dan83 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 hei jeg merket i sommer at en del bilder ble over eksponert når jeg brukte flash, hvis det var sol!! Jeg foretrekker å bruke flash når det er sol(og ellers), for å eventuelt å fjerne skygger!? Så for å unngå at bildet blir overeksponert(når det er sterk sol), burde jeg heller skyte i Manuell(istedenfor Aperture) - for å øke lukkerhastigheten, eller eventuelt bruke mindre blender(større f nr)- slik at jeg har mer kontroll over hvor mye lys som når sensoren!? Eller er kanskje en diffuser et alternativ!? Jeg vill helst holde meg til Aperture foreløpig(lettere å få riktig eksponert bilde en ved bruk av Manuell), så hadde vært fint om det eventuelt finnes noen diffusere for fuji s6500fd, siden jeg har planer om å skaffe meg en diffuser uansett!!? Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Alt etter hvilket kamera du har er sync tiden ca 1/200 med blits. Og med største blender blir dette veldig mye lys når det er solskinn (og blits i tillegg) Så enten får du skaffe deg solbrille til objektivet eller bruke mindre blenderåpning. S-modus med høyeste lukketid kanskje? Endret 17. mars 2009 av shakudu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå