Gå til innhold

OC av E8400 på DFI P45-T2RS


Anbefalte innlegg

Noen som har klokket en E8400 på DFI LanParty P45-T2RS? jeg har hatt CPU på 4,8GHz på mitt gamle Asus Rampage Formula (x48-kort), tror volten var 1.38-1.40, kanskje 1.425... Prøve med like instillinger og ikke boota engang. Er DFIs "klokke- og entusiast-rykte" tøv nå lengre?

Endret av Seruka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja... de lager fremdeles noen gode kort innimellom - men superoverhypet er de, desverre er både hardware og bios kvalitet ikke altid helt på nett med DFI.

Mitt råd er: styr unna DFI med mindre SuperPI er det eneste viktige i livet, både Asus og Gigabyte lager bedre hovedkort til generell 24/7 bruk.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Grunnen min til å kjøpe DFi er/var (har nevnte nå) er at jeg hadde Abit, og det var best of the best i mine øyne, var aldri plaga med de, så slutta de da. Og siden noen av deres ingeniører gikk til DFI, samt at DFi har flere "features" som Abit også har, blant annet Phoenix-BIOS, POST-kode indikator og greie klokkeegenskaper (denne sliter jeg med på dette da, så vidt jeg vet, skal teste den FSB-testen med xxx*6 og se hva FSB jeg kan kjøre)

Lenke til kommentar

Gigabyte EP45-UD4P hadde vært et greit alternativ, det klokker også "relativt" bra (helt ekstremt faktisk...) ;-)

Gigabyte bruker også Phoenix bios, du kjenner deg igjen fra Abit.

 

Edit: UD3P selvfølgelig... ikke UD4P, sitter og mekker X58 kort, roter med huet ;-)

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

DFI lager knallkort over hele fjæla, men mulig du havnet på det ene skjæret i sjøen - nemlig DK P45 ikke-PLUS. DK P45 PLUS klokker som en GUD, men DK P45 stopper ofte relativt lavt på 500-tallet om jeg ikke husker feil.

 

Skal du vrake DFI bør du hvertfall ikke hoppe på ASUS, mye rart som kommer ut derfra... Gigabyte likeså. Mulig Foxconn har noe brukbart, skal ikke si det for sikkert. Men etter å ha eid 10+ DFI-kort og dilla med 3-4 av både ASUS og Gigabyte sitter jeg hvertfall igjen med en temmelig overlegen seier ift kvalitet, og den går til DFI.

Lenke til kommentar
DFI lager knallkort over hele fjæla, men mulig du havnet på det ene skjæret i sjøen - nemlig DK P45 ikke-PLUS. DK P45 PLUS klokker som en GUD, men DK P45 stopper ofte relativt lavt på 500-tallet om jeg ikke husker feil.

 

 

Knallkort over hele fjæla ja...... Enten har du aldri vært borti noe annet enn DFI ellers har du vært veldig uheldig med dine Asus og Gigabyte kort ;-)

 

Ingen hovedkortprodusenter er perfekte - emn DFI har iallefall hos meg og mange andre hatt en lei tendens til å legge på røret relativt oftere enn andre merker (selvsgt minus Nforce hovedkort uansett merke da) - det sammen med bioser som ofte har et ei røys med funksjoner - bare synd ikke alle virker bestandig ;-) Selvsagt er det mange DFI kort som virker utmerket.

Men er det et greit mainstream merke for folk flest? Nja..... skeptisk.

 

PS! Mulig du tenker på litt eldre AMD 939/AM2 Lanparty kort - der var det mye bra, til Intel er det mer ustabilt.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
DFI lager knallkort over hele fjæla, men mulig du havnet på det ene skjæret i sjøen - nemlig DK P45 ikke-PLUS. DK P45 PLUS klokker som en GUD, men DK P45 stopper ofte relativt lavt på 500-tallet om jeg ikke husker feil.

 

 

Knallkort over hele fjæla ja...... Enten har du aldri vært borti noe annet enn DFI ellers har du vært veldig uheldig med dine Asus og Gigabyte kort ;-)

 

Ingen hovedkortprodusenter er perfekte - emn DFI har iallefall hos meg og mange andre hatt en lei tendens til å legge på røret relativt oftere enn andre merker (selvsgt minus Nforce hovedkort uansett merke da) - det sammen med bioser som ofte har et ei røys med funksjoner - bare synd ikke alle virker bestandig ;-) Selvsagt er det mange DFI kort som virker utmerket.

Men er det et greit mainstream merke for folk flest? Nja..... skeptisk.

 

PS! Mulig du tenker på litt eldre AMD 939/AM2 Lanparty kort - der var det mye bra, til Intel er det mer ustabilt.

 

Jeg grubler på om du har vært uheldig med dine DFI-kort. Kan godt hende jeg ikke har vært heldig med mine GB/ASUS-HK heller, sånt blir igrunn bare statistikk. Gidder ikke lage noe stort nummer av dette, men sålenge du trekker mine "kvalitetskort" ned i søla, og fremhever det jeg mener ikke står for beste kvalitet, så blir det vel litt motsetninger.

 

ASUS Crosshair var forresten et bra kort (ikke bedre enn DFI sitt i samme serie, men dog...), med unntak av en CPU-spenningsinnstilling som ikke lignet grisen for å si det MILDT.

Lenke til kommentar
Jeg grubler på om du har vært uheldig med dine DFI-kort. Kan godt hende jeg ikke har vært heldig med mine GB/ASUS-HK heller, sånt blir igrunn bare statistikk. Gidder ikke lage noe stort nummer av dette, men sålenge du trekker mine "kvalitetskort" ned i søla, og fremhever det jeg mener ikke står for beste kvalitet, så blir det vel litt motsetninger.

 

ASUS Crosshair var forresten et bra kort (ikke bedre enn DFI sitt i samme serie, men dog...), med unntak av en CPU-spenningsinnstilling som ikke lignet grisen for å si det MILDT.

 

 

Det jeg vil fram er at jeg tror at du har klart mest erfaring med AMD, og erfaringene derifra er ikke direkte overførbare til Intel lga775 .

Både Asus og Gigabyte lager nå P45 kort som nærmer seg perfeksjon til en rimelig penge, så at du har sett mye rart i fra dem - hmmm. jeg tror dine lga775 erfaringer er litt udaterte og relativt tynne ;-)

Lenke til kommentar

Vi har en egen DFI-Tråd her på forumet, trådstarter Prostmann, har testet vanvittig mange (Nyere) DFI kort her.

 

Har selv et DFI HK, Dette, sleit som faen med å få det skikkelig igang, dog også mye pga at jeg var nokså noobish med Phoenix-Bios, men helt i starten var dette det merkeligste hovedkortet jeg noen gang har vært borti. F.eks så ville det overhode ikke restarte biosen når jeg tok ut/inn Jumpern bak HK'et, men etter litt over en uke har den (på merkverdig vis) begynt å gjøre dette.

 

Det hele endte med at jeg nå klarer 0.4 Ghz høyere med mitt DFI kort enn på mitt tidligere Asus Formula P45, dog måtte jeg ofre bittelitt juice på rambrikkene :)

Lenke til kommentar
Jeg grubler på om du har vært uheldig med dine DFI-kort. Kan godt hende jeg ikke har vært heldig med mine GB/ASUS-HK heller, sånt blir igrunn bare statistikk. Gidder ikke lage noe stort nummer av dette, men sålenge du trekker mine "kvalitetskort" ned i søla, og fremhever det jeg mener ikke står for beste kvalitet, så blir det vel litt motsetninger.

 

ASUS Crosshair var forresten et bra kort (ikke bedre enn DFI sitt i samme serie, men dog...), med unntak av en CPU-spenningsinnstilling som ikke lignet grisen for å si det MILDT.

 

 

Det jeg vil fram er at jeg tror at du har klart mest erfaring med AMD, og erfaringene derifra er ikke direkte overførbare til Intel lga775 .

Både Asus og Gigabyte lager nå P45 kort som nærmer seg perfeksjon til en rimelig penge, så at du har sett mye rart i fra dem - hmmm. jeg tror dine lga775 erfaringer er litt udaterte og relativt tynne ;-)

 

Vel, har da hatt et DFI X48 også, det virket veldig bra - selv om jeg ikke var noen djevel i å klokke det (det er solgt nå, og den nye eieren fikset noen ganske akseptable resultater på det). ASUS-HK har jeg vel hatt kun ett til 775 (Blitz Formula), resten har vært A8N-SLI Deluxe (939), K8N-DL (940) og Crosshair (AM2). Gigabyte... vel, kun P965-DS3 (775) og MA790FX-DQ6 (AM2), tillegg til et kort "gjestebesøk" av et av de bedre P45-kortene til GB. Tror det var extreme-varianten. Uten at FSBen var så veldig extreme, egentlig... De to andre er ikke verdt verdien av plasten i PCBen engang, spesielt AM2-kortet er skammelig elendig. Godt mulig det er bedre nå enn det var, men de er ikke "friskmeldt" for min egen del, hvertfall.

 

edit: @OP: det er endel ting som muligens må tweakes litt for at du skal få den høyere, ikke sikkert "auto" på alt holder så veldig langt.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Gigabyte's AM2/Am2+ kort er en katastrofe fram til nå - enkelt og greit, Blitz og P965-DS3 er jo utgamle kort.

 

Hvis du skal klokke Intel 45nm Quads bør du prøve Gigabyte EP45-UD3P, tror ikke du vil bli skuffet der - det er ikke ille til duo heller.

 

Edit:

 

EP45-UD3P har forresten oc verdensrekord med Quad (Q9650) på 5094mhz

 

http://www.overclock.net/intel-motherboard...king-guide.html

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...