku for Telenor. Hadde dette vært NGT eller en av de andre selskapene så hadde du leid ruteren og fått nytt tilsendt kostnadsfritt. Skal du absolutt kjøpe ny så anbefaler jeg at du tar turen til Elkjøp og henter en Telenor klar boks. Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 546t2 er noe utdatert men jeg har et liggende i feilfri tilstand. telenor er som regel behjelpelig å sender deg nytt gratis mot at du sender det gammle tilbake. vertfall hos meg. men ettervert har det blitt utbytting av utstyr så jeg har nå 546t2 4port ruter 585i 4port ruter + trådløs 780wlt 4port ruter + trådløs + iptelefoni Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Hei dere. Takk for respons. Jeg har snakka med telenor etter at jeg kom fra jobb idag. Men han kunne ikke garantere at jeg fikk nytt modem hjem til meg før helga, trolig over helga. Han sa at om det hastet så anbefalte han meg å rushe til nærmeste elkjøp. For siden lyn/strømbrudd og tordenvær var grunnen, måtte jeg betale uansett. Kunne tilby meg denne grusomt digre klumpen: Telenor Trådløs Multimodem 54G DSLTN643FB til samme prisen som også er på elkjøp Og ett zyxel-modem (jeg ikke husker navn på) hw2602 eller noe. Sjekket begge elkjøp her, i Kr.sund N og Molde, men ingen hadde lagervare. Men har nå kommet meg på nett da en kompis hadde liggende ett modem som ikke er i bruk pr dd. Et modem fra ventelo, fra XAVI techn corp, Modell X8221r-B, Annex-B rent bridge modem. Sjekket speed og ping osv, alt er hva som var før. Mvh Kenneth. Endret 17. mars 2009 av KenBjork Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Nå vet jeg ikke.. men er også mulig jeg kan beholde bridge-modemet fra kompisen min. (Får se hva som skjer.) Om ikke, så kan jeg være interessert i ditt 546t2 4port ruter, Kolvrick. (kan evt snakkes nærmere om det, når jeg får høre hva kompisen min sier) Men i denne forbindelsen, hvis jeg ønsker: Router, med gb-lan, evt innebygd modem, og som støtter 3-dj part fw alla dd-wrt, tomato osv (på grunn av att jeg skal kjøre wds til maken router nr 2 i naboens hus) Finnes router som oppfyller disse krav? Eller bare delvis? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå