Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Likestilling mellom menn og kvinner, hvor langt er vi kommet?

Anbefalte innlegg

Kvinner har "fødselsorganet" og det gir makt, så kommer det an på hvordan den makten brukes.

Edit: På telefonen med intens stemme.. "jeg har samla en gjeng og vi har nå bestemt oss for å knivstikke deg til du blør i hjel din gris", unnskyldningen etterpå åhh.. det ble så hett elskling bla bla bla...

Endret av Ba'al
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jenter har ikke det samme behovet for sex som gutter har, og det er derfor veldig få jenter som vil finne på noe så idiotisk som å voldta en gutt.

For ikke å snakke om at jenta må være såppas stor at hun kan kalles Traktor-Turid for å kunne holde en mann fast for å få voldtatt han...

Nei, jeg tror det er en svært liten andel menn som blir voldtatt..

I et tilfeldig utvalg av en mann og en kvinne så vil nok mannen være sterkest vanligvis, men

det er slettes ikke umulig at 2-3 kvinner kan voldta en mann. Vet ikke om det er noe som skjer dog.

Tviler også litt på det der med at behov for sex er så forskjellig, så mye som det er en askeptert dogme.

Lenke til kommentar
Jenter har ikke det samme behovet for sex som gutter har, og det er derfor veldig få jenter som vil finne på noe så idiotisk som å voldta en gutt.

For ikke å snakke om at jenta må være såppas stor at hun kan kalles Traktor-Turid for å kunne holde en mann fast for å få voldtatt han...

Nei, jeg tror det er en svært liten andel menn som blir voldtatt..

I beg to differ. Sexlyst er individuellt og har lite eller ingenting med kjønn og gjøre.

Selvfølgelig er vold og voldtekt mot menn et problem. Det at det er tabubelagt og ingen snakker om det vil ikke si at det ikke skjer. Jeg går ut ifra at det er vanskelig å finne statistikk på dette siden menn ikke har like lett for å melde ifra. Men som toth sier, voldtekt handler ikke om å ha lyst på sex.

Jeg synes helle ikke det spiller noen rolle at det er menn som utfører vold/voldtekt mot andre menn, skal det være et argument av noe slag? For hva? Den som blir voldtatt eller banket opp kan da ikke noe for at det var av en annen mann. "Sowwyh, gjerningsmannen var av samme kjønn, du har ingen sak, baibai now!^^"

Lenke til kommentar
Kanskje mange av jentene som blir offer for "voldtekt" ikke er så uskyldige som de skal ha det til? Kanskje de er så fulle og kåte at de ikke husker at de var med frivillig? Eller ikke vil innrømme? Den discred'en der går fint begge veier, og det er ingen grunn til å tro at flere blindvold-anmeldelser er falske enn voldtektsanmeldelser.

Du har et godt poeng. Jeg har to kompiser som begge har blitt anklaget for voldtekt/forsøk, noe de slettes ikke hadde gjort. I det ene tilfellet hadde jenta som påstått det løyet om det til flere av vennene hans, og hun ble såklart tatt på alvor! Etter en stund viste det seg at hun hadde jugd på seg hele dritten, men sa at vi hadde "misforstått". Det slår meg som noe rart når hun hadde fortalt dette individuelt til flere mennesker.

Jeg sier ikke at alle jenter juger om voldtekt. Det er en grusom handling, men dessverre finnes det jenter som er så falske at de lyver om det - som fører til at noen uskyldige gutter blir dømt for noe de ikke gjort.

Endret av Aidskake
Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at alle jenter juger om voldtekt. Det er en grusom handling, men dessverre finnes det jenter som er så falske at de lyver om det - som fører til at noen uskyldige gutter blir dømt for noe de ikke gjort.

Hvilket er fryktelig leit. Men det er livsfarlig å ha det som utgangspunkt, jeg tror vi må ta alle like mye på alvor i utgangspunktet, for ikke å skremme reelle ofre fra anmeldelse.

Da kommer vi inn på hva som er verst; En uskyldig dømt, eller en skyldig ikke dømt? Jeg vet ikke helt jeg.

Lenke til kommentar
Jeg vil si en uskyldig dømt er verst. Fy søren så ille det må være.

Det finnes masse menn som har blitt uskyldig dømt for voldtekt og incest. Tenk å sitte med det stempelet resten av livet...

Helt forjævlig.

Men at en pedofil/voldtektsmann/incestøs overgriper går fri, og fortsetter sine handlinger mot flere ofre, er heller ingen ønskesituasjon.

Lenke til kommentar

Det politiske flertall er desverre ikke så veldig prinsipielle her. Alt fra Inga Marte Thorkildsen til forsvarsminister Anne-Grete Strøm-Erichsen er for kvinnelig verneplikt, mens folk i de samme partiene, for eksempel Anniken Huitfeldt og Kristin Halvorsen, er mot. Når høyresiden øyensynlig er mot - likestilling eller ikke - så blir det ikke noe av.

Jeg skal ikke starte noen debatt om verneplikten som sådan her, det faller utenfor trådens topic. Men fra et likestillingsperspektiv ser jeg ingen vesentlige grunner til å behandle gutter og jenter forskjellig i dette spørsmålet. Enten bør begge kjønn ha det, eller ingen av dem.

Geir :)

Lenke til kommentar
Jeg vil si en uskyldig dømt er verst. Fy søren så ille det må være.

Det finnes masse menn som har blitt uskyldig dømt for voldtekt og incest. Tenk å sitte med det stempelet resten av livet...

Trenger ikke engang bli dømt. Skal ikke mer enn enn tiltale/siktelse til for å ødelegge et rykte. Men det her blir litt off-topic.

Syntes vi har kommet et godt stykke i likestillinga egentlig. Det jeg imidlertid kan spare meg for er rødstrømper som skal trumfe igjennom kvinner overalt, selv der hvor få kvinner har interesse av å være. (Som f.eks typiske mannsdominerte yrker som mekanikere, håndtverkere, anleggsarbeidere osv).

Jeg har da aldeles ingenting imot kvinnelige kollegaer uansett hvilken arena jeg måtte befinne meg på, så sant vedkommende har fått stillingen på samme grunnlag som oss andre. Kvotering stiller jeg meg skeptisk til på mange områder. Det er ikke til å stikke under en stol at mange yrker krever mer enn andre rent fysisk sett, og mange kvinner klarer rett og slett ikke følge tempoet til gutta. Unntak finnes selvfølgelig, men er det da riktig å presse kvinner inn i nevnte yrker bare fordi rødstrømpene mener at det er alt for mannsdominert?

Mener også at skal ordet likestilling ha noen mening, så skal det også innebære verneplikt. For et par år siden var jeg på ei uke rep.øvelse i HV. Jeg var pliktet til å møte opp og delta etter norsk lov... fordi jeg er mann og tjenestedyktig, og derav mista ei ukes lønn. En uke uten inntekt fra firmaet jeg jobba i, noe mine kvinnelige kollegaer ikke merket noe til da disse ikke har verneplikt.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar
Haha, de må i militæret som straff for å ha kysset på offentlig sted, eller danset og kledd seg utfordrende?
Ikke akkurat. Det er her snakk om jenter, og sikkert gutter også, for så vidt, som har unngått militærtjenesten ved å påberobe seg religøs fromhet, og ved å gjøre disse tingene viser de at de ikke har vært sannferdige. Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Haha, de må i militæret som straff for å ha kysset på offentlig sted, eller danset og kledd seg utfordrende?

Som gapwick sier, så kan de "bytte" militærtjeneste mot å lede et strengt religionstro liv. Når det da oppdages at de ikke lever som de har lovet for å slippe tjenesten, blir byttet ugyldig og de blir innkalt.

Forsåvidt helt fair, iom at de vet hva de lover, og gjør det frivillig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...