michael691 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 |-------------------0-----------0------------------------------------| |---------------0------------0--------3------------------------------| |-------2----------------------------------------2--2----------------| |--------------------------------------------------------------------| |--------------------------------------------------------------------| |--------------------------------------------------------------------| Når jeg tar de her på gitaren blir det alt for mye distortion. Jeg vil ha en clean lyd men det går ikke etter at jeg har tatt de. Håper folk skjønner hva jeg mener. Takk hvis noen kommer med tips om hvordan det kan gå clean sangen kan høres her: Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Nå er jeg sikkert helt på jordet, og ikke meninga å være smartypants, men det blir vel ikke noe distortion hvis du ikke har distortion på på ampen?? Hvis du tenker på at de klinger sammen, må du dempe strengen. Men tror vel ikke helt jeg skjønner hva du mener.... Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Ja nettopp det. Jeg kanke dempe hver streng etter hvert pick. Jeg lurte på om det kunne dempes litt via gain elno. Lenke til kommentar
ow Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Mulig de bruker en dynamisk drive pedal? Eller kanskje spill litt mykere... Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hvor i låta er det? Mine ører er visst ikke hva de var Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Jeg har ikke peiling på gitar at all men har skjønt hvilke noter du mener... Om du hører VELDIG nøye etter vil du høre at de to siste notene ikke er de samme om det er det som er noe av problemet, den nest siste er litt mørkere enn den aller siste. Edit: Retter meg selv litt her. De to siste notene er like i starten når de "dropper" note 2 og 3 men når de først begynner å spille dem slik du viser her er det faktisk forskjell på de to siste notene. Endret 17. mars 2009 av Thyristor Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Nei. Jeg mener, etter at jeg har tatt den ene 0'en og skal ta den andre etterlater den første 0'en lang lyd som blandes med den andre 0'en og da blir det stygt. Veldig vanskelig å forklare. Men håper dere forstår Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Mulig jeg svarer som en idiot her siden jeg ikke har peiling på gitar at all men prøvd å faktisk dempe lyden på strengen ved å holde på den men ikke holde den "nedtil" gitarhalsen mellom de to notene? Da vil jo i teorien lyden bare fade ut etter hvor mye du er inntil strengen. Bare prøver meg på svar basert på ren fysikk her xD Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hvis sier akkurat hvor i videoen dette er, kan hvertfall jeg si litt mer Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Mulig jeg svarer som en idiot her siden jeg ikke har peiling på gitar at all men prøvd å faktisk dempe lyden på strengen ved å holde på den men ikke holde den "nedtil" gitarhalsen mellom de to notene? Da vil jo i teorien lyden bare fade ut etter hvor mye du er inntil strengen. Bare prøver meg på svar basert på ren fysikk her xD Men det er vanskelig å dempe hver streng da sangen går litt fort :/. Da er det nok sånn at de bruker dynamisk pedal ca. 1:31 og oppover er det i filmen. Siden det ikke er ''grep'' men bare 0'er på taben (husker ikke hva det het..) så kommer det ikke clean. Endret 17. mars 2009 av Prometherion Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hei igjen, fyrte opp ampen for å se hva jeg fikk til, men kan ikke få tabsen til å stemme. den åpne H-strengen passer f eks ikke i det hele tatt, det er Bb som ligger i melodien.Det er standard stemming??? Dette løser selvsagt ikke problemet ditt, men da kommer jeg hvertfall et stykke nærmere for å hjelpe Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Jeg har standard stemming. Vet ikke hva slags stemming sangen bruker. Har du Guitarpro? http://cid-c6236af91d788b15.skydrive.live....entlig/gale.gp3 Endret 17. mars 2009 av Prometherion Lenke til kommentar
TordO Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Ifølge tab'en du linket til skal gitaren tunes ned en helnote, altså til D-G-C-F-A-D (tykkest til tynnest) Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Takk! jeg byttet den til standard tuning i guitarpro. Nå er alt fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå