Bruker-158599 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Obs, beklager min feil Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det skal være ferdig i morra, dette er det jeg har skrivd. Iron Maiden ble grunnlagt i 1975 i London av bassisten i bandet Steve Harris. Iron Maiden er et NWBHM Band (New Wave of British Heavy Metal). Bandet består av Bruce Dickinson, Dave Murray, Adrian Smith, Janick Gers, Steve Harris og Nicko McBrian. Dave Murray er gitarist, Nicko McBrain er trommeslager, Jannick Gers er gitarist og Bruce Dickinson er vokalist. Det har også vært andre medlemmer som har sluttet. Navnet ”Iron Maiden” er engelsk for ”Jernjomfruen” . Iron Maiden har solgt millioner av album over hele verden. De er også kjent for sceneshowene sine. Iron Maiden har sin egen maskott som heter Eddie. Eddie er et lik og det er mange versjoner av Eddie. Eddie blir også brukt på coverene til albumene. Bakrunn: Det var bassisten Steve Harris som dannet bandet i 1975 i London. Da ble Dave Sullivan, Terry Rance(gitarister), Ron Matthews (trommeslager) og vokalist Paul Day. Paul Day var ikke lenge i bandet, han ble sparket fra bandet og erstattet med Dennis Wilcock. Dave Sullivan og Terry Rance ble byttet ut med Dave Murray. De startet med å spille på klubber. Det er sikker noe som ikke stemmer også trenger jeg hjelp til mer. Noen som kan hjelpe? Fixed! Lenke til kommentar
siggii Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Eddie er ikke et lik, men et menneske uten hud. Så kan du jo skrive litt om albuma, om personene som har vært med gjennom tidene, f.eks har de hatt tre forskjellige vokalister gjennom alle studioalbuma: Dickinson, DiAnno og Bayley. Også bytta trommis, og gitarspillere. Eneste som har var med i Maiden fra det man gjerne regner som den ordentlige begynnelsen er bassist og grunnlegger Steve Harris og gitarist Dave Murray. Hvis jeg husker rett så hadde Harris holdt på litt før Murray joina, men da var det ikke særlig seriøse greier. Ellers er det turneer, blant annet var de på norgesturne i fjor med sitt nyeste album: Matter of life and death Masse å skrive om:) Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå