Gå til innhold

Hvordan taes disse her uten alt for mye gain?

michael691

Anbefalte innlegg

|-------------------0-----------0------------------------------------|

|---------------0------------0--------3------------------------------|

|-------2----------------------------------------2--2----------------|

|--------------------------------------------------------------------|

Når jeg tar de her på gitaren blir det alt for mye distortion. Jeg vil ha en clean lyd men det går ikke etter at jeg har tatt de. Håper folk skjønner hva jeg mener.

Takk hvis noen kommer med tips om hvordan det kan gå clean :)

sangen kan høres her:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg sikkert helt på jordet, og ikke meninga å være smartypants, men det blir vel ikke noe distortion hvis du ikke har distortion på på ampen??

Hvis du tenker på at de klinger sammen, må du dempe strengen.

Men tror vel ikke helt jeg skjønner hva du mener....

Lenke til kommentar

Jeg har ikke peiling på gitar at all men har skjønt hvilke noter du mener... Om du hører VELDIG nøye etter vil du høre at de to siste notene ikke er de samme om det er det som er noe av problemet, den nest siste er litt mørkere enn den aller siste.

Edit: Retter meg selv litt her. De to siste notene er like i starten når de "dropper" note 2 og 3 men når de først begynner å spille dem slik du viser her er det faktisk forskjell på de to siste notene.

Endret av Thyristor
Lenke til kommentar

Mulig jeg svarer som en idiot her siden jeg ikke har peiling på gitar at all men prøvd å faktisk dempe lyden på strengen ved å holde på den men ikke holde den "nedtil" gitarhalsen mellom de to notene? Da vil jo i teorien lyden bare fade ut etter hvor mye du er inntil strengen.

Bare prøver meg på svar basert på ren fysikk her xD

Lenke til kommentar
Mulig jeg svarer som en idiot her siden jeg ikke har peiling på gitar at all men prøvd å faktisk dempe lyden på strengen ved å holde på den men ikke holde den "nedtil" gitarhalsen mellom de to notene? Da vil jo i teorien lyden bare fade ut etter hvor mye du er inntil strengen.

Bare prøver meg på svar basert på ren fysikk her xD

Men det er vanskelig å dempe hver streng da sangen går litt fort :/. Da er det nok sånn at de bruker dynamisk pedal

ca. 1:31 og oppover er det i filmen. Siden det ikke er ''grep'' men bare 0'er på taben (husker ikke hva det het..) så kommer det ikke clean.

Endret av Prometherion
Lenke til kommentar

Hei igjen, fyrte opp ampen for å se hva jeg fikk til, men kan ikke få tabsen til å stemme. den åpne H-strengen passer f eks ikke i det hele tatt, det er Bb som ligger i melodien.Det er standard stemming??? Dette løser selvsagt ikke problemet ditt, men da kommer jeg hvertfall et stykke nærmere for å hjelpe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...