Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Begynner jeg å nærme meg rett til heving av kjøpet?


Anbefalte innlegg

Du får registrere din sak mot HP, og henvise til at dette er 4 gang den er inne.

Gi de alle referansene, hvis de ikke har dette fra før.

HP er uansett bare dritt, kjøp et annet merke neste gang. 80% av alle innsendte laptops er vel hp, og alle har defekte mb\hdd.

 

Den må uansett inn til infocare for en verifisering av at det faktisk er feil denne gangen, sier seg selv, da veldig mange jukser med dette, og fingerer feil for å få hevet kjøp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har både lest, og det absolutt enkleste må da være å henvende seg til selger?

 

Det er nettop en av grunnene til at jeg ikke er veldig keen på en "god avtale" med HP. I tillegg til min egen, har jeg mange venner og kjente som har/hadde HP og har hatt mye problemer med dem.

Lenke til kommentar

Jeg ville stått på mitt og sagt jeg ikke var interessert i hverken reperasjon eller bytte, med mindre de tilbyr en god deal på bytte. Jeg vet ikke hva du evt har tenkt å gjøre med pengene du får igjen dersom du får hevet kjøpet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, da har jeg fått svar igjen.

 

Fikk opp samme feil som kunde fikk ikke justert lys styrke mulig bug med hp quick buttons forsøkte å reinnstallere denne forsatt samme problem. Kjørt system recovery og testet maskin oksiden dette er en software bug / feil så dekkes ikke dette av garanti og derfor heller ikke grunnlag for heving av kjøp

 

Er det ikke sånn at hvordan feilen oppstår ikke har noe å si, men hvordan kunde opplever feilen?

Lenke til kommentar

Feil på programvare dekkes generelt ikke av maskinvaregaranti, og kan vel i dette tilfellet neppe sies å være såpass graverende at det skulle være grunnlag for heving på bakgrunn av påstand om at gjenstanden ikke dekker det behov den er tiltenkt.

 

Saken med defekt trådløskort vil derimot være en ting som vil kunne legges til grunnlag for en reklamasjon med ønske om heving.

 

Så ut fra loven så har du ikke krav på heving.

 

Når det er sagt så skader det aldri å be om hjelp med noe. Min erfaring er at man kommer absolutt lengst med å være direkte og ærlig. Bruk litt tid, skriv ned hendelsesforløpet slik du har opplevd det, legg ved dokumentasjon på kommunikasjonen du har i saken og fortell dem hva du ønsker.

 

Erfaringen min er som flere andre i tråden at man kommer lenger med å snakke med produsenten enn nettbutikken.

 

Lykke til videre og hold oss oppdatert.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Ja, jeg innser også at det ville være urimelig å få heve kjøpet for en såpass liten ting. Var bare rimelig oppgitt etter å ha bygd opp før høye forventninger.

 

Den er uansett ikke helt i orden. Er fortsatt noen småproblemer som jeg ikke gadd å si noe om til Komplett, da jeg naiv som jeg er satsa alt på å få heva kjøpet. Er det fortsatt noe jeg kan hente nå ved å kontakte HP?

Lenke til kommentar
Kjørt system recovery og testet maskin oksiden dette er en software bug / feil så dekkes ikke dette av garanti og derfor heller ikke grunnlag for heving av kjøp

 

Hva betyr dette egentlig? Hva er "oksiden"? Hva ble resultatet etter systemrecovery? Hvis problemet ikke ble løst etter system recovery, hvordan kan det da være en softwarefeil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...