Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kul på hodet - Farlig?

Gjest Guest_alexander_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_alexander_*

hei

mitt navn er alexander

for noen dager siden så skjente jeg en hard kul ca 2,5 cm

jeg har tenkt at det kan være kreft så jeg søkte litt på internet og fant mye info.

men hva var riktig? jeg vile vite det før jeg sa det til mamma.

jeg leste litt om det og den er i mitten av bakhodet mitt.

nor jeg leste om det så tenkte jeg at det kune være Medulloblastomer.

men jeg har ikke kastet opp eller vært svimel jeg har også bra syn fortsat. jeg kan skjene kulen stikker ut av hodet men den stikker ikke så langt ut. og den er hard. den kan heller ikke beveges.

det kan være fett klomp men min mor har hatt kreft nor hun var litten også så nå er jeg veldig red.

er det noen som hvet hva det kan være?

verså snill og komm med forslag.

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Oppsøk lege.

Jeg hadde også en liten kul bak øret, noe jeg har enda, så jeg oppsøkte lege og fikk konstatert at det ikke var noe mer farlig enn at det var litt ekstra benvekst.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Nei. Men pointet var at jeg var bekymret over hva det kunne være, men det viste seg at det ikke var noe verre enn litt ekstra benvekst. Så i stedet for å gå og være redd for at det er kreft, kan du dra til lege for å få konstatert hva det egentlig er for noe ;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_alexander_*

ja. tenkte jeg skulle bare høre om det var noen forslg først.

om det bare er fett klomp eller noe dødelig.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_alexander_*

men kan det være noe døderlig selv om jeg ikke har vondt i hodet eller kaster opp eller er kvalm?

eller er det noen kreft typer som ikke gir noen forvarsler men bare kommer?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_alexander_*

ok. kryser finngrene

takk

har ikke sovet på en stund på grun av frykt.

nor man har frykt for døden.

og ville ikke ha til at min mor ble red.

skal nok fortele det i dag.

men en ting til er det sansynlig at man kan skjene eller ikke ha noen biefekter nor man har Medulloblastomer?

bare lurer.

det står man har ikke bevist at et menske kan leve mer en 20 år etter oppraskjone.

vil ikke gjøre noe slikkt til min mor så det er grunnen til at jeg har holdt det hemerlig.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_alexander_*

grunen til at jeg trude det var Medulloblastomer er fordi den ligger inntil lillehjernen og det er grunnen til at jeg er red.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis har du ingenting å være redd for - men som sagt, det er kun en lege som kan bekrefte eller avkrefte det.

Ingen her på forumet kan stille deg en diagnose - og uansett hva forumbrukere måtte svare, er det kun spekulasjoner. Å stole på at noen her inne sier "det er ikke farlig" vil være direkte dumt dersom det skulle vise seg at det er noe alvorlig. Det er også dumt å IKKE spørre en lege - slik at du slipper å være bekymret.

Lenke til kommentar
er det noen som hvet hva det kan være?

verså snill og komm med forslag.

takk

Hei.

Jeg er 100% sikker på at det er ikke Medullablastoma.

Hjernen din ligger "inni" skalen. Evnt. tumor/kreft i hjernen kan ikke "kjennes" utenfor skallen.

Mest sannsynlig er det en fetvekst/kviser eller blodpupp (slått i hodet).

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Vaio: Kommer ikke det litt ann på hvor den ligger? Hva om den ligger langt bak, nedover mot nakken? Der dekker vel ikke skallen, tror jeg.

Edit: På en annen side, når jeg tenker etter, der ligger jo ikke hjernen heller... så, nevermind :)

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar
Gjest Gjest

så det du sier er at det er umulig og skjene det om det hade vært Medullablastoma.

er lille hjernnen deket?

+ nor du skjener deg i naken og der hodeskalen starter er det det liger en kul.

men jeg har sjeket litt og er et sån at lillehjernen ligger inni hjernen sån ca mitt i hjernen.

for det skjenes ut som om det er utenpå skjeletet ikke inni skjeletet. men akurat der det starter.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_alexander_*

men nå sier ikke jeg at det må være kreft det kan jo også være svulst eller?

er ikke de som en kul a?

Lenke til kommentar
så det du sier er at det er umulig og skjene det om det hade vært Medullablastoma.

er lille hjernnen deket?

+ nor du skjener deg i naken og der hodeskalen starter er det det liger en kul.

men jeg har sjeket litt og er et sån at lillehjernen ligger inni hjernen sån ca mitt i hjernen.

for det skjenes ut som om det er utenpå skjeletet ikke inni skjeletet. men akurat der det starter.

ja akkurat der ja, hardt som bein, veldig vanlig.

sliter litt med å finne bilde nå men.

er den midt bak liksom? ikke vondt å ta på? akkurat på kanten av kraniet liksom? hardt over og mykt under? nakkesener/muskler på hver siden under

se på matrix og i bakhuet til laurence fishburne, hau med kuler der, også en litt større en midt bak

Endret av simster
Lenke til kommentar
Gjest Guest_alexander_*

la oss si du gor langs øret. til du skjener at skalen begyner og følger den langs naken så er det en kul mitt i naken langs hode skalen ca 2,5 cm. den er hard over helle. hva tror du det kan være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...