Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 3-4 tusen for en spillkonsoll er da ikke mye? Jeg ga det doble for min. Når de konkurrerende konsollene koster 1-2 tusen så er det endel. De som koster det er ikke konkurrerende konsoller, å det vet du Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 - Gi oss bakoverkompatibilitet tilbake, Sony! Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 De som koster det er ikke konkurrerende konsoller, å det vet du Åja, er det derfor de selger så dårlig altså? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Skal vurdere å kjøpe meg en PS3 om den sniker seg under 2500 kroner. Ellers er det knall at utviklere retter øynene mot Wii (som jeg alt har). Er selvfølgelig mer fristende å lage spill til en konsoll som selger gudene vite hvor mange fler enn konkurrentene. Et større marked. Wii trenger jo også et bedre spillbibliotek. Men spillutviklere ville sikkert helst sett at konsollene ble gitt ut gratis, så det er ikke overraskende at de presser på. Første pc-spillet jeg kjøpte kostet forresten rundt 600-700 kroner. Dette var på 80-tallet. SNES-spill minnes jeg kostet 599,- og 699,-. Så at spill koster 600 i dag viser bare at det er blitt billigere (inflasjon, kronekurs og alt det der). Men vi forbrukere vil jo alltid ha ting billigere. Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Hadde kjøpt meg PS3 for lengst, hadde det ikke vært for prisen. Greit nok, man får med mye rart i pakka, men hva om jeg ikke har det minste bruk for en Blu-ray spiller? Har heller ikke bruk for trådløst nett. Hadde Sony satt ned prisen på konsollen, så hadde kanskje spill blitt billigere pga økt volum. Men for all del, de har sikkert sine grunner. Som Blodstrupmoen sier: "Time will show.." Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Tenker man på hva man får så er ikke PS3 dyrt! Har en av markedets beste BlueRay spiller! bare som blueray spiller alene er jo ps3 billing og i tillegg kan man spille gode spill! nei det er ikke PS3 som må ned i pris spør du meg! det er spillene! spill til 500 - 600 kr syns jeg er drøyt! max 300! Vennligst fortell meg på hvilke steder den er blant markedets beste! Den er dritkjapp, men må se seg slått på både PQ og AQ når det kommer til dedikerte spillere! Jeg blir rett og slett provosert når folk som deg kommer med dette flåsete argumentet at den fortsatt er best... For å ikke snakke om at den bråker som et rent lite helve*** =] EP10, XE1, BDP1400 og S550 er alle bedre enn PS3'en (ja, jeg har testet og eid alle sammen) Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 PS3 er - En bra spillkonsoll - En bra (sikkert ikke strålende) BluRay-spiller - men den er bedre til 42"'ern min og tokanal-stereoen min enn det en vanlig DVD-spiller er. Men akkurat litt for bråkete, egentlig. - En helt grei medieavspiller - kjører mediatomb på iMac'en. Tilsammen er det en fin-fin pakke som gir mye for penga. Men om jeg utelukkende skulle bruke den til noen av tingene på lista mi, så hadde den vært et dårlig kjøp.. Og hvor stort er markedet som er interessert og kompetent og utstyrt og har råd til en PS3? Ikke så stort som Sony håpet, ser det ut som.. Men om de forbedret medieavspiller-funksjonaliteten og la inn et TV-tunere så kunne de laget en veldig fin PVR/HTPC-variant. Kanskje også mulighet for å leie HD-video? Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 syns sony burde sette ned prisen. xbox 360 er mye billigere, derfor kjøpte jeg den for 399 kr og byttet in ps2 min. xbox 360 koster jo halvparten, jeg betaler ikke dobbelt så mye bare for å få en konsoll som lager mindre støy. greit nokk ps3 har noen ekstra ting som blu ray osv, men jeg hadde nesten ikke brukt det uansett. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hva man "egentlig" får for pengene og hvor heftig en konsoll er i forhold til konkurrentene er ikke så viktig. Prisen i forhold til markedsposisjon avgjør. Selv synes jeg min PS3 er et av mine bedre kjøp, men at utlegget er avskrekkende i forhold til de to konkurrentene er også forståelig. Mine grunner til å foretrekke PS3 gjelder ikke alle. Selv håper jeg selvsagt at maskinen stiller like sterkt eller sterkere enn 360 siden jeg foretrekker å kjøre multikonsoll på PS3 og gjerne skulle sett at utviklerne gjorde seg ferdig med begge versjonene før slipp og dreit i eksklusiv DLC. Det er mulig et prisfall på en femhundrelapp kunne hjulpet, men det kan bli i dyreste laget for Sony. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Så den på Smart Club til 2999,- nå i helgen. Er vel en rimelig magisk pris for å få folk til å kjøpe :-) Når det gjelder bedre bluray spillere, så er det vel mye lyd det går på. PS3 scorer vel bare 8 der , mens de andre scorer 9. Bildemessig skal det ikke være forskjell på bluray filmer. Oppskalering fra dvd er nok de rene spillerne til dels mye bedre på, selvom ps3 ikke er noen direkte sinke der heller. Unga fikk ps3 i julegave, og med litt kritisk kjøp av spill har det ikke blitt så gale. (kjøpt da en del platinum utgaver på nettet av bl.a .Ratchet & Clank++) Så, sett gjerne ned prisen Sony, men til 3k er den et meget godt kjøp imho. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Når Sony klipper prisen ned til 2500 og 2000 så blir de vurdert. Men da må GT5 også være ute ja... Akkurat nå så kommer den med High Definition Cerebral Parese og det er jeg ikke så veldig interesert i... Og når det blir PS3 tider så blir det nok HD Fury ja Nei, inntil GT5 er ute og jeg kan sammenligne med Forza 2 så lar jeg konsollgutta krige og klippe priser, de har ingenting som frister ellers. PC'n må jeg si er og blir totalt overlegen konsollene når det kommer til spilling og gapet kommer bare til å utvides med tiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 De som koster det er ikke konkurrerende konsoller, å det vet du Åja, er det derfor de selger så dårlig altså? Spar meg. Skulle en Xbox360 erstatte det Playstation 3 har, hadde den blitt dyrere. Xbox360 er et alternativ, ikke en konkurrent Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Tenker man på hva man får så er ikke PS3 dyrt! Har en av markedets beste BlueRay spiller! bare som blueray spiller alene er jo ps3 billing og i tillegg kan man spille gode spill! nei det er ikke PS3 som må ned i pris spør du meg! det er spillene! spill til 500 - 600 kr syns jeg er drøyt! max 300! Hvor har du fått for deg at PlayStation3 er en av markedets beste BluRay spillere? Er nå flere dedikerte spillere som gir deg samme kvalitet til en lavere pris, og de støtter også bitstream HD-lyd og ikke bare HD-lyd via PCM. Den støtter bitstream....Nå, den gjorde det ikke før... Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Her sett både PS3 og XBox 360 (TV, 1366 x 768) og etter min mening er XBox langt å foretrekke, lagger mye mindre i spill, og koster mindre. PS3 er en bedre "computer" men et dårligere "skjermkort" Og da blir vel valget XBox 360 og ikke PS3, om en takler MS sine betingelser da. Hva faen? Den har da ikke dårligere skjermkort! Og lagger ikke, jeg har ganske mange spill og kan ikke si at noen av dem lagger... og jeg tvinger den til å kjøre full hd på alle spill... dessuten er prossesor'n 2 ganger så bra som 360 sin... Endret 17. mars 2009 av crisz Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 I mine øyne er en spillkonsoll laget for å være billig og kunne konkurere med en PC når det gjelder spillytelse da den gis ut. I mine øyne har alltid spill vært for dyre, husker bare N64 og Dreamcast sine som kunne selges for 799kr. Når jeg var liten var spilling gøy, men ettersom man blir eldre er det ikke like artig, og man nøyer seg med de aller beste og mest omtalte spillene. Da er kanskje ikke pris en veldig viktig faktor, men i og med at foreldre er de som melkes mest fordi barna maser, da er det kanskje en god grunn for at prisen burde gå ned. Spill burde ikke koste mer en 300kr. Den eneste grunnen for at Sony også valgte å ta bort bakoverkompatibiliteten var fordi de ville melke PS2 enda mer, fordi den er billig å lage, den holder akkurat over garantitiden. Har 2 PS2, begge har begynt å svikte, i tillegg er jeg ikke den som spiller mest, og nå vil Sony ha meg til å kjøpe enda en PS2 for å kunne spille de gamle spilla mine istedenfor en PS3, eller de vil vel egentlig ha meg til å kjøpe begge, og når jeg har gjort det, legger de bare inn bc i PS3, bare for å gni salt i såret mitt og stjele penger fra meg. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 og jeg tvinger den til å kjøre full hd på alle spill... dessuten er prossesor'n 2 ganger så bra som 360 sin... du kan ikke tvinge den til å kjøre full hd din tullebukk.. du kan oppskalere til full-hd, men det er ikke det samme som å faktisk kjøre spillet i full hd... Oppskaleringen er piece of cake og kan også gjøres i tv eller reciever. PS3 er verdt hver krone, problemet er bare som mange andre påpeker at den er såpass mye dyrere enn konkurrenten Xbox360. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Her sett både PS3 og XBox 360 (TV, 1366 x 768) og etter min mening er XBox langt å foretrekke, lagger mye mindre i spill, og koster mindre. PS3 er en bedre "computer" men et dårligere "skjermkort" Og da blir vel valget XBox 360 og ikke PS3, om en takler MS sine betingelser da. Hva faen? Den har da ikke dårligere skjermkort! Og lagger ikke, jeg har ganske mange spill og kan ikke si at noen av dem lagger... og jeg tvinger den til å kjøre full hd på alle spill... dessuten er prossesor'n 2 ganger så bra som 360 sin... har ikke så mye å si om prossesoren er noe kraftigere når de nesten har lik grafikk uansett. xbox 360 har jo litt kraftigere skjermkort. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Skal vurdere å kjøpe meg en PS3 om den sniker seg under 2500 kroner. Ellers er det knall at utviklere retter øynene mot Wii (som jeg alt har). Er selvfølgelig mer fristende å lage spill til en konsoll som selger gudene vite hvor mange fler enn konkurrentene. Et større marked. Wii trenger jo også et bedre spillbibliotek. Men spillutviklere ville sikkert helst sett at konsollene ble gitt ut gratis, så det er ikke overraskende at de presser på. Første pc-spillet jeg kjøpte kostet forresten rundt 600-700 kroner. Dette var på 80-tallet. SNES-spill minnes jeg kostet 599,- og 699,-. Så at spill koster 600 i dag viser bare at det er blitt billigere (inflasjon, kronekurs og alt det der). Men vi forbrukere vil jo alltid ha ting billigere. Men nå er det ikke det ikke hverken SNES-spill eller de første PC-spillene den konkurrerer mot. PC-spill i dag er endel billigere enn konsollspill. Jeg er forssåvidt enig i at spillene heller burde være billigere, da de utgjør en større kostnad enn konsollen. Men PS3 er relativt dyr. Endel her inne arugmenterer med ting som at de betalte det dobbelte osv. Det man må innse er at man ikke nødvendigvis er representativ. PS3 har ikke solgt superbra, det er svært sannsynlig at prisen har noe med dette å gjøre. Når det er sagt er også Wii en grovt overpriset konsoll. x360 stikker seg egentlig fram som en lagt bedre dela enn begge konkurrentene (og paradoskalt nok den som er nederst på min innkjøpsliste) AtW Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 De som koster det er ikke konkurrerende konsoller, å det vet du Åja, er det derfor de selger så dårlig altså? Spar meg. Skulle en Xbox360 erstatte det Playstation 3 har, hadde den blitt dyrere. Xbox360 er et alternativ, ikke en konkurrent Det er i hovudsak snakk om ein spelkonsoll her, det er i det minste det folk flest ser på den som. At den har WLAN og BD betyr for veldig mange svært lite, resten har ikkje peiling på kva det er for noko. Begge konsollane har spel ein kan putte i og bruke. Xbox og Wii kan tilby dette billigare enn PS3 fordi PS3 er utrusta med meir og difor dyrare. Det er jo ikkje tvil om at prisen er ein svært avgjerande faktor for dei som kjøper ein konsoll i dag. Mange klarer seg lenge med ein Arcade, mens dei som har lyst på BD og WLAN og PS3 kan kjøpe seg det. PS3, X360 og Wii er denne generasjons konkurrenter på konsollmarkedet, uansett om du vil det eller ikkje. Skal PS3 bli billigare må dei kutte ut enkelte funksjoner. Det er opp til Sony om dei vil prøve å konkurrere med MS og Nintendo på pris eller være nøgd med å tilby ein litt meir high-end-konsoll. Lenke til kommentar
Bennati Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Tenker man på hva man får så er ikke PS3 dyrt! Har en av markedets beste BlueRay spiller! bare som blueray spiller alene er jo ps3 billing og i tillegg kan man spille gode spill! nei det er ikke PS3 som må ned i pris spør du meg! det er spillene! spill til 500 - 600 kr syns jeg er drøyt! max 300! Hvor har du fått for deg at PlayStation3 er en av markedets beste BluRay spillere? Er nå flere dedikerte spillere som gir deg samme kvalitet til en lavere pris, og de støtter også bitstream HD-lyd og ikke bare HD-lyd via PCM. Ifølge vg er PS3 sin BluRay spiller en av markedets dårligste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg