torehaaland Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hei. Er det noen som vet om noe software for å analyserer tcp/udp pakkene mine igjennom min gateway. Jeg ser for meg at jeg lager pc med 2 nettkort. Installerer så noe open source software. Maskinen kobler jeg så mellom mitt nett og gateway Jeg ønsker å lese alle pakkene som går ut av huset, uten å må forandre på brannvegg settinger. Lar dette seg gjøre ? Med vennlig hilsen Tore Håland Lenke til kommentar
Dal Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Trenger vel strengt tatt ikke to nettverkskort i pc'en. Hvis du har en cisco-switch eller en annen modell som støtter speiling av porter (SPAN), er det kanskje lettere å sette opp det, og så koble den speilede porten til PC'en. Eventuelt kan du koble en hub til den porten du ønsker å overvåke, og så plugge PC'en også i hubben. Den mest utbredte opensource-snifferen er - såvidt jeg vet - Wireshark. Personlig foretrekker jeg Commview eller Netpeek. Disse er ikke opensource though. Endret 17. mars 2009 av Dal Lenke til kommentar
Ruff Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Enig med Dal i at hvis du kan sette opp SPAN så er det absolutt det beste. Evt så må du sette en HUB som han sier, men dette ville jeg ikke anbefale grunnet at du må faktisk flytte kabler og ta ned nettet. http://www.ethereal.com/introduction.html Ethereal skal være knallbra, lenge siden jeg har brukt, men mener å huske at det er ett bra verktøy. Lenke til kommentar
nree Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Kunne noen gitt eksempel på speiling av porter i Cisco? Er dette mulig i 2900 serien? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Kunne noen gitt eksempel på speiling av porter i Cisco?Er dette mulig i 2900 serien? Ja. Cisco forklarer dette godt på sine nettsider som med de fleste andre funksjoner de støtter på diverse hardware. PS: SPAN er cisco sin implementasjon av Port mirroring. Har man noe annet enn cisco så heter det mest sansynligvis noe annet. Endret 9. april 2009 av CrZy_T Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå