Gå til innhold

Kondomer hjelper ikke mot Aids.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2982800.ece

 

Hva mener dere om dette? Personlig synes jeg edet er helt på trynet av den mer og mer nedsnødde kristne "elite".

 

Fyren er ikke bare tvers i mellom ond, men stein dum også... En farlig kombinasjon... :no:

 

 

Greit å si at kondomer ikke hjelper ETTER at den katolske kirken er skyld i ti tusenvis av drap med de gamle dogmene om at kondom er synd.... Fytti helvette for en gjeng!

Lenke til kommentar

2.Kor 13 Disse er falske apostler, troløse arbeidere som opptrer som om de var Kristi apostler. 14 Det er ikke noe å undre seg over. For selv Satan skaper seg om til en lysets engel. 15 Og da er det ikke rart at hans tjenere skaper seg om til tjenere for rettferdigheten. Men til slutt skal de få lønn etter sine gjerninger.

Lenke til kommentar
2.Kor 13 Disse er falske apostler, troløse arbeidere som opptrer som om de var Kristi apostler. 14 Det er ikke noe å undre seg over. For selv Satan skaper seg om til en lysets engel. 15 Og da er det ikke rart at hans tjenere skaper seg om til tjenere for rettferdigheten. Men til slutt skal de få lønn etter sine gjerninger.

 

Så du ser på paven som satan selv? Kult :)

 

Og sånn ser han gudbedre meg ut også på det bildet.... :eek:

Lenke til kommentar

Det kan jo hende media gir litt vrangbilde av pavens ord her. De pleier ikke å ha noe imot det ivertfall.

Den katolske kirken er ivertfall mye mer vitenskapelig oppdatert enn mange andre kristne rettninger det er tross alt europa. Pavekirken har ikke mye makt lenger. Det er de amerikanske og muslimske ekstremistene som sprer skumelt primitive ideer til store antall mennesker.

Lenke til kommentar

Er enig I at media ser ut til å trekke frem det negative i det paven sier her. Det er jo helt sant at dersom folk hadde levd i monogami så hadde AIDS vært en sykdom som hadde forsvunnet fra jordens overflate i løpet av noen generasjoner. Og på den måten ville jo dette hatt en langt bedre effekt enn kondomer. Men sannheten er jo at det ikke er så enkelt, og at kondomer faktisk hjelper for å hindre spredning av AIDS i et verden der svært mange ikke lever i monogami. Og på den måten blir jo paven sine ord latterlig svart-hvitt og bagatelliserende ovenfor et svært alvorlig problem, og i dette har jo media all sin rett til å sette et kritisk søkelys på.

Lenke til kommentar
Enten må paven ha blitt oppdratt i et sterkt religøst og fanatisk hjem, eller så har han bare ikke kapasitet til å tenke selv.

Tja, vet ikke om nazistene var noe spesielt religiøse av seg.

pope-hj.jpg

Pope Benedict hitler youth.

 

Hitler var vell også katolikk men også opptatt av det okkulte.

Men "antijudaistmen" startet vell rundt 160 e.Kr i kristne kretser.

Så forfølgelse og utryddelse av raser og folkegrupper er på ingen måte noe særeget nazistisk.

http://www.mensviventer.no/mvv15/antijuda.htm

 

Pavet vet godt at kondomer beskytter mot AIDS.

At han er så nedsnødd at han tror noe annet kjøper jeg ikke så lett.

Spørsmålet er heller hvorfor han ønsker å forverre aids-problemet.

Ser nesten ut som han ønsker å utrydde disse Afrikanske stammene :ermm:

Lenke til kommentar
Pavet vet godt at kondomer beskytter mot AIDS.

At han er så nedsnødd at han tror noe annet kjøper jeg ikke så lett.

Spørsmålet er heller hvorfor han ønsker å forverre aids-problemet.

Ser nesten ut som han ønsker å utrydde disse Afrikanske stammene :ermm:

 

Litt av en konspirasjonsteori, men dog et godt poeng.

Lenke til kommentar
Pavet vet godt at kondomer beskytter mot AIDS.

At han er så nedsnødd at han tror noe annet kjøper jeg ikke så lett.

Spørsmålet er heller hvorfor han ønsker å forverre aids-problemet.

Ser nesten ut som han ønsker å utrydde disse Afrikanske stammene :ermm:

 

Litt av en konspirasjonsteori, men dog et godt poeng.

Hva mener du?

At paven ikke var hitler youth?

Lenke til kommentar
Pavet vet godt at kondomer beskytter mot AIDS.

At han er så nedsnødd at han tror noe annet kjøper jeg ikke så lett.

Spørsmålet er heller hvorfor han ønsker å forverre aids-problemet.

Ser nesten ut som han ønsker å utrydde disse Afrikanske stammene :ermm:

 

Litt av en konspirasjonsteori, men dog et godt poeng.

Hva mener du?

At paven ikke var hitler youth?

 

Når nærmest samtlige tyske gutter i hans alder var (obligatorisk) medlem i Hitler-Jugend så forteller jo ikke nødvendigvis det at alle sammen automatisk ville forbli livsvarige tilhengere av nazismen.

Lenke til kommentar
Pavet vet godt at kondomer beskytter mot AIDS.

At han er så nedsnødd at han tror noe annet kjøper jeg ikke så lett.

Spørsmålet er heller hvorfor han ønsker å forverre aids-problemet.

Ser nesten ut som han ønsker å utrydde disse Afrikanske stammene :ermm:

 

Litt av en konspirasjonsteori, men dog et godt poeng.

Hva mener du?

At paven ikke var hitler youth?

 

Når nærmest samtlige tyske gutter i hans alder var (obligatorisk) medlem i Hitler-Jugend så forteller jo ikke nødvendigvis det at alle sammen automatisk ville forbli livsvarige tilhengere av nazismen.

Nei, det sier jeg ikke.

Jeg presiserte jo også at forfølgelse og utryddelse av raser og folkegrupper er på ingen måte noe særeget nazistisk.

Det med nazismen var et svar på dette:

"Enten må paven ha blitt oppdratt i et sterkt religøst og fanatisk hjem, eller så har han bare ikke kapasitet til å tenke selv."

Jeg poengterte ikke noe annet enn at paven ble oppdratt med nazismen som ideologi og ikke nødvendigvis ble oppdratt i et sterkt religøst og fanatisk hjem. Videre viser jeg likhetstrekk mellom nazismen og den katolske kirke som også støttet nazistene under ww2.

priestsalutehitler.jpg

 

Og avsluttningsvis stiller jeg meg kritisk til Pavens iq.

Med dette mener jeg at jeg tviler på at han er så dum som det virker som.

 

Poenget er at det han ved slike uttalelser bidrar til å forverre aids-problemet.

Ettekten er selvutryddelse av bla. Afrikanske stammer.

Det finnes ingen grunn til at han ikke burde vite at det han sier er feil, og heller ingen grunn til han han ikke burde vite skadeomfanget av sine alvorlige feilaktige uttalelser.

Dette faktumet er urokkelig.

 

Dette med "Ser nesten ut som han ønsker å utrydde disse Afrikanske stammene" var et sleivspark for å tydliggjøre poenget, men det så det ut som du forstod.

Endret av analkløe
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke han er ond. Jeg tror at han faktisk tror på det pølsevevet han sitter og spytter ut, om at "Gud" ikke vil at man skal bruke kondomer.

 

Altså ikke annet enn nok et bevis på hvor totalt idiotiske og ikke minst farlige religiøse dogmer kan bli hvis de settes ut i livet!!!!!

 

Religion er menneskets verste svøpe, ingen tvil om det.... Synd at vi aldri lærer... Kanskje gamlemor var inne på noe i sin tråd, om at menneskler kanskje ikke trenger å bli kvitt sin (over)tro riktig enda, men snarere å "tro" på noe annet, noe mer fornuftig? Til vi er "voksne" nok til å klare oss uten overtro....

 

Ser nesten slik ut...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Slik jeg har oppfattet det så er bakgrunnen for det tre-delt:

 

1 -Ingen materialer er 100% tette. Bare partiklene er ørsmå nok vil de trenge gjennom.

Jeg tror at paven har misforstått og tror at hiv-viruset er mikroskopisk nok til å trenge gjennom kondomer.

 

2 -Å ha sex med hiv-positive er vel i utgangspunktet ikke noe å trakte etter.

Jeg ville ihvertfall tenkt på hva som ville skje om kondomen revner.

Konsekvensene ved enten feil bruk (lar være å presse luft ut) eller at kondomet sprekker (ikke alle holder samme kvalitet) kan tolkes som at kondomer ikke er sikkert nok hvis man er villig til å strekek det langt nok.

 

3 -Kondomer kan på lang sikt redusere elelr fjerne frykten for hiv-smitte noe som kan gjøre at hiv sprer seg igjen.

På samme måte som bedre medisiner mot aids har bidratt til å ufarligjøre aids, vil kondomer ufarligjøre hiv-smittede slik at det ikke lenger spiller noen rolle om den prostituerte er hiv positiv eller negativ.

I kampens hete kan man da bli smittet fordi man i utgangspunktet ikke brydde seg om faren.

(F.eks hvis en kondom ryker).

 

Nå er ikke jeg noen fan av paven, snarere tvert imot, men i denne saken tror jeg også media har forenklet utsagnet ned på et fordummende nivå.

 

En annen sak som også er interressant, er vestens og USA`s muligheter til å holde hele land i jerngrep ved å bestemme hvem som skal få beskyttelse mot graviditeter, kjønnssykdommer og hiv.

Det man sier, er omtrent: "Gjør som vi sier, ellers lar vi dere bli overbefolket og hivsmittet hele gjengen".

Det er i den sammenheng også verdt å huske på USA`s forskning på bomber som skal gjøre de rammede ekstremt kåte slik at de hopper på hva som helst.

Man kan tenke seg et scenario hvor en slik bombe slippes i et område med masse hivpositive....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...