runniz Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg fikk en Vivitar 285HV av morfaren min her forleden, og tenker å bruke den i tillegg til SB-600. Det er kommet en ny versjon av denne blitsen nylig, hvor det eneste som er endret er hvilken volt den opererer på; fra 200-260 -> 6 volt. Jeg har altså den gamle, og setter jeg den på kameraet spørs det vel om det overlever. Det jeg lurer på er om jeg fremdeles trygt kan utløse blitsen via en sync-kabel fra sync-kontakten på kameraet? (Radioutløsere må vente) Og; vil jeg da kunne la Vivitaren til å utløse SB-600 satt i trådløs modus? (Begge i manuell modus selvfølgelig) Lenke til kommentar
ebola Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg fikk en Vivitar 285HV av morfaren min her forleden, og tenker å bruke den i tillegg til SB-600. Det er kommet en ny versjon av denne blitsen nylig, hvor det eneste som er endret er hvilken volt den opererer på; fra 200-260 -> 6 volt. Jeg har altså den gamle, og setter jeg den på kameraet spørs det vel om det overlever. Det jeg lurer på er om jeg fremdeles trygt kan utløse blitsen via en sync-kabel fra sync-kontakten på kameraet? (Radioutløsere må vente) Og; vil jeg da kunne la Vivitaren til å utløse SB-600 satt i trådløs modus? (Begge i manuell modus selvfølgelig) fungerer det ikke med cactus triggerene du får på ebay eller deal extreme? de koster jo like mye som synckabler.. Lenke til kommentar
runniz Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Etter litt etterforskning ser det ut til at det er minst tre versjoner av Vivitar 285, så det tryggeste er visst å grave frem multimeteret og sjekke sync-volten, da den visstnok har innvirkning via kabel også, ikke bare via hotshoe. D200 støtter opptil 250V ifølge manualen, så jeg får bare teste og se. Lenke til kommentar
pixarus Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Har også en slik Vivitar, og lurer på akkurat det samme. Kan jeg bruke denne med sync-kabel, med min Canon 400d? :/ Lenke til kommentar
PorridgeHaus Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 du kan jo ogsa prove en liten optisk slave. De er jo billig. Lenke til kommentar
runniz Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Hvordan er det med sync-spenningen for ulike radio- og optiske utløsere da? Tåler de 200-260V? PS; Tror 400D også har 250V max sync spenning. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Wein har noe greier de kaller for SafeSync, den er grei hvis du skal hardkoble blitser med høy sync-spenning. Paramount selger også en del kabler med spenningsvern. Men jeg tror cactus-triggerne tåler en del, hvis ikke gjør det ikke noe. De koster jo nesten ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå