NySomHobby-Fotograf Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hei Jeg har sett flere bilder der eksponeringer er lagt på hverandre. Det jeg mener er at man f. eks har kameraet på et stativ og tar bilder av noe som beveger seg, og så kan sette de sammen slik at det ser ut som om den samme tingen er to, tre eller flere steder. Vet det var litt dårlig forklart, men håper noen skjønte hva jeg mente. Har forresten Photoshop Elemets 3.0 til rådighet Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det er ein liten guide her, men den kan ikkje følgjast nøyaktig i PSE, ettersom dette so vidt eg veit ikkje har lagmasker, iallfall ikkje utan plugins e.l. Prinsippet er at du legg inn alle bileta som forskjellige lag, i same dokument, og so skjuler/visker deler av alle laga, med unnatak av det nederste. Du kan prøve følgjande: 1. Opne det fyrste biletet i serien. 2. Opne nummer to, merk alt (Ctrl + A), og kopier (Ctrl + C). Lukk nummer to, og lim inn (Ctrl + V) i nummer 1. Eg reknar med du no får eit nytt lag. 3. Visk bort deler av dette nye laget, slik at personen vert synleg på laget under. 4. Gjenta dette med resten av bileta i serien. Lenke til kommentar
NySomHobby-Fotograf Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Takk Kan prøve dette ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå