MagnarP Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 MagnarP, handler alt dette om at du kjøpte en Arcade, og vil rettferdiggjøre at det var det beste kjøpet? Hvorfor kjøpte du da en overprisa harddisk hvis dette er noe man ikke trenger? Jeg har alle nyere konsoller utenom Wii og DS. Og en 360 harddisk til 150kr, eller det var vel 99kr faktisk siden jeg ikke valgte 3mnd Live, slo jeg til på fordi det var et veldig godt tilbud. Har ikke hatt mye bruk for harddisken men, bortsett fra å installere et spill i ny og ned. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Sletter du mye ofte eller spiller du få spille MagnarP? Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Imponerende at prisen på PS3 er så lav med tanke på Blu-Ray og HDD. Dette sa folk om Xbox også. Tror nok ikke MS var like imponert. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Sier jeg at harddisken er grunnen til alt? Nei. Men det er med på opprettholde den høye prisen Sony må ta for PS3. Harddisker faller ikke i pris slik som annen elektronikk heller gjør. Særlig ikke de små harddiskene som konsoller bruker. Som sagt, det er en grunn til at MS ikke valgte harddisk som standard denne gangen. De lærte leksa si forrige gang. Sony gjør det nå. Veldig høy pris Sony tar for PS3 du! Faller ikke harddisker i pris nei? Og konsollene bruker jo selvsagt helt spesielle harddisker? Skal du liksom være troverdig? Microsoft lot være å putte harddisk i Arcade fordi de visste at folk ville gå til kjøp av ettertid, og da kunne de ha enorm avanse på diskene sine. Peter Moore: Hard Disk Killed Xbox "The hard drive in every Xbox killed us", he explained. "We were still selling it at $199 and the hard drive was like $70. That's why we prematurely left the original Xbox, because the more we were selling - there was still great demand - it was killing us, and there was no way to bring the price down." http://megagames.com/news/html/console/pet...illedxbox.shtml Hvem har mest erfaring rundt dette, noen forum brukere her, eller Peter Moore ? Selvfølgelig var det ille når harddisk kostnaden var over 33% av konsoll prisen. Men når harddiskpris i ps3 er ca 6-7% % av kostnaden av konsoll så sier det seg selv at harddisken ikke er noe å diskutere her. Jaja, du er lik deg selv MagnarP. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Sletter du mye ofte eller spiller du få spille MagnarP? Sletter bare hvis jeg skal installere et spill og ikke har plass. Men det gjør jeg sjelden. Alt man kjøper på Live beholdes jo selv om sletter det, bare å laste ned på nytt. Som de siste Tomb Raider episodene f.eks. De slettet jeg etter jeg var ferdig med dem. Men det er jo bare å laste de ned på nytt hvis jeg vil spille dem igjen. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Sletter du mye ofte eller spiller du få spille MagnarP? Sletter bare hvis jeg skal installere et spill og ikke har plass. Men det gjør jeg sjelden. Alt man kjøper på Live beholdes jo selv om sletter det, bare å laste ned på nytt. Som de siste Tomb Raider episodene f.eks. De slettet jeg etter jeg var ferdig med dem. Men det er jo bare å laste de ned på nytt hvis jeg vil spille dem igjen. Men er det ikke irriterende å måtte slette noe for å få plass til noe annet og når man skal spille det man hadde innstallert først må man bruke tid på å legge i det igjen? Da er det mye bedre med en hdd. Tid er penger vettu, så hvis man betaler 200 kr for å få en 80 gb hdd så bryr det meg ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Sier jeg at harddisken er grunnen til alt? Nei. Men det er med på opprettholde den høye prisen Sony må ta for PS3. Harddisker faller ikke i pris slik som annen elektronikk heller gjør. Særlig ikke de små harddiskene som konsoller bruker. Som sagt, det er en grunn til at MS ikke valgte harddisk som standard denne gangen. De lærte leksa si forrige gang. Sony gjør det nå. Veldig høy pris Sony tar for PS3 du! Faller ikke harddisker i pris nei? Og konsollene bruker jo selvsagt helt spesielle harddisker? Skal du liksom være troverdig? Microsoft lot være å putte harddisk i Arcade fordi de visste at folk ville gå til kjøp av ettertid, og da kunne de ha enorm avanse på diskene sine. Peter Moore: Hard Disk Killed Xbox "The hard drive in every Xbox killed us", he explained. "We were still selling it at $199 and the hard drive was like $70. That's why we prematurely left the original Xbox, because the more we were selling - there was still great demand - it was killing us, and there was no way to bring the price down." http://megagames.com/news/html/console/pet...illedxbox.shtml Hvem har mest erfaring rundt dette, noen forum brukere her, eller Peter Moore ? Selvfølgelig var det ille når harddisk kostnaden var over 33% av konsoll prisen. Men når harddiskpris i ps3 er ca 6-7% % av kostnaden av konsoll så sier det seg selv at harddisken ikke er noe å diskutere her. Jaja, du er lik deg selv MagnarP. Quoter meg selv. hvis Sony allerede taper en del penger på PS3 så hjelper det ikke at hver PS3 må ha en harddisk i dem. Om det er "bare" 5% eller 10% så hjelper ikke det hvis man blør penger. Og som sagt, harddisken er bare et av problemene. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Så du mener fremdeles at Sony, som i dag taper penger per konsoll solgt. Hadde fjernet harddisken og spart 200 kr, hadde da satt ned prisen på ps3 med 500 kr? Nei, det hadde dem ikke gjort. Da er det like greit at harddisken er standard, siden utsalgsprisen sannsynligvis ikke ville blitt lavere om de hadde fjernet den. Og hvorfor quoter du Peter Moore når deres problem var at harddisken økte prisen på xbox alt for mye, når hdd på ps3 ikke øker prisen på ps3? Endret 25. mars 2009 av UrgeLoL Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Så du mener fremdeles at Sony, som i dag taper penger per konsoll solgt. Hadde fjernet harddisken og spart 200 kr, hadde da satt ned prisen på ps3 med 500 kr? Nei, det hadde dem ikke gjort. Da er det like greit at harddisken er standard, siden utsalgsprisen sannsynligvis ikke ville blitt lavere om de hadde fjernet den. Og hvorfor quoter du Peter Moore når deres problem var at harddisken økte prisen på xbox alt for mye, når hdd på ps3 ikke øker prisen på ps3? Selvsagt øker harddisken prisen på PS3. Og vi vet ikke hva Sony betaler. Ingen hadde vel trodd at MS betalte 70$ for sine harddisker heller? Men det gjorde de tydeligvis. Harddisker var vel ikke så mye dyrere rundt 2003/2004 enn de er nå. Harddisken er ikke noen stor sak for meg, jeg bare forklarer hvorfor Sony sliter prismessig. Akkurat som Xbox, så blir det vanskelig å kutte priser når man er tvunget til å ha dyre deler i hver eneste maskin. Sony dreit seg rett og slett ut denne generasjonen. Ble for arrogante og trodde at de kunne gjøre og hva som helst. Hva var det Sony sjefen sa, at de kunne solgt de fem første millionene PS3 uten et eneste spill? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) ps3 uten harddisk hadde ikke vært ps3.. kjøpte 60gb ps3.. noe som ga plass til 6-10filmer, var helt uaktuellt, så jeg kjøpte meg en 250gb:) FInt at det ikke plager deg å slette/reinstallere spill Magnar, men hvorfor gjøre noe man kan unngå, har enda ikke slettet et spill fra disken. like greit å få med disk, mannen i gata ønsker ikke stress med å kjøpe slikt som ekstrautstyr skulle en tro, hvem vil vel ikke laste demoer osv fra PSN ? hadde ps3 vært solgt uten harddisk OG uten blu-ray så hadde den nok solgt mer.. men noen ønsker mer en bare et leketøy. Ser ikke hva som er så jævla arrogant med å sette i den nyeste teknologien Magnar, ps2 som ble gitt ut for snart 10 år siden hadde jo for svingende DVD-drev, verden går fremover.. Ps3 er ikke dyr en plass, det er xbox som er billig Endret 25. mars 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Det virker ikke som om du har fått med deg hvor mye prisen på forskjellige lagringsmedier har gått ned de siste årene? Siden Xbox kom har de garantert halvert seg. Prisen på f.eks ett 2gb micro-sd kort har gått ned med 3/4 deler på ca- 1,5-2 år. Det som gjør PS3 dyrest er Blu-rayen og CPU-en. En liten hdd 80 gb har veldig lite å si i dag. 350 kr er butikkprisen, så trekker man fra 25% moms og prisen butikken betaler til forhandleren. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Skjønner ikke hvorfor du åpner kjeften uten å tenke deg om. Og vi vet ikke hva Sony betaler. Men vi kan tenke oss det, for vi vet at de betaler mindre enn forbrukeren. Som betaler ca 35 dollar for en 40 gb harddisk. Ingen hadde vel trodd at MS betalte 70$ for sine harddisker heller? Høres ut som en grei pris det, for 5-6 år siden. 10 gb. Harddisker var vel ikke så mye dyrere rundt 2003/2004 enn de er nå. Prisen kan vel ikke sammenlignes. Da var de råeste harddiskene jeg kjøpte 250gb og kostet masse penger. Nå får du 1 TB disker for rundt 1000 kr. Tidene forandrer seg. Så det er ikke harddisken du snakker om, det er harddisken, trådløstkortet, hovedkortet, kjøleløsningen, blu-ray spilleren, innebygd oppladbart batteri i håndkontrolleren, høy buildkvalitet, touchknapper. Vet ikke med dere andre, men tviler på om jeg hadde kjøpt ps3 om det ikke var for disse tingene. Nei, hadde MagnarP fått det slik han ville så hadde vi hatt en bråkete, harddiskløs, blu-ray løs plastsak av en ps3 som svikter etter ett års bruk. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Ikke glem den geniale disctrayen Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Som jeg har sagt før, denne prissammenligningen blir bare tøv, PS3 er slik den er. Mye bedre at man har forskjellige produkter å velge i enn at alle skal kjøre på samme stereotypiske formelen og kjøre tilnærmet like produkter ut i hyllene. Ja til noe å velge i. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Så sant som det er sagt Bear^. Men det er klart Sony forsøker å få ned kostnadene ved å krympe CELL og RSX, slik at de kan gjøre ps3 tilgjengelig for flere ved å kutte prisen noe. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 ps3 uten harddisk hadde ikke vært ps3.. kjøpte 60gb ps3.. noe som ga plass til 6-10filmer, var helt uaktuellt, så jeg kjøpte meg en 250gb:)FInt at det ikke plager deg å slette/reinstallere spill Magnar, men hvorfor gjøre noe man kan unngå, har enda ikke slettet et spill fra disken. like greit å få med disk, mannen i gata ønsker ikke stress med å kjøpe slikt som ekstrautstyr skulle en tro, hvem vil vel ikke laste demoer osv fra PSN ? hadde ps3 vært solgt uten harddisk OG uten blu-ray så hadde den nok solgt mer.. men noen ønsker mer en bare et leketøy. Ser ikke hva som er så jævla arrogant med å sette i den nyeste teknologien Magnar, ps2 som ble gitt ut for snart 10 år siden hadde jo for svingende DVD-drev, verden går fremover.. Ps3 er ikke dyr en plass, det er xbox som er billig Jeg hadde i grunnen blitt glad om Sony hadde solgt PS3 uten Harddisk, men da tror jeg nok at Sony burde ha distrubuert de fra egen side og produsert de i et mindretall, evt. bestillingsvare. Grunnen er egentlig så enkel at de fleste som kjøper PS3 ikke har kunnskapen til å sette inn harddisken. Det vil si at support-kostnadene vil gå opp og de som kjøper maskinen uten å vite dette vil bli svært misfornøyd, men nå eier jeg en fra før så egentlig er ikke det et tilbus jeg da ville benytte meg av Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Så du mener fremdeles at Sony, som i dag taper penger per konsoll solgt. Hadde fjernet harddisken og spart 200 kr, hadde da satt ned prisen på ps3 med 500 kr? Nei, det hadde dem ikke gjort. Da er det like greit at harddisken er standard, siden utsalgsprisen sannsynligvis ikke ville blitt lavere om de hadde fjernet den. Og hvorfor quoter du Peter Moore når deres problem var at harddisken økte prisen på xbox alt for mye, når hdd på ps3 ikke øker prisen på ps3? Sony dreit seg rett og slett ut denne generasjonen. Ble for arrogante og trodde at de kunne gjøre og hva som helst. Hva var det Sony sjefen sa, at de kunne solgt de fem første millionene PS3 uten et eneste spill? MagnarP dreit seg rett og slett ut denne posten. Ble for arrogant og trodde at han kunne gjøre og si hva som helst for å rettferdiggjøre at han kjøpte en 360 arcade UTEN harddisk, blu-ray, wi-fi og trådløs håndkontroll. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Så du mener fremdeles at Sony, som i dag taper penger per konsoll solgt. Hadde fjernet harddisken og spart 200 kr, hadde da satt ned prisen på ps3 med 500 kr? Nei, det hadde dem ikke gjort. Da er det like greit at harddisken er standard, siden utsalgsprisen sannsynligvis ikke ville blitt lavere om de hadde fjernet den. Og hvorfor quoter du Peter Moore når deres problem var at harddisken økte prisen på xbox alt for mye, når hdd på ps3 ikke øker prisen på ps3? Sony dreit seg rett og slett ut denne generasjonen. Ble for arrogante og trodde at de kunne gjøre og hva som helst. Hva var det Sony sjefen sa, at de kunne solgt de fem første millionene PS3 uten et eneste spill? MagnarP dreit seg rett og slett ut denne posten. Ble for arrogant og trodde at han kunne gjøre og si hva som helst for å rettferdiggjøre at han kjøpte en 360 arcade UTEN harddisk, blu-ray, wi-fi og trådløs håndkontroll. Hva prater du om? Tror du virkelig jeg kritiserer Sony fordi jeg liksom ikke har penger til noe annet enn 360? Poenget er at jeg KUNNE faktisk velge det, jeg ble ikke tvunget til å kjøpe Elite utgaven f.eks. Jeg hadde kritisert MS like mye hvis de hadde valgt Sony's modell. Det er forskjellen på meg og en fanboy. Du unnskylder derimot Sony i alt og sa jo for ikke lenge siden at du ville gitt 10000 kr for en PS3. Sier en del om deg. For ikke snakke om at du sa at PS3 var like mye kraftigere 360 enn 360 er Wii. Du er jo totalt uvitende. Endret 26. mars 2009 av MagnarP Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Så sant som det er sagt Bear^. Men det er klart Sony forsøker å få ned kostnadene ved å krympe CELL og RSX, slik at de kan gjøre ps3 tilgjengelig for flere ved å kutte prisen noe. Og dette er problemet til Sony. De kommer nok mest sannsynlig aldri til å klare å selge PS3 for $199 f.eks, med mindre de eventuelt blir tvunget og godtar massive tap. Jo billigere de vil prøve å selge maskinen jo mer vil bluray og harddisk som de må ha i maskinene begynne å svi også. Wifi er vel det eneste de kan kutte men tror ikke det er så mye å spare på det. Sony kommer nok til å fortsette med høy pris, tape minst mulig penger deenne gennerasjonen, godta at de taper masse markedsansdeler og komme med noe Wii lignende neste runde akkurat som alle andre. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Vel, la oss se litt. PS3 selger en god del enheter med den prisen den har. Så teoretisk sett trenger ikke Sony sette prisen ned så forferdelig mye, alt de egentlig trenger er noen spill som skiller seg litt mer ut enn de spillene de har hadt til nå. De blir for "typisk" og lik de man allerede finner på X360. Derfor jeg ser mye frem til et spill fra Team ico. Uansett hvor god MS har vært er de ikke i nærheten av å skape det Team ico har klart med sine 2 foregående spill til PS2. Dessverre er det kanskje litt for "utypisk" for ico eller Shadow of the colossus gjorde det ikke så forferdelig skarpt på salgstallene, noe som er forferdelig synd. Man trenger flere slike spill. Så har man da God of War 3, et spill jeg personelig venter meget på og som jeg tror kan bli en slager på PS3. Men det er og en oppfølger til PS2 spill i rekken så det spørs hvor mange nye spillere den vil tiltrekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg